Har dere startet på julebaksten?

Hvordan lager du baylieskuler???

Den typen jeg lager er med marsipan. Bare knar inn et par spiseskjeer med baileys i en sånn marsipanpølse. Man ser liksom når det ikke går mer, om marsipanen blir veldig klissete. Så triller man kuler, dypper dem i smeltet sjokolade, og hiver dem rett over i sjokoladepulver (nesquick eller oboy) og ruller dem litt der. Gav bort slike i julegave for et par år siden, fikk gode tilbakemeldinger på dem. Spesielt fra de som i utgangspunkyet er over gjennomsnittlig glad i marsipan :p
 
Den typen jeg lager er med marsipan. Bare knar inn et par spiseskjeer med baileys i en sånn marsipanpølse. Man ser liksom når det ikke går mer, om marsipanen blir veldig klissete. Så triller man kuler, dypper dem i smeltet sjokolade, og hiver dem rett over i sjokoladepulver (nesquick eller oboy) og ruller dem litt der. Gav bort slike i julegave for et par år siden, fikk gode tilbakemeldinger på dem. Spesielt fra de som i utgangspunkyet er over gjennomsnittlig glad i marsipan :p
Æsj, og jeg som ikke liker marsipan [emoji12]
Hørtes veldig godt ut for dem som liker det da [emoji6].
 
Æsj, og jeg som ikke liker marsipan [emoji12]
Hørtes veldig godt ut for dem som liker det da [emoji6].

Hehe, føler folk er enten elsk eller hat på marsipan :p kanskje noe annet kan funke som base da? For eksempel kokosmasse, ser for meg en kombo av bounty med baileyssmak kan være noe. :p eller om man lager noe form for nougat eller noe.
 
Hehe, føler folk er enten elsk eller hat på marsipan [emoji14] kanskje noe annet kan funke som base da? For eksempel kokosmasse, ser for meg en kombo av bounty med baileyssmak kan være noe. [emoji14] eller om man lager noe form for nougat eller noe.
Liker ikke kokos heller [emoji13]
Men nougat høres ikke dumt ut [emoji6]
 
Liker ikke kokos heller [emoji13]
Men nougat høres ikke dumt ut [emoji6]

Høres ut som du er en fin person for meg å dele en pose twist med da :D elsker kokos, men er allergisk mot nøtter, så nougat kan jeg ikke spise :p
 
Høres ut som du er en fin person for meg å dele en pose twist med da :D elsker kokos, men er allergisk mot nøtter, så nougat kan jeg ikke spise :p
Haha, ja det er nok en god match [emoji13]

Jeg velger som regel lakrisen, bananen, daimen og jappen [emoji6]
 
Haha, ja det er nok en god match [emoji13]

Jeg velger som regel lakrisen, bananen, daimen og jappen [emoji6]

Lakris og banan ligger bestandig igjen hos oss! Du kan få et par japp, så lenge jeg får all kokosen. :D er glad i de mørke med karamell i da, de har sånn svart papir nesten. Savner nøttebiten, den syns jeg også er så god! Den kvadratiske med gullpapir :p
 
Lakris og banan ligger bestandig igjen hos oss! Du kan få et par japp, så lenge jeg får all kokosen. :D er glad i de mørke med karamell i da, de har sånn svart papir nesten. Savner nøttebiten, den syns jeg også er så god! Den kvadratiske med gullpapir :p
Haha, ja dette er for godt til å være sant [emoji28]
Ja den mørke der er også god ja. Men tar de andre først [emoji6]
 
Vi lager i grunnen ikke så mye vi. Baker pepperkaker.

Spiser ikke så mye kaker vi...
Jeg spiser lite kaker, har aldri skjønt hva som er godt med slike tørre småkaker. Men min far og min datter, de elsker slikt og kunne levd på det Haha så kombinasjonen med at jeg koser meg med bakingen og de spiser det, gjør at jeg tar litt av innimellom [emoji23]
 
Jeg spiser lite kaker, har aldri skjønt hva som er godt med slike tørre småkaker. Men min far og min datter, de elsker slikt og kunne levd på det Haha så kombinasjonen med at jeg koser meg med bakingen og de spiser det, gjør at jeg tar litt av innimellom [emoji23]
Haha, jeg skjønner heller ikke vitsen med disse tørre kakene [emoji23]

Så her blir det som sagt pepperkaker, og så kjøper vi nok noen smultringer.
Samboer liker da, så hender han kjøper en liten pakke fra bakeren med noe sånne tørre [emoji28] Vi er ikke sååå glade i å bake [emoji6]
 
Har begynt med noe. Vi lager mye hos mine foreldre, så deler vi og tar med hjem.
Her hjemme lager vi pepperkaker, kokosmakroner, pikekyss,sjokolademakroner og Kransekakestenger.

Hos mine foreldre lager vi 10 slag:p
 
Jeg spiser lite kaker, har aldri skjønt hva som er godt med slike tørre småkaker. Men min far og min datter, de elsker slikt og kunne levd på det Haha så kombinasjonen med at jeg koser meg med bakingen og de spiser det, gjør at jeg tar litt av innimellom [emoji23]
Det er jo så godt med de kakene og en kopp te eller kaffe:)
 
Haha, jeg skjønner heller ikke vitsen med disse tørre kakene [emoji23]

Så her blir det som sagt pepperkaker, og så kjøper vi nok noen smultringer.
Samboer liker da, så hender han kjøper en liten pakke fra bakeren med noe sånne tørre [emoji28] Vi er ikke sååå glade i å bake [emoji6]

Godt jeg ikke er alene om å ikke like det [emoji14]
Her må jeg nesten bake det selv, så jeg er sikker på at barna kan spise de.
 
Bakt pepperkaker og kakemenn :)
 
Back
Topp