Varme tint morsmelk

Gogogo

Flørter med forumet
Hei, jeg har tint ned litt mm å tenkte å introdusere flasken så pappa kan mate om mamma vil på kino eller noe slikt. Men hvordan tiner og varmer man opp mm?[emoji4] Har tatt litt i kjøleskapet nå for tining [emoji4]
 
Hei.
Du skal tine mm i kjøleskap.
Varmes opp i varmt vann - ikke kokende. Har skjønt at hvis man bruker kokende vann så kan noen av næringsstoffene ødelagt.
 
Hei.
Du skal tine mm i kjøleskap.
Varmes opp i varmt vann - ikke kokende. Har skjønt at hvis man bruker kokende vann så kan noen av næringsstoffene ødelagt.

Tusen takk for svar[emoji5]️ regner med da i flaske. Kan evt koke vann i vannkoker bare å ha i kjelen kanskje[emoji4]
 
Tusen takk for svar[emoji5]️ regner med da i flaske. Kan evt koke vann i vannkoker bare å ha i kjelen kanskje[emoji4]
Nei, det har jeg blitt fortalt ikke er bra, men dersom det gjøres i ny og ne er det ikke noe problem. Årsaken til det er den sterke varmen fra vannet som skader næringen i melken. Vet det tar en evighet å varme melken dersom man tar vann fra springen, men er visstnok den beste måten.

Når det er sagt så er det ikke ofte jeg gir morsmelk på flaske til min, og når jeg først gjør det så koker jeg vannet og varmer melken i det vannet. Er bare påpasselig på at jeg ikke lar flasken blir stående, men røre den slik at melken blir rørt og varmet opp sakte.
 
Tusen takk for svar[emoji5]️ regner med da i flaske. Kan evt koke vann i vannkoker bare å ha i kjelen kanskje[emoji4]
Nei, det har jeg blitt fortalt ikke er bra, men dersom det gjøres i ny og ne er det ikke noe problem. Årsaken til det er den sterke varmen fra vannet som skader næringen i melken. Vet det tar en evighet å varme melken dersom man tar vann fra springen, men er visstnok den beste måten.

Når det er sagt så er det ikke ofte jeg gir morsmelk på flaske til min, og når jeg først gjør det så koker jeg vannet og varmer melken i det vannet. Er bare påpasselig på at jeg ikke lar flasken blir stående, men røre den slik at melken blir rørt og varmet opp sakte.
 
Hmm Okei[emoji4] Har ikke prøvd det ut før for følte det virket som så mye styr, virket jo litt å styre med men overkommelig for en gang i ny og ned. Lettere med å bare vippe ut den puppen[emoji13] Heldig man er når man får til ammingen altså ! Beundrer flaske mammaer der ute som står i det igrunnen[emoji7]
 
Husk å riste flasken flere ganger under oppvarming eller rør nedi med sterilisert skje. Slik at all melken holder samme temperatur under oppvarmingen, og at den ikke blir for varm ytterst og kald i midten.
 
Back
Topp