Unikes Unikum & hverdagstrollene

Babyen min har blitt til en ung gutt i rekordfart. Nå henger han opp tøy, tar ut av vaskemaskinen og gir til meg som legger det i tørketrommel. Han putter også alle bleier i bleiebøtta og er flink til å kaste annet æsj i vanlig søpla vår på kjøkkenet. Hjulpet til å brette klær har han gjort i flere mndr nå, og er ekstra flink med små kluter. Store laken gir han til mamma. Han dekker på bordet, tar av bordet, rydder ut av handleposer og legger på benken. Han kler på seg selv: lue og cherrox. Liker å gå med det inne, men mor må ta av innimellom. Prøver stadig å ta på sokker selv. Har også begynt med å si ifra at han må bæsje og tiden er nok inne for potte. ( kjøpe i morgen..hvor finner man det tro..). Rydder leker gjør han og. Og finner frem selv hvilke bøker han vil vi skal lese til flaskekosen før natten. Han hjelper til ved matlaging: rører i grytene, rører i muffinsrøre. Sikkert mye jeg kan tilføye, men nå må jeg sove.
 
Babyen min har blitt til en ung gutt i rekordfart. Nå henger han opp tøy, tar ut av vaskemaskinen og gir til meg som legger det i tørketrommel. Han putter også alle bleier i bleiebøtta og er flink til å kaste annet æsj i vanlig søpla vår på kjøkkenet. Hjulpet til å brette klær har han gjort i flere mndr nå, og er ekstra flink med små kluter. Store laken gir han til mamma. Han dekker på bordet, tar av bordet, rydder ut av handleposer og legger på benken. Han kler på seg selv: lue og cherrox. Liker å gå med det inne, men mor må ta av innimellom. Prøver stadig å ta på sokker selv. Har også begynt med å si ifra at han må bæsje og tiden er nok inne for potte. ( kjøpe i morgen..hvor finner man det tro..). Rydder leker gjør han og. Og finner frem selv hvilke bøker han vil vi skal lese til flaskekosen før natten. Han hjelper til ved matlaging: rører i grytene, rører i muffinsrøre. Sikkert mye jeg kan tilføye, men nå må jeg sove.

Herlig! :) gøy når de stadig lærer nye ting!
Mi er ikke så god på å hjelpe til enda. Hun er for utålmodig og for voldsom :p men hun er flink til å kaste i søpla (les: også det som ikke skal kastes) :)
Håper alt står bra til med dere!
 
Lillegutt er 1 år og 10 mndr. Han synger nå :Bjørnen sover og bæ,bæ lille lam. I går bæsja han for første gang uten bleie. Litt uheldig var det at det skjedde på gulvet i stua. Enda mer uflaks var det at nysgjerrigheten tok overhånd og den brune klumpen måtte smakes på. Ble ramaskrik, men en is og et bad etterpå fikk roet han ned. Det var heldigvis ikke så mye. Men gutten fikk et aldri så lite sjokk. Håper det aldri skjer igjen. Ellers savner han pappan sin mye. Han har ikke sett han på 1 uke nå og det er altfor lenge. Vi har en problemfri periode nå, pappa og jeg. Han har tatt noen nødvendige grep. Heldigvis og endelig. Jeg har jobbet hardt helt fra vi var sammen i 2013 for at han skal forstå og komme på banen. Nå puster jeg lettet ut og stresset i meg slipper taket litt etter litt. Kroppen min er neste prosjekt. Har vitaminmangel, søvnmangel, langvarig stress og er overvektig. Overalt trenes det. Jeg er ikke en av dem. Og jeg syns det er tungt å bare gå rundt i huset. 84 kg. En skulle tro det var 184kg jeg bar på. Prosjektet starter nå med vitaminer først og prøver spise oftere. Så må jeg kutte ut overdreven kvelds/nattspising. Det bør gi resultater på 10 kg innen 1 år. Det er første målet. Deretter 10 kg og gå-jogge-løpe mens de kiloene avtar. Jeg skal bruke lang tid. Det er tross alt livsstilen som justeres. Jeg er ensom merker jeg. Det tærer på psyken. Det hadde vært godt å være to.
 
Går ned i vekt. Merkelig nok. Fra 85 til 83 på ca 1 uke. Fortsetter det slik viser vekta 81 den 2 juni og kanskje 79 den 9 juni. Etter det blir det vel max 1 kg pr uke. Det betyr at jeg kan veie 76 til feriestart og 72 etter ferieslutt. Det er et håp om å passe en olabukse utpå høsten da. Målet mitt er 63kg. Men da må nok hud løftes og fjernes. Spesielt puppene og under haka. Ville nok heisa øyelokk og. Gosj, jeg håper jeg vinner i Lotto. Det hadde vært digg. Hele livet har jeg avskydd tanken om å foreta slike inngrep. Men når det plutselig henger og slenger er det jaggu en fristende tanke plutselig. Men kjenner jeg meg rett dropper jeg nok det. Vært på familievernkontoret i dag: skriver mer senere. Nå er det natta (red:84,5 20mai. 82,6 27mai. Spiser normalt. Tiltak: opptil 12 svisker pr dag. Skikkelig drittkjerring ho ho)
 
Last edited:
8 juni 2016: forhold m bf, hvorfor ikke? Her er mønsteret : juni 2016: Barnefar reduserer sms/tlf og er distansert. 27 mai 2016 : Barnefar mener det må bli oss, at han sammenligner alle damer med meg og at det er meg han er glad i. 110%! La oss spole tilbake: 20 mai: Det er over mellom bf og dama. Januar 2016: bf får seg kjæreste. November 2015: bf unngår temaet og ignorerer oss som mulig par. Oktober 2015: barnefar mener det må bli oss, at han sammenligner forrige dame med meg og at det er meg han elsker 110%. September 2015: det er over mellom bf og dama. Juli 2015: bf får seg kjæreste. Desember 2014/januar 2015: bf kommer. Juli 2014: bf drar 4 dgr etter fødsel. Feb 2014-juli 2014: bf tar ingen kontakt. Feb 2014: bf mener han skal hjelpe meg under graviditeten og gå turer med hunden. Nov 2013:vi avslutter forholdet. Okt 2013:gravid: lykkelige!
 
Last edited:
I dag er du 1 år og 11 mndr. Du er helt fantastisk. Jeg er så heldig at jeg er mamman din. Denne helgen er du hos pappa. Jeg snakker med han hver morgen og hver kveld. Vi er så stolte av deg begge to. Søstra di og du er som erteris nå. Og dere stråler opp hver gang dere ser hverandre. Etter frokostlur i dag hadde pappa lagt søstra di oppi senga di og dere holdt rundt hverandre, gliste og lo. Dere er heldige som har hverandre. Jeg har også fått mange bilder av dere to i dag hvor dere går og holder hender. Dere ser like gamle ut. Bare 10 mndr skiller. Jeg elsker deg gutten min. Gleder meg til å se deg i morgen ! Stort kyss fra den heldige mamman din
 
Back
Topp