Litt forvirra av 2 helt forskjellige ul på kun 2 dager

K

Kmartine

Guest
Hei! :)

Jeg sitter å klør meg selv litt i hodet nå, var på ultralyd på sykehuset nå på onsdag for å sjekke at alt sto bra til med mini og da fikk jeg beskjed om at alt var bra og at han var rundt 850 gram nå. Så hadde jeg ultralyd på privat klinikk dagen etter i Tromsø der han som undersøkte meg mente at mini veide 1001 gram, og mente at termin ville fra Hannes erfaring være 1 uke tidligere (noe som ikke er mulig med tanke på samleie ved unnfangelse). Men hvordan kan to undersøkelser på 2 dager vise så stor forskjell? Babyen legger vell ikke på seg over 150 g over natta :eek:
Blir ikke klok på dette jeg..
 
Ville nok forholdt meg til termin du har fått og vekta du fikk på onsdag :) er endel slingringsmonn på de vekt estimeringene ofte også.
 
Det kan være ganske store avvik. Normalvariasjon i vekstberegning ved termin er 500gram hver vei....

Det kan også være noe med hvilke mål de klarer å få (leie, nøyaktighet, utstyr, erfaring) og hvilke programmer som brukes for å regne ut størrelse/termin.
Jeg ville forholdt meg til sykehuset.
Lykke til videre.
 
Var på ul i uke 38 pga mistanke om seteleie. De tok vekstestimering der, men ba meg ta det med en klype salt. 1 mm feilmåling utgjør en god del gram sa de :) så ville ikke tenkt så mye på det. De har nok bare målt litt forskjellg.
 
De kan måle litt forskjellig. Vekt er ikke alltid lett å hvis de måler litt feil. Men forhold deg til ultralyd termin
 
Det er et menneske som skal feste en digital markør med en musepeker. Det sier alt om hvor store feilmarginer det kan bli. ;)
 
Back
Topp