Du og jeg og vi fem <3

For en dag :p

Gubben og jeg tok oss en runde i går for å se om det var noe i dette med sex og modning.
Det kan vi trygt si at det var og jeg våknet flere ganger i løpet av natta med smerter i underlivet.
I morrest kom det tegningsblødninger og kynnerne kom tettere og tettere.
Så mamma kom over og kjørte eldste på skolen.
Den yngste leverte vi i barnehagen før vi dro til føden.

Vi ble fantastisk godt mottatt av Jordmor og jordmorstudent og de tok seg virkelig godt av oss.
Jeg hadde fortsatt hyppige kynnere og ble sjekket og vurdert til 2-3 cm og moden. Livmorhalsen var myk og avkortet og tøyelig.

Vi fikk beskjed om at vi fikk fødestue og kunne bli så lenge vi ville. Ble det fødsel så flott og ville vi reise hjem underveis var det greit.

Vi snakket om smertelindring og mestring og jeg fikk en ball å sitte på.
Kynnerne gikk over til rier og vi trodde lenge at det virkelig var igang.
Så tar jeg to paracet mot hodepine og bom stop blir det. :confused:

Jeg blir rådet til å spise og hvile for å se om det tar seg opp.
Etter en time på øyet bestemmer jeg meg for å gå for å se om det kommer igang igjen.

Og så fort jeg er i bevegelse kommer det både kynnere og modningsrier. Så fort jeg stopper dabber det av.

Vi bestemmer oss i to tiden at vi reiser hjem for å være med barna. Det er ikke vits å sitte her å ta opp plass.

Og siden jeg kom hjem har det stoppet helt opp og kynnerne kommer et par ganger i timen. :p

Nå håper jeg på en god natts søvn og fødsel på dagtid i morgen.

Ble også overrasket over at hodet er festet, men det er en vannballong mellom han og åpningen.
Denne kjente jeg gynge når jeg fikk rier og jeg ventet bare på et splash.
Så han er klar, jobber seg nedover og plutselig kan det skje.

Han hadde underveis en hjerterytme på 145-150 :)

Håper virkelig han kommer i morgen og at jeg klarer å ha samme mestringsfølelse gjennom hele fødselen <3
 
39+2 nå begynner jeg å merke slitet på kroppen. Føler mest for å legge meg ned å grine.
Kropoen føles tung, magen full av baby, øya vil gli igjen, men å ligge er vanskelig og vondt.
Det kjennes ut som jeg har liggesår på hoftekulene.

Men jeg har fått meg en lang varm dusj og resten av familien har akkurat reist til skole, barnehage og jobb.

I dag skal kun søvn prioriteres. Zzz

Tror han kommer lørdag.
 
Mamma ser ut til å tro søndag og pappa mandag :p
 
Åh tilbake til "jeg er ikke klar" :(
 
39+4

Handletur i dag. Kjente det ble tungt å gå på slutten og ble irritert fordi ingen tilsynelatende gidder å reise seg for gravide når de ser man har behov for å sitte.

Men det som tok kaka var da tre mulsimske gutter på mellom 6 og 10 ikke ville reise seg før mannen min ba de flytte seg.
Og etterpå satt de å klaget over å ha måtte reise seg for en dame for de var jo gutter.
Til og med kvinnen jeg antar var barnas mor skulte på meg fordi hennes barn ikke fikk sitte.
Jeg ble helt satt ut over frekkheten. :(
 
39+5 etter ul termin 39+0 etter eggløsning

Jeg er offisielt inni i mitt lengste svangerskap og det er ingen tegn til fødsel.
Har fått vond hals og fryser.

Pappa ringte nettopp og forventer fødsel pga supermånen i natt.
Jeg har ingen tro på fødsel enda. Tidligst tirsdag sier kroppen nå. Rart hvordan det forandres, men sånn er det.
 
39+6 Den fullmånen altså :rolleyes:

Har knapt sovet i natt. Liten har presset og presset ned og jeg har hatt stikkinger i underlivet så jeg våkner av det.
Men ok, da skjer det noe igjen :)

I dag er det meldt storm og jeg planlegger å bruke dagen til nest mulig søvn, litt klesvask og kanskje vaske gulv :)

Akkurat spist frokost og sendt familien ut døra.

Og ingen var villige til å stå opp i dag. Haha. Vekkeklokka ringte 2 ganger, eldste måtte jeg vekke 06.35 og yngste 06.40 :D:p
 
Last edited:
Liten danser disco. Makan til nedpress med bevegelse skal man lete lenge etter. en halvtimes konstant AU, AU, AU for hver bevegelse.

Har heldigvis fått spist godt i dag, men magen liker ikke mat. Kanskje like greit at den tømmer seg selv.
Gikk på vekta i morrest. Jeg har gått ned 400 gram på en uke (jeg som trodde jeg hadde lagt på meg)
total vektoppgang siden startvekt er 4,3 kg.

så ca 3500 gram baby + 1 kg blod + 1 kg fostervann + hvor mye annet vann i kroppen, dog ikke mye, da vil jeg være under startvekt etter fødsel. Jeg er ikke sikker på hor begeistret jeg er for det med tanke på amming. Men ok det gikk ikke så galt sist :)
 
40+0 urolig natt.
Tror jeg var oppe 5 ganger for å tisse :(
Liten bumper rundt som bare det og ser ikke ut til å ha noe hastverk med å komme ut. En del av meg er lettet for jeg føler meg ikke klar for fødsel, men samtidig vil jeg ha det overstått for nå begynner det å bli tungt.
Nedpress og bekkenløsning gjør det vanskelig å delta i hverdagslivet og jeg savner å være mer tilstede for jentene mine. Jeg savner å kunne gå ut på tur alene, spesielt siden snøen enda ikke har kommet.
Jeg er lei av å bare sitte hjemme.

Men jeg oppdaget nå at melkeproduksjonen ser ut til å gjøre seg klar. Hele området begynner å bli ømt og det har det ikke vært på lenge. Kanskje blir det fødsel denne uken? :)
 
40+1 o_O

Innså at jeg om veldig kort tid er på overtid. :O
Kjenner at en ny type panikk tok meg. Hva om jeg må settes igang?

Nå vet jeg jo at jeg er litt kortere enn de tror, men i realiteten kan jeg bli satt i gang om bare litt over en uke.
 
40+2 Termin i dag. Etter tidligst mulig eggløsning er jeg 39+4

I går slet jeg med halsbrann og var småkvalm gjennom natten. Var oppe bare to ganger i natt, men jeg er skikkelig trøtt, så jeg regner ikke med det kommer noen baby i dag heller.

Kontroll hos jordmor klokken 11 i dag. Håper jeg får sove litt før den tid :)
 
Siste kontroll hos jordmor :)

Blodtrykket var 95/71
Urinprøven var fin
Ødem 1 (haha)
Hodet til liten er festet og hjertelyden var stabilt på 156

Vekta har gått ned og total vektoppgang fra startvekt 4,3 kg.

Overtidskontroll 24 november. :O
 
40+3 OVERTID :p
Hvem hadde trodd det.
Dog tenker jeg at jeg er 39+5 etter EL så det er ikke så ille enda. Men ouff, jeg skulle gjerne hatt ut denne babyen nå. :)
Han er veldig rolig i dag og kynnerne kommer og går.
Noe nedpress, men min største "fiende" nå er tett nese og sår hals.

I tillegg har eldste vært hjemme i dag med forkjøkelse og feber.
Yngste har gnidd seg litt i øret også :/
Og jeg sov toppen en time i natt, men fikk heldigvis sove litt på dagtid.

Jeg føler meg egentlug klar for fødsel nå :)
 
40+4 drittlei mas!

Jeg burde nok være glad for alle som er engasjert og tenker på oss, men arg. Lei, trøtt og kjeder meg. :/ and I absolutely loooooove repeating myself!
 
Back
Topp