Nattamming?

B

Blue Angel

Guest
Hvor lenge klarte dere å kunne amme på nata? :)
Her er snuppa 6 mnd og jeg merker jeg nesten ikke har noe melk nå... ammer kun på natta..
 
Ammet kun på natta fra ca 9-12mnd. Trappet gradvis ned i den perioden. Hadde kunnet amme lengre for hadde mer enn nok melk, men var kun kosen han var ute etter mot slutten og var helt håpløst å ha han hengende til puppen hver natt - natten gjennom.
 
Da eldste var 7 mnd så hadde han "ikke tid" til å die på dagen, så det var liksom natt og morgen han spiste ordentlig. De største måltidene var natten og morgenen. Da han sluttet med nattmåltid av seg selv ved 10 mnd så gikk melkemengden gradvis ned og helt bort ila 2 mnd.

Yngste ammet hver tredje time døgnet rundt til 12-18 mnd. Ammet hver tredje time på natt + morgen og ettermiddag i halvt år. Ammet bare på morgenen i et halvt år. Så lenge jeg trappet gradvis og sakte ned holdt jeg på melken. Men tror nattammingen har vært avgjørende. Og at hun hadde tid til å die ordentlig.
 
Sååå godt å lese det er flere som amme om natten og at dere hat gjort det til 12 mnd alderen.... :joyful:

Jeg har en knott på 6 mnd, han har faste måltider på dagen med fast føde og pupp på dagtid er ikke lenger interessant. Kun hvis han er tørst. Han liker varm drikke og det blir bortkastet å varme mme til det så jeg tilbyr pupp og vann på flase/drikkekopp.

Men på kvelden ved leggetid mellom 18-20 så er pupp fantastisk og gjerne hele natten å. Ihvertfall 3 ganger iløpet av natten. Så jeg kjenner det var godt å lese om flere og at det er greit å amme om natten til de er 10-12 mnd gamle.

Tusen takk :joyful:
 
Nattammet til nærmere 12 mnd. :) Orket ikke prøve å avvenne før han gjorde det selv. :p Var ikke noe problem egentlig. :)
 
Mi er 16 mnd og ammer kun til legging og på natta (og om morgenen før vi står opp hvis vi har tid :) ). Har rikelig melk, selv om det kun er en pupp som er i drift. Hun nektet å ta den høyre mer da hun var ca ti mnd.
 
Da eldste var 7 mnd så hadde han "ikke tid" til å die på dagen, så det var liksom natt og morgen han spiste ordentlig. De største måltidene var natten og morgenen. Da han sluttet med nattmåltid av seg selv ved 10 mnd så gikk melkemengden gradvis ned og helt bort ila 2 mnd.

Yngste ammet hver tredje time døgnet rundt til 12-18 mnd. Ammet hver tredje time på natt + morgen og ettermiddag i halvt år. Ammet bare på morgenen i et halvt år. Så lenge jeg trappet gradvis og sakte ned holdt jeg på melken. Men tror nattammingen har vært avgjørende. Og at hun hadde tid til å die ordentlig.

Kan jeg kuppe tråden litt? Jeg ammer masse på natta og lille får fast føde på dagen, og pupp. Men etterhvert hvis baby bare vil puppe på natta og ikke dagen, gir man flaske med melk på dagen eller bare vann som tørstedrikk?
 
Kan jeg kuppe tråden litt? Jeg ammer masse på natta og lille får fast føde på dagen, og pupp. Men etterhvert hvis baby bare vil puppe på natta og ikke dagen, gir man flaske med melk på dagen eller bare vann som tørstedrikk?
Kommet an på hvor mye melk ungen drikker på natt og hvor gammel barnet er. Med grøt med melk i så holder som regel det når barnet er nærmere året osv...
 
Kan jeg kuppe tråden litt? Jeg ammer masse på natta og lille får fast føde på dagen, og pupp. Men etterhvert hvis baby bare vil puppe på natta og ikke dagen, gir man flaske med melk på dagen eller bare vann som tørstedrikk?

Her så tilbyr jeg pupp iløpet av dagen, men ikke alltid han vil ha. Så jeg pleier å ha vann på drikkekopp/flaske ved måltidene. Men det går lite vann. Han vil helst ha varmt å drikke/spise.... Romtemperert sviskemos /fruktposer.... Ellers er pupp om natta
 
Her så tilbyr jeg pupp iløpet av dagen, men ikke alltid han vil ha. Så jeg pleier å ha vann på drikkekopp/flaske ved måltidene. Men det går lite vann. Han vil helst ha varmt å drikke/spise.... Romtemperert sviskemos /fruktposer.... Ellers er pupp om natta
Gir du mme da istedenfor på dagtid eller bare mat og vann?
 
Last edited:
Gir du mme da istedenfor på dagtid eller bare mat og vann?

Jeg gir bare mat og vann. Tilbyr jeg pupp innimellom , avogtil vil han ha. Da er han sikkert tørst. Og andre ganger har han ikke interesse av pupp. :joyful:

Jeg skal prøve å unngå mme så lenge jeg kan og forhåpentligvis unngå å bruke det. Sist han prøvde Hipp så spøy han av det.... så jeg er ikke lei meg for at han ikke tar flaske hehe...
 
Jeg gir bare mat og vann. Tilbyr jeg pupp innimellom , avogtil vil han ha. Da er han sikkert tørst. Og andre ganger har han ikke interesse av pupp. :joyful:

Jeg skal prøve å unngå mme så lenge jeg kan og forhåpentligvis unngå å bruke det. Sist han prøvde Hipp så spøy han av det.... så jeg er ikke lei meg for at han ikke tar flaske hehe...

OK, kjekt å vite. Har nesten ikke gitt mme etter vi begynt med mat, delammet før
 
Back
Topp