Bæring av nyfødt

Masjfiretilfem :)

Flørter med forumet
Er det noen som har tips til godt bæretøy av nyfødt? Vil gjerne begynne fra han/hun er helt nyfødt. Har en Manduca fra før, men den kan brukes litt senere.
 
Jeg var fornøyd med min Baby Björn Active bæresele, kan brukes fra fødsel (3,5 kg) men jeg er ingen typisk "bærer", det blir mest vogn der det er mulig og innimellom litt bæring inne [emoji4] Sjal har jeg ingen erfaring med [emoji4]
 
Jeg elsker ringslyngen. Den e rask å få på, lett å bytte mellom bærer og den kan brukes lenge. Jeg hadde knytesjal men det tok for lang tid og mye surr for å bytte bærer.
 
Jeg har ergobaby, den funket fint. Jeg har ingenting annet å sammenligne med da, men jeg følte ikke behov for noe annet heller :) jeg bar fra nyfødt, ikke sånn kjempeofte, men innimellom :)
 
Jeg lånte et av ei venninne til han første, husker ikke hva det het lengre, men skal definitivt ha et selv denne gangen!
Det var bare som et stort skjerf som jeg knyttet rundt på kryss og tvers - må oppdatere meg litt på de der knutene [emoji4]
 
Ellers lurte jeg faktisk også litt på sånn tube jeg har sett reklame for denne gangen også..
Tube funker sånn typ de første par ukene før ungen blir for tung :)
Jeg hadde et sino bæresjal sist. Det er tynt og blir da mye svalere enn feks moby wrap :) man er jo gjerne vannvittig varm den første tiden!
 
Jeg har Ergobaby 360, og var veldig godt fornøyd med den siden du får mye av vekten på hoftene i stedet for på skuldrene. Til nyfødt er den imidlertid ikke så god å bære i lenge av gangen, da det blir veldig varmt med det nyfødtinnlegget. Jeg måtte kle av babyen før jeg puttet henne inni der, og bar ikke mer enn 30-40 minutter, tror jeg. Men det var som regel nok til at hun sovnet såpass at jeg fikk lagt henne fra meg litt, iallfall. Har tenkt å skaffe meg sjal/slynge i en eller annen form til nestemann, jeg ser for meg at det blir behov for mer bæring med en aktiv treåring i tillegg. [emoji28]
 
Brukte mobywrap hele spedbarnstiden forrige gang. Eneste stunden hun sov var i den så blir nok å bruke det allerede på fødestuen denne gangen ja.
 
Brukte caboo close bæresjald de første mnd før vi gikk over til ergobaby 360 :) synes bæreselene blir så store til en nyfødt..men så var mi bare 2200 gram, så det har nok mye å si :)
 
Moby Wrap vet jeg mange er fornøyde med :) Personlig brukte jeg hybridsjalet til Ergobaby. Da hun ble større gikk vi over til Ergobaby Adapt. Adapt kan jo brukes fra fødsel, og er fin og ergonomisk i forhold til endel andre seler, men jeg følte mer nærhet med sjalet :) Gikk over da hun var omtrent 7kg.
 
Moby Wrap vet jeg mange er fornøyde med :) Personlig brukte jeg hybridsjalet til Ergobaby. Da hun ble større gikk vi over til Ergobaby Adapt. Adapt kan jo brukes fra fødsel, og er fin og ergonomisk i forhold til endel andre seler, men jeg følte mer nærhet med sjalet :) Gikk over da hun var omtrent 7kg.
Tror hybridsjalet er gått ut av produksjon? Jeg kom på etter å ha lest denne tråden at jeg så reklame for det da jeg gikk med førstemann, men nå finner jeg det ikke på nettsiden til Ergobaby lenger. [emoji53]
 
Tror hybridsjalet er gått ut av produksjon? Jeg kom på etter å ha lest denne tråden at jeg så reklame for det da jeg gikk med førstemann, men nå finner jeg det ikke på nettsiden til Ergobaby lenger. [emoji53]
Ja, det kan være altså. Skal ikke si det sikkert, jeg kjøpte i fjor :p Men finnes andre gode alternativer da :) Jeg likte dette pågrunn av nærheten føltes bedre enn ved sele. Hun var 2kg da vi kom hjem også, så føltes mest naturlig med den lille kroppen. Ser du fikk en fin link over her også :)
 
Jeg brukte elastisk bæresjal masse til min første. Hun var prematur, liten og hadde behov for tryggheten og nærheten ved å bli båret. Til andremann brukte vi det ikke så mye. Hvis jeg får baby med normal størrelse til termin nå, har jeg lyst på en av de enklere bæreselene, for det er litt styr med sjal.
 
Brukte caboo close bæresjald de første mnd før vi gikk over til ergobaby 360 :) synes bæreselene blir så store til en nyfødt..men så var mi bare 2200 gram, så det har nok mye å si :)

Anbefaler også virkelig close caboo! Jeg brukte ergobaby med spedbarnsinnlegg til førstemann, funker bra men er litt varmt og klumpete likevel. Caboo er et "ferdigknyttet" sjal slik at man får egenskapene til et sjal men slipper å lære å knytte! Den er helt genial!
af927e270741c4a9bbd9e7d5ee4cfe07.jpg
f3d8aa7ab4a8d5a509413fb2a127c95c.jpg
 
Hadde tube, elastisk ergo og sjal, men ergobaby original med innlegg som blei brukt! Måtte bli større enn var da..Så denne gong vil eg ha noko fra starten, har eg kjøpt ringslynge men redd den blir vond på skuldera, caboo og Moby wrap friste!
 
Jeg har to elastiske sjal, ett tynt og ett litt tykkere, også har jeg en manduca. Sjalene har jeg brukt fra nyfødt, manduca fra ca 4mnd.

Hvor er det dere kjøper nytt bæreutstyr? Jeg har fått/arvet sjalene mine, og kjøpte manducaen på en nettbutikk. Det var i 2012 og jeg husker ikke hvor jeg handla [emoji85][emoji87]
 
Back
Topp