Dere som har menn som har testet sædkvalitet

Flareon

Elsker forumet
Høsthjerter 2017
Hvordan gjør man det?
Må han til sin egen fastlege for så bli henvist? (vi har ikke privat gyn her)
Må mannen også vente til det har gått ett helt år før de tester?

Vi går inn i pp11 nå men har "bare" prøvd siden april.
Jeg har tatt innvendig ultralyd men ingen blodprøver eller utredning.

:)
 
Mannen min gjorde det som en del av utredningen ja. Vi begynte før det hadde gått 1 år pga ustabile sykluser.
Han gjorde det hjemme, så kjørte vi rett på sykehuset. Prøven må vel være Max 1t gammel tror jeg, så da spørs det hvor langt unna man bor.
 
Vi sjekket oss hos en privatklinikk etter å ha prøvd i nesten to år.. han tok en prøve inne på et rom der.. vi kunne ta med hjemmenifra men den måtte være under en time gammel og holdes inntil kroppen (kroppstemperatur) til vi kom frem. Vi tok ikkje sjansen på dette så han tok på klinikken..

Vi ble ikkje anbefalt å ta hjemmetest da de ikkje viste 100% nøyaktighet:)
 
Dette var en privatklinikk og vi måtte ikkje vente så og så lenge før vi kunne bestille time.. så vi gikk ikkje via fastlegen..:)
 
Mannen min gjorde det som en del av utredningen ja. Vi begynte før det hadde gått 1 år pga ustabile sykluser.
Han gjorde det hjemme, så kjørte vi rett på sykehuset. Prøven må vel være Max 1t gammel tror jeg, så da spørs det hvor langt unna man bor.
Vi gjorde det på samme måte :)
 
Han gikk til Purvis i Oslo etter 8 mnd. Vi mistenkte noe da jeg ble gravid med førstemann (fra tidligere forhold) med en gang. Glad vi sjekket det opp så tidlig for her ble det jo prøverør.
 
De hjemmetestene har fått veldig dårlige tilbakemeldinger så vidt jeg har fått med meg, så jeg ville ikke basert meg på dem.
 
Han ble henvist av sin egen fastlege samtidig som jeg ble henvist til gynekolog.
 
Var på klinikk Hausken. Han avla en prøve der, fikk svar nesten med en gang at alt såg bra ut.
 
Back
Topp