Sørlandet sykehus, Kristiansand*

Er nytt det med klær ja. Pass godt på klærne så di ikke blir rota bort på sykehuse :) veldigt mangen som opplever det. Men tenkt på det positive baby får brugt di minste klærne ;-)
 
Noen som har født nylig som vet hvordan klær det er til babyen på sykehuset? Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å ha med mer enn hentesett, men jordmor anbefalte å ha med klær, da det ofte er veldig utplukket.. Men jeg skal være en god uke på barsel (pga risikosvangerskap), så frister lite å måtte ha med babyklær for en hel uke.. Tenker uansett å ha med et helseteppe, et ullteppe og noen luer.. Men ikke klær :/

Er det så ille som jordmor sier, eller er det alltids bodyer/strømper å låne?


De har ikke klær der..tror vi fikk ei lue og et teppe og kjeft fordi vi ikke hadde med fler bodyer eller klær......... :/
 
Jeg har født to ganger her og har bare positivt å si om både føden og barsel! Ingen problem for meg å ta med klær til babyen. Er jo det som er gøy, å kle de opp i tøyet man har kjøpt før fødselen.
 
Fødte her i januar , kjempe fornøyd med jordmoren vi fikk, og strekt tatt personalet også . Noen av dem burde lære seg å samarbeide litt bedre, merket godt hvilke som ikke likte hverandre ! Ellers er jeg veldig glad for at vi var her :) Ang tøy så gikk fødselen så fort at vi ikke rakk å hente bagen med tøyet til lillegutt i bilen, så fikk låne en body og en bukse , samt verdens fineste strikkelue :)
 
Æ hadde ei kjempe Fin opplevelse med førstemann;) altså fødslen :) nå har jeg termin om 4 uker med Nr 2 så får se Åssen det blir:) men barsel posten likte jeg ikke. Hva mange som hva ufyselige og ikke ville være noe spesielt til hjelp. Hva mer bitre. Fler som æ kjenner som sier akkurat det samme
 
Ser mange har lurt på dette med klær. Det står på sykehusets nettside hva du bør ta med deg av klær til babyen :) Så blir du ikke tatt på sengen :)
 
Lurer mest på hvordan jordmødrene er.. er de snille? Er så redd for å få ei "besk" jordmor, som man jo hører skrekkhistorier om :(
Første gang hadde jeg en kjempesøt jm, denne gangen hadde jeg også det men hun var sommervikar fra danmark da:) har også truffet en håndfull jm som jobber på føden, alle veldig hyggelige.
I sommer traff jeg ingen på barsel som jeg hadde problem med! Var der nesten en uke:)

Man kan alltid treffe på noen som har en dårlig dag, dårlig kjemi med deg eller er uegnet til jobben. Tenker man bare må håpe på det beste og det skal jo gå an å bytte jm i tilfelle:) under fødsel i alle fall.
 
Lurer mest på hvordan jordmødrene er.. er de snille? Er så redd for å få ei "besk" jordmor, som man jo hører skrekkhistorier om :(

Har kjempegod erfaring med de jeg har vært borti, både på føde og barsel! :) ingen problem å føde der igjen, hvis vi skulle få en nr 3 en gang :) 2 av 2 veldig gode opplevelser, tross komplikasjoner hos meg begge gangene :)
 
Hvordan er barselposten etterpå? Skal føde i mai, og har lite lyst til å havne på 4mannsrom første dagene med babyen.. :/ ser at man ikke får ligge på hotellet lenger... noen erfaringer fra de siste årene?
 
Hvordan er barselposten etterpå? Skal føde i mai, og har lite lyst til å havne på 4mannsrom første dagene med babyen.. :/ ser at man ikke får ligge på hotellet lenger... noen erfaringer fra de siste årene?
De gir enerom så sant det er ledig! Jeg hadde første natt på 2mannsrom med eldste, resten på enerom, og bare enerom med yngste :) kjempehyggelige folk som jobber der! Er ganske sikker på at de ikke har 4mannsrom ;)
 
De gir enerom så sant det er ledig! Jeg hadde første natt på 2mannsrom med eldste, resten på enerom, og bare enerom med yngste :) kjempehyggelige folk som jobber der! Er ganske sikker på at de ikke har 4mannsrom ;)
Pjuh! Håper du har rett på det ang. 4mannsrom :happy: krysser fingrene for enerom :) når på året fødte du? :)
 
Jeg fødte i slutten av april og var superfornøyd med føden og de som jobbet der:) hadde litt mer problemer med barsel, men hadde nok mye med at jeg så gjerne ville reise hjem,men ble sterkt anbefalt å være der noen dager til:) de ansatte var greie,de:) lå på dobbeltrom med ei annen fra mandag morgen til onsdag ettermiddag, og så alene fra onsdag til fredag ettermiddag:)
 
Back
Topp