Uvel, kynnere og murringer. Flere?

FruD

Forelsket i forumet
Jeg er i dag i uke 35+4 og har i et par dager vært uvel/kvalm, masse kynnere med mensmurringer. Sist gang begynte fødselen med 36 timer med modningsrier, og det oppleves ikke direkte slik nå.
Jordmor sa tidligere at det er mye mer av kynnere og murringer når det er andregangs. Flere som har det slik?
Er det en modningsprosess på gang tro? Har også mye nedpress og stikkinger i underlivet.
 
Hei!
Jeg kjenner meg igjen i mye av det du beskriver, men jeg er førstegangs og 33+1.
Har veldig mye kynnere som kommer og går, stikkinger, murringer og generelt ubehag i magen da jeg blir øm av dette. Babyen ligger i tverrleie med hodet opp, så noe nedpress har jeg ikke hatt enda, men han sparker veldig i blæra/underlivet. Blir også helt doven/rar på innsiden av høyre lår, vet ikke hva dette kommer av jeg? Flere som har det slik?

Jeg vil nok tro ut i fra det du beskriver og hva jeg har lest/hørt at det er modningsprosssen som har satt i gang. Hvis du er i tvil eller lurer på noe så snakk med jordmor :)
 
Er vel helt normalt ja, livmoren trener seg :) Jeg begynte med bringebærbladkapsler for e ukes tid siden, og tror de kan ha noe innvirkning på de sterke kynnerne. Tok kapslene sist også, og synes jeg hadde god effekt.
 
Jeg har det helt likt, og har hatt det sånn et par uker... vært på ul - ingenting modnes! så jeg tror det er fullstendig normalt :) nå begynner det å bli plagsomt da... bare jeg reiser meg knyter det seg og jeg må gå som ei kroket gammel kjerring... Begynner å bli vonde ja :P
 
Jeg kjenner meg også mye igjen her! Jeg har vært på registrering i uke 30, pga lite liv. Da fikk jeg en sterk "maserie" som gjorde utslag på skjemaet. Nå er jeg i uke 33, og de har ikke blitt noe mindre behagelig for å si det sånn. Nå er det ikke bare en som kommer om dagen heller, det kan være kjempe mange som kommer etter hverandre med jevne mellomrom. Kynnere er det ikke, for da blir magen kjempehard og føles mer som en mageknipe. Siden uke 30 har jeg også fått veldig mye menssmerter.. Slike menssmerter man får rett før man begynner og blø. Er førstegangsgravid, og blir av og til litt skeptisk på hva som faktisk foregår..
 
Hadde de samme plagene som dere beskriver nå i helga som var. Magevondt/knip, mensmurringer, kvalme, og masse kynnere. Tok opp dette med jordmor da jeg var på kontroll i går. Hun lurte på om jeg hadde lagt merke til slim eller mye utflod i trusa, med tanke på at slimproppen kanskje hadde gått, og sa videre at plagene sikkert var tegn på at kroppen begynner å gjøre seg klar. Er 36+1 i dag, så det er jo ikke lenge igjen.:)

Håper plagene deres avtar slik at dere får slappa godt av i forkant av den store hendelsen.:)
 
Jeg har hatt veldig mye utflod de siste dagene, ikke slim og ikke blod. Det er vel forberedelse til fødselen. Håper virkelig h*n holder seg i magen i over tre uker til. Har nemlig en sjømann som reiser ut neste uke... :(
 
Har det akkurat sånn.. Er 2.gangsog hadde det ikke slik forrige gang, ikke så mye iallefall.. Men tenker jeg satser på å gå til terminen så slipper jeg å bli skuffet om hun ikke kommer før..
 


sdsd skrev:
Hei!
Jeg kjenner meg igjen i mye av det du beskriver, men jeg er førstegangs og 33+1.
Har veldig mye kynnere som kommer og går, stikkinger, murringer og generelt ubehag i magen da jeg blir øm av dette. Babyen ligger i tverrleie med hodet opp, så noe nedpress har jeg ikke hatt enda, men han sparker veldig i blæra/underlivet. Blir også helt doven/rar på innsiden av høyre lår, vet ikke hva dette kommer av jeg? Flere som har det slik?

Jeg vil nok tro ut i fra det du beskriver og hva jeg har lest/hørt at det er modningsprosssen som har satt i gang. Hvis du er i tvil eller lurer på noe så snakk med jordmor :)

Hei! Jeg kjenner også ofte at beina bytter på å dovne bort, spes hvis jeg reiser meg fra sittende og begynner å gå. Men vi har vel litt mer vann i kroppen, samt en baby som presser på nerver :) Men stikkingene har jeg også lurt på, de kan være ganske plagsomme til tider (nesten så en svetter litt opp)..
 

Her også........ hele helga har vært sånn..........

Og ingen søvn, syk gutt, og jeg har vært møkkasur... 

Sovet masse i natt, og i dag er vi tilbake til vanlige kynnere, og bevegelser igjen og ikke minst godt humør...... Hehe...

 
Kjenner meg veldig godt igjen. Jeg er 37 uker på vei.Har vært uvel/kvalm i over 1 uke no, har kynnere konstant hjelper ikke å endre posisjon eller noe. I tillegg har de blitt vondere, og den derre mensmurringen er veldig til stede. I tillegg har jeg en del stikking og nedpress i underlivet. I tillegg kom det en del slim i tillegg til utflod tidligere i uka, er dette tegn på at noe skjer?
Har en jordmor som er oftere på ferie enn hun er på jobb, så får ikke spurt henne heller :)
 
Jeg vil anbefale deg å ringe legevakta og få komme inn på en sjekk - bare for å være på den sikre siden. Jeg hadde de samme plagene, og skulle ønske jeg hadde dratt til legen tidligere iallfall. Drøya'n til jeg ikke makta smertene lenger, og da ble jeg innlagt tvert med påvist alvorlig svangerskapsforgiftning. Tre timer etter at jeg kom til legevakta, kom datteren vår til verden ved hastekeisersnitt. Prøver ikke å skremme noen asså, men vær så snill å ta magesmerter på alvor. Bedre å få utelukke at det er noe galt - ennå tro at det går greit.;) Håper det ordner seg!
 
Var på sykehuset og fikk sjekka det ut tidligere denne uka :) Alt står bra til med både mor og barn :) så da er det bare slik det skal være nå på slutten antagligen :)
 
jeg er 35+4 og kjenner meg godt igjen her. jenta mi ligger i hodeleie og det er masse nedtrykk og i det siste har det blitt en del mensmurring. så det er nok sikkert helt normalt på slutten:) masse lykke til videre:)
 
Hei! Jeg er gravid i uke 35. Er 35+1 idag og kjenner meg veldig igjen i det dere skriver. Godt og vite at det kanskje modnes litt og at det skjer noe egentlig, men lurer litt på hva dere gjør mot det? Føler dere at den uvelheten kanskje går bort litt hvis dere sminker dere og går ut en tur eller begynner og gjøre noe annet, eller vil dere helst bare ligge i senga hele dagen og sove? Jeg blir litt fortvila, om jeg bare skal prøve og ignorere det eller høre på kroppen og bare ligge og hvile. Er førstegangs.
 
Hei! Jeg er gravid i uke 35. Er 35+1 idag og kjenner meg veldig igjen i det dere skriver. Godt og vite at det kanskje modnes litt og at det skjer noe egentlig, men lurer litt på hva dere gjør mot det? Føler dere at den uvelheten kanskje går bort litt hvis dere sminker dere og går ut en tur eller begynner og gjøre noe annet, eller vil dere helst bare ligge i senga hele dagen og sove? Jeg blir litt fortvila, om jeg bare skal prøve og ignorere det eller høre på kroppen og bare ligge og hvile. Er førstegangs.
Hei, denne posten er veldig gammel :) Men den kom opp på tidslinjen så kan jo svare deg. Det er jo viktig å lytte til kroppen, men samtidig er det også fint å holde seg i bevegelse med mindre man er veldig dårlig :) For meg hjalp det noen dager, mens andre dager trengte jeg å bare slappe av. Det blir lange dager om du skal ligge å hvile helt frem til fødsel, så jeg vil anbefale deg å forsøke å gjøre lette dagligdagse ting. Det er også bra for deg :) Men trenger du å sove noenganger, så sover du :)
 
Hei, denne posten er veldig gammel :) Men den kom opp på tidslinjen så kan jo svare deg. Det er jo viktig å lytte til kroppen, men samtidig er det også fint å holde seg i bevegelse med mindre man er veldig dårlig :) For meg hjalp det noen dager, mens andre dager trengte jeg å bare slappe av. Det blir lange dager om du skal ligge å hvile helt frem til fødsel, så jeg vil anbefale deg å forsøke å gjøre lette dagligdagse ting. Det er også bra for deg :) Men trenger du å sove noenganger, så sover du :)

Ja, så den var ganske gammel egentlig, men tråden passet så godt til det jeg lurte på ☺️ Takk for svar!
 
Back
Topp