Mellomnavn til Othilie

Feyra

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sommerfuglene 2017
Vi har begynt å tenke så smått på navn til den lille, og jeg har falt helt for min oldemors navn, Othilie. Både jeg og mannen har begge mellomnavn, det er veldig vanlig i vår familie, og jeg ønsker å føre denne tradisjonen videre.

Derfor lurer jeg på om noen har forslag på mellomnavn til Othilie?? Jeg finner nemlig ingen :p
 
Othilie - Sofi(e), Karolin(e), Mari(e),
Takk for forslag! Kjenner at det må nok være et tostavelsesnavn som ikke ender på -e, som f.eks. Sofi, men forslagene er for min del litt for like navn på min generasjon - har hatt alle ovenfor i klassen min :p

Jeg kunne nok sett for meg et litt mer uvanlig navn, eller eldre navn, likes også veldig godt Agnes som jentenavn, bare synd det ikke passer sammen med Othilie.
 
Hadde holdt meg til et navn. Men så er jeg i mot at ungene skal ha flere navn og etternavn. Smak og behag :)
 
Othilie Lynn
Othilie Nadia
Othilie Meya
Othilie Moa
Othilie Freja
Othilie Fenja
Othilie Aggi
Othilie Maxine (stum e)
Othilie Lucie (stum e)
Othilie Kayla

Kanskje litt spesiell noen av forslagene, jeg liker det da :)
 
Othilie Lynn
Othilie Nadia
Othilie Meya
Othilie Moa
Othilie Freja
Othilie Fenja
Othilie Aggi
Othilie Maxine (stum e)
Othilie Lucie (stum e)
Othilie Kayla

Kanskje litt spesiell noen av forslagene, jeg liker det da :)
Takk for mange forslag! Likte Othilie Lucie, kanskje også Lucy, men usikker. Ikke noen som umiddelbart stakk seg ut og sa at dette er navnet!

Tar gjerne imot flere forslag :)
 
Det som vi syns er utfordrende er at Othilie er et perfekt mellomnavn til omtrent alle navn, men syns det er så fint at vi ønsker å bruke det som fornavn!
 
Det som vi syns er utfordrende er at Othilie er et perfekt mellomnavn til omtrent alle navn, men syns det er så fint at vi ønsker å bruke det som fornavn!

Det gåååår jo an å kalle henne "Navn" Othilie, men kun bruke Othilie i dagligtale - hvis du ikke finner noen mellomnavn :)
 
Det gåååår jo an å kalle henne "Navn" Othilie, men kun bruke Othilie i dagligtale - hvis du ikke finner noen mellomnavn :)
Ja, vi er litt inne på tanken på det, men det blir gjerne litt vanskeligere får henne når hun starter på skolen? Men er fremdeles noen måneder til, kanskje det perfekt navn dukker opp?! :p

Liker veldig godt både Selma Othilie og Agnes Othilie.
 
Othilie Helén
Othilie Odea
Othilie Olea

Var disse jeg kom på i farten, vanskelig å finne mellomnavn til Othilie, men jeg tror det dukker opp noe som blir perfekt. Veldig fint navn :)
 
Othilie Helén
Othilie Odea
Othilie Olea

Var disse jeg kom på i farten, vanskelig å finne mellomnavn til Othilie, men jeg tror det dukker opp noe som blir perfekt. Veldig fint navn :)
Takk, og jeg tenker og at det kanskje dukker opp! :) Likte litt Othilie Helén, så skal tenkte litt på det.

Tar veldig gjerne imot flere forslag! :)
 
Takk, og jeg tenker og at det kanskje dukker opp! :) Likte litt Othilie Helén, så skal tenkte litt på det.

Tar veldig gjerne imot flere forslag! :)

Siden du likte Helén kan du jo bygge ut ifra det litt, som Adelén eller Malén for eksempel :)
 
Vi hadde samme problem med navnet til datteren som er ganske likt og endte opp uten mellomnavn. Men litt lettere med Othilie enn det vi har brukt :p

Othilie Theres
Othilie Sofi
Othilie Kristìn
Othilie Aileen
Othilie My
Othilie Valentin
Othilie Irmelin
 
Vi hadde samme problem med navnet til datteren som er ganske likt og endte opp uten mellomnavn. Men litt lettere med Othilie enn det vi har brukt :p

Othilie Theres
Othilie Sofi
Othilie Kristìn
Othilie Aileen
Othilie My
Othilie Valentin
Othilie Irmelin
Othilie Sofi har vi faktisk også på listen fra før, for det klinger ihvertfall litt. Synes de aller fleste navn blir så tungvindte etter Othilie.

Tusen takk for forslag alle! Tar gjerne imot flere!
 
Back
Topp