Vask av barnevogna.

annafk

Gift med forumet
Maiblomstene 2016
Oktoberlykke 2019
er det noen som vet om man kan og bør ta barnevogndelene i vaskemaskin?
Jeg har emmaljunga Edge duo, og kan jo ta av trekket til bagen. Vogna vår er godt brukt siden juni, og det hvite på innsiden har begynt å bli litt gult. Det står håndvask, men vi har veldig god og skånsom vaskemaskin, så mest lyst å hive det + madrassen inn der før vinteren. Noen som har prøvd det?
 
Jg hadde prøvd vaskemaskina. Men om du er redd det skal bli ødelagt så kan du sikkert leie en damprenser.
 
Jg hadde prøvd vaskemaskina. Men om du er redd det skal bli ødelagt så kan du sikkert leie en damprenser.

Ja det går jo an. Koster bare 299 på Biltema.. kanskje jeg faktisk kjenner noen som har det og. Men hadde håpet noen hadde prøvd vaskemaskin og at det gikk bra :p
 
Vaska mitt i badekaret og brukte børste på verste flekkene. Milo.

Ble bra reint.

Men jeg har leatherette, så turte ikke ta det i maskina. Vet at de som reparerer havarerte vogner vasker trekk (til og med leatherette) i maskina om det er vanskelige flekker mm. Men det er jo "fortapte" vogner, så derfor tør de det
 
Vaska mitt i badekaret og brukte børste på verste flekkene. Milo.

Ble bra reint.

Men jeg har leatherette, så turte ikke ta det i maskina. Vet at de som reparerer havarerte vogner vasker trekk (til og med leatherette) i maskina om det er vanskelige flekker mm. Men det er jo "fortapte" vogner, så derfor tør de det

Hmm ok.. min er ikke fortapt, bare litt gul :p hehe
 
Bør vel gå fint å sette det på ull/håndvask-program? Det tenkte jeg å gjøre. Har Stokke trailz:)
 
Bør vel gå fint å sette det på ull/håndvask-program? Det tenkte jeg å gjøre. Har Stokke trailz:)

Ja det var det jeg hadde tenkt til å prøve :) vaske med milo kanskje.

Jepp, vasket trekk og madrass i maskina på 40 grader flere ganger. :)

Takk for svar, da funker det vel på min og!! Hadde sett for meg maks 30 grader, men funker 40 er jo det enda bedre :)
 
Ja det var det jeg hadde tenkt til å prøve :) vaske med milo kanskje.



Takk for svar, da funker det vel på min og!! Hadde sett for meg maks 30 grader, men funker 40 er jo det enda bedre :)

Synes aldri ting blir rent på 30 grader, så jeg kjører på med minimum 40. ☺️ Aldri gått galt enda. :)
Mener jeg tok håndvask programmet på 40 grader med vanlig Blenda Sensitive og litt Vanish.
 
Synes aldri ting blir rent på 30 grader, så jeg kjører på med minimum 40. ☺️ Aldri gått galt enda. :)
Mener jeg tok håndvask programmet på 40 grader med vanlig Blenda Sensitive og litt Vanish.

Nei, enig. Men da skal jeg prøve det i kveld, takk for tips :D
 
Jeg har Edge duo, den ble ganske tidlig gulaktig oppe ved hodedelen da jeg brukte den til storesøster så jeg prøvde å rengjøre den før lillesøster kom. Vasket det en hang i maskina på et sånn skånsomt program, men det gikk ikke vekk! Mulig det har vært sånn for lenge:p men trekket holdt seg fint hvertfall'
 
Vasket og luftet alt til barnevognen før baby ble født, og har vasket flere ganger etter. Vil egentlig tro det går bra med de fleste barnevogner på finvask på de fleste maskiner. :) Lykke til! :)
 
Jeg vasket faktisk vår emmeljunga leatherett på skånevask i vaskemaskin. Det gikk bra men når jeg bare skal vaske "skinnet", vasker jeg med klut og nylonvask.
 
Back
Topp