Språkutvikling

"Prater" masse, men ikke så mange ord ennå. Der, se, mamma, pappa, bæ.
 
Babler mye, det hun klarer å si er; "tutten der" , bæ, mamma, pappa, hadet, heia.
 
Babbler masse, men kun mamma, se, der og den hun kan si av ordentlige ord :)
 
Prater mye, men ordene som man forstår er mamma, pappa, mat, takktakk, bade, lampe, vann, den og det er vel det tror jeg :D
 
Her er det lite ord... Mini har fulgt sin storebror, og valgt motorisk utvikling først:p hehe... Hun sier namnam, når hun vil smake på noe/får noe godt, og jeg syns hun sa pappa i dag:)
 
Nå sier hun hest og gris også :laughing002
 
Mest babling og forsøk på herming :shy:
Har et par "ord" som "Aua" (når han har vondt), "Huff" (når noe er farlig/skummelt), "Nun-nun" (kjøretøy med hjul), "øv-øv" (dyr). :smug:
 
Min er 14 mnd og 2 dager gammel nå (hadde termin 22.08.15, men fikk han 23.07.15)
Han sier mamma, pappa, hei, hade, au, oi, hæ, takk, vovv vovv, ja..:)
 
Her sier han:
Lys, dusj, nam, hei, hade, møø, mjau, mamma, brrrrum(kjøretøy), takktakk + mye babling som vi ikke skjønner enda :p
 
Nå har hun begynt med to ord: se der, pappa der, lys der. Ellers lærer hun to-tre nye ord hver dag nå. Vi må passe oss for hva vi sier, for hun forstår mye!! Tar vel igjen for at hun ikke går ennå :p
 
Siden sist kan hun nå: mamma, pappa, se, der, den, lys, hest (æst) gris, linus (ius) (hunden til onkelen), pip pip (men d blir bare p-p), blomst (boms) prøver seg på mange andre ord men litt usikker på hva det er :p
 
Back
Topp