Dere som har eller har hatt flaskebarn.

Shadow

Juni12s aktive
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Oktoberbarna 2021♡
Hvilke flasker brukte dere og hvor mange flasker hadde dere?
 
Mam og avent, han hadde en periode der han bare tok avent for så å bare skulle ha Mam og nå tar han alle flasker :p

Jeg har alt for mange flasker :p men flasker nok til 2 dager var nødvendig her, ikke alltid jeg fikk vasket hver dag. Og måtte da vite at jeg hadde flasker når han trengte det.
 
Brukte avent flasker ( det eneste han ville ha )
Mener vi hadde 10 stk. Greit å ha noen i reserve om man ikke får kokt flasker med en gang :)
 
Dr.Brown og Avent. Dr.Brown ga vesentlig mindre gulp og magevont.
6 bigneck flasker
2 store avent
2 små avent
 
10 avent flasker. 2 små og 8 store. Har vært nok til et døgn hos oss ihvertfall :)
 
10 små til de første mnd. Så må man jo over til store pga volum. Da ble det 10 store. Så kan hun bruke de små til vann osv.
 
Husker med snuppa så fikk hun virkelig vondt etter å ha drukket fra Avent flaske, de kunne hun først bruke når hun nærmet seg året.
Vi hadde kun dr Browns til henne etter at vi oppdaget det, etterlot de i Egypt da så har fått kjøpt inn 3 flasker nå men ser vi burde ha flere, og siden vi også har en liten mam flaske så blir det fort vasking og sterilisering
 
8 flasker, fra Avent.

Hun drakk ca 6 flasker hver dag, noen ganger 7. Da hadde vi en i reserve :)
 
Brukte MAM og Avent.
Hadde 4 MAM og 10 Avent (4 små, 6 store). Brukte microsterilisator til Avent sine flasker da, så var aldri tom for flasker :)
MAM sine flasker kan jo steriliseres i seg selv.
 
Last edited:
Husker ikke antall flasker, men i starten brukte vi Dr Browns anti kolikk flaskene.
Vi hadde vel 3-4 av de.
Så gikk det mest i MAM flasker. Totalt hadde vi sikkert 10 flasker.
 
Vi brukte/bruker Dr. Browns når lille får flaske. Eneste vi har funnet hvor hun ikke søler noe særlig, og eneste foreløpig hvor hun ikke har fått mye luft i magen av :)
 
I starten brukte jeg medela calma, så har jeg hatt avent. Og nå bruker jeg mam. Siden jeg delammet holdt det med 4-5 flasker.
 
Vi brukte Avent flasker. Endte vel med å ha 2-3 små flasker og 3-4 store. (Mener jeg.)
 
Back
Topp