Suksesshistorier etter blødninger og menssmerter

Usikkerheten

Andre møte med forumet
Jeg er I uke 8 ifølge appen min så det vil si rundt 6 uker? Jeg begynte å få litt brun seig utflod på søndag og denne har økt litt I mengde siden og blander seg litt med ferskt blod. Den siste dagen har det også kommet små klumper (koagulert blod). Jeg har ikke hatt smerter men I dag kjente jeg noe som jeg antar er menssmerter. Dette bekymrer meg noe helt sinnssykt. Jeg vil ikke miste. Alt er så perfekt nå. Legen tok blodprøve på tirsdag og skal ta ny nå på mandag igjen. Har noen historier som ligner der det gikk bra??? Jeg er skikkelig lei meg og redd...
 
Håper det ikke er til bekymring og at blødningen er uskyldig. Slimhinnene der nede blir blodfylte ved graviditet og det kan lett oppstå blødning uten at det er noe galt på ferde. Krysser fingrene for at det er slik i ditt tilfelle!

Ellers må man dessverre bare ta tiden til hjelp for å se hva som er årsaken til blødningen, selv om ventetiden og uvisstheten er noe herk!

Beklager, men må bare spørre - er det en grunn til at du ikke kan ta en ny blodprøve igjen allerede i morgen, men må vente til mandag? Det er som regel greit å ta blodprøvene med bare par dagers mellomrom for å se om det er økning i HCG-nivået. Jeg hadde ikke selv klart å vente til over helga.

Sender deg en stor klem! <3
 
Jeg vet ikke hva som er vanlig?. Følgte bare det legen sa. Kan kanskje ringe legen I morgen og spørre om jeg kan ta ny med en gang? Jeg hadde kun noe smerter som kom I bølger men de har gitt seg litt nå. Er bare de dumme blødningene som hele tiden dukker opp. Jeg går med bind men det er bare såvidt jeg trenger. Er mer på innsiden som kommer frem når jeg tørker meg. Det er så dumt at det kan være ok og ikke! Er sikkert størst sjanse for at det er SA...
 
Hei! Uff, jeg føler med deg. Det er vanskelig å vite hvorvidt det er en uskyldig blødning eller om det er en påbegynnende spontanabort.

Selv har jeg hatt flere blødninger dette svangerskapet. Jeg blødde i uke 5, 8 og 12-13. Nå er jeg i uke 24, og alt er bra med den lille. Jeg har for øvrig også opplevd å miste (MA oppdaget på ultralyd) uten at jeg har blødd.

Det er fint at du får tatt en blodprøve og målt hcg hos lege så du får en indikasjon på om det stiger som det skal. Masse lykke til!
 
Uff, føler så med deg. Det er så fælt å bare gå å vente og se hva som skjer. Følte det også sånn da jeg begynte å blø.

Har dessverre ingen suksesshistorie å dele med deg, da min blødning endte i sa. Det legene sa til meg da jeg blødde var at så lenge du ikke har smerter kan det være helt ufarlige blødninger. Nå nevner du jo at du har litt smerter da, men jeg vet ikke hvor sterke de er. Hvis det er begynnende sa, så vil smertene øke ganske raskt vil jeg tro. Selv hadde jeg ikke smerter i begynnelsen, men fikk det etterhvert og da kom det ut ganske raskt.


Krysser fingrene for at alt ordner seg for deg, og at dette er helt uskyldig. Vet det er mange som blør under graviditeten og at det likevel går veldig bra :)
 
Jeg er I uke 8 ifølge appen min så det vil si rundt 6 uker? Jeg begynte å få litt brun seig utflod på søndag og denne har økt litt I mengde siden og blander seg litt med ferskt blod. Den siste dagen har det også kommet små klumper (koagulert blod). Jeg har ikke hatt smerter men I dag kjente jeg noe som jeg antar er menssmerter. Dette bekymrer meg noe helt sinnssykt. Jeg vil ikke miste. Alt er så perfekt nå. Legen tok blodprøve på tirsdag og skal ta ny nå på mandag igjen. Har noen historier som ligner der det gikk bra??? Jeg er skikkelig lei meg og redd...

Hvordan går det med deg nå?
Den usikkerheten er faktisk det verste.
Jeg blødde hver dag fra uke 6-15 i dette svangerskapet. Både friskt rødt blod, noen klumper og gammelt brunt blod. Men hadde ikke noe smerter. Så det kan gå bra!
I forrige svangerskap startet abort i uke 14, foster død i uke 8/9, og det begynte med svake brune blødninger i en fem dagers tid før det utviklet seg skikkelig. Så jeg har erfaringer med begge deler. Men da jeg mista fikk jeg gradvis menssmerter som utvikla seg til rier. Det var liksom ikke til å ta feil av.

Klem [emoji173]️ [emoji173]️
 
Jeg hadde en større klump etter blødning som vanlig mens og moderate menssmerter men det rare er at jeg nå er litt småkvalm hver dag. Jeg har ikke vært kvalm tidligere I svangerskapet :/
 
Jeg hadde en større klump etter blødning som vanlig mens og moderate menssmerter men det rare er at jeg nå er litt småkvalm hver dag. Jeg har ikke vært kvalm tidligere I svangerskapet :/

Får bare håpe på det beste! Symptomene kan henge igjen en stund etter en SA, fordi det tar litt tid før HCG er ute av kroppen og hormonene har stabilisert seg.
Krysser fingrene for deg <3
 
Takk:) trodde ikke det var mulig å få nye symptomer etter SA får jo litt forhåpninger. Har aldri vært kvalm før men tror det er det jeg er. Det strammer rundt halsen og kjeven og jeg kjenner det ekstra når jeg svelger. Men kanskje det er noe annet...
 
Back
Topp