Endret/lagt til punkter på utfordring uke 1

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Har endret noe på utfordringen - så dere som har lagt til malen må gjerne redigere! :)
 
Ang utfordringen... Hva er forskjellen på trening og mosjon?
Det skrev jeg vel litt om i reglene for utfordringene.

Treningen er trening
Økt puls og svett og sliten

Mosjon et liksom hakket under.
Joggetur/løpetur er trening
Trille/gå tur er mosjon

Pulsen øker litt, men ikke sånn at du kjenner den dunke. Blir kanskje litt varm, men må ikke dusje etterpå. Er jeg svett etter en gåtur har jeg kledd meg feil.

Sykler du for trening oppleves det helt annet enn en rolig tur hvor du sykler til jobb.

Poenget er, trening er sikkert bedre for slankingen og helsa
Men la ikke det beste bli det godes fiende. Selv om en joggetur er best så er en gåtur bedre enn sofaen
 
Jeg går som trening. Jeg kan ikke løpe/jogge, men går i raskt tempo og i bakker, og målet er å bli svett og få pulsen opp. Og det klarer jeg fint. Langer ut og presser meg selv. Så du må kjenne litt på det selv. Jeg klarer f.eks. å ta meg helt ut ved gåing, fordi jeg går så raskt og med lange steg.
 
Ja. Man kan gå som trening. Men da går man fort.

Puls og svett og sliten
Går man seg varm, men ikke svett, så er det ikke trening
Og man kjenner forskjellen selv om man er ærlig med seg selv tenker jeg ;-)
 
Ang utfordringen... Hva er forskjellen på trening og mosjon?

Du har fått gode svar allerede ser jeg! Man avgjør nok dette veldig godt selv DERSOM man er ærlig med seg selv! Jeg triller endel med venninner og det kaller jeg f.eks. ikke trening. Men det regnes som mosjon ;)
 
Ja. Man kan gå som trening. Men da går man fort.

Puls og svett og sliten
Går man seg varm, men ikke svett, så er det ikke trening
Og man kjenner forskjellen selv om man er ærlig med seg selv tenker jeg ;-)

Ja, nevnte det bare slik at hun skulle vite at gåing også kan være trening, siden du sa at det var mosjon.
 
Ja, nevnte det bare slik at hun skulle vite at gåing også kan være trening, siden du sa at det var mosjon.
Jeg mente ikke at å gå må være Mosjon. Jeg mente å illustrere forskjellen mellom trene og mosjon som forskjellen på å løpe og å gå (vanlig, ikke hurtig powerwalk) f.eks.
 
Syntes det er veldig bra det blir gjort forskjell på mosjon og trening denne gangen =)
 
Syntes det er veldig bra det blir gjort forskjell på mosjon og trening denne gangen =)

Synes det var så kjekt når vi fikk inn det som eget punkt på slutten sist. For jeg mosjonerer mye, men det fikk jeg jo ingen uttelling for når det bare var trening det var poeng for. Og mosjon er jo godt for helsa det også. Selv om jeg "bare" går i et levelig tempo, ikke halser avsted
 
Det skrev jeg vel litt om i reglene for utfordringene.

Treningen er trening
Økt puls og svett og sliten

Mosjon et liksom hakket under.
Joggetur/løpetur er trening
Trille/gå tur er mosjon

Pulsen øker litt, men ikke sånn at du kjenner den dunke. Blir kanskje litt varm, men må ikke dusje etterpå. Er jeg svett etter en gåtur har jeg kledd meg feil.

Sykler du for trening oppleves det helt annet enn en rolig tur hvor du sykler til jobb.

Poenget er, trening er sikkert bedre for slankingen og helsa
Men la ikke det beste bli det godes fiende. Selv om en joggetur er best så er en gåtur bedre enn sofaen
Takk! :)
 
Veldig bra at mosjon og trening er delt, men skulle ønske at man ikke måtte ha utført begge hver dag for å få bonus. Det kunne f.eks. vært minst 3 dager i uka på hver av dem, eller kun én bonus for bevegelse, og at man kunne velge mellom trening eller mosjon hver dag. Tenker kanskje at det vil være lettere for folk å oppnå bonus da?
 
Det kan være et forslag for det laget som vinner utfordringen.

De lager som kjent den for neste uke. Med helt frie tøyler
 
Veldig bra at mosjon og trening er delt, men skulle ønske at man ikke måtte ha utført begge hver dag for å få bonus. Det kunne f.eks. vært minst 3 dager i uka på hver av dem, eller kun én bonus for bevegelse, og at man kunne velge mellom trening eller mosjon hver dag. Tenker kanskje at det vil være lettere for folk å oppnå bonus da?

Målet er ikke at alle skal klare å få fullt bonus på alle ;) handler like mye om prioritering. Å gi de som faktisk mosjonerer noe bonus også :)

Når det er sagt så er det som Sara nevner opp til laget som vinner og lage videre utfordring ;)
 
Målet er ikke at alle skal klare å få fullt bonus på alle ;) handler like mye om prioritering. Å gi de som faktisk mosjonerer noe bonus også :)

Når det er sagt så er det som Sara nevner opp til laget som vinner og lage videre utfordring ;)
OK så det kan endres altså. Har vært med på slankekrigen før i ett annet forum og da var det fast. Hun som var leder hadde hentet konseptet herfra så da antok jeg at det var fast her også, men at lagene kunne legge til diverse øvelser etc ;)
 
OK så det kan endres altså. Har vært med på slankekrigen før i ett annet forum og da var det fast. Hun som var leder hadde hentet konseptet herfra så da antok jeg at det var fast her også, men at lagene kunne legge til diverse øvelser etc ;)

Det er ofte at trening og godis er med, og det synes jeg er helt greit at det er fast. I tillegg kan mosjon være fast. Det er jo fordi vi beveger oss alt for lite og spiser for my sukker. Men det er ikke et krav. Men siden det ikke er noen grense på hvor mye man kan ta med så liker jeg å ta med trening og godis, og så ha med ekstra. F.eks. plukk og mix. Der man har en liste med f.eks. 10 ting man kan gjøre (15 000 skritt, knebøy hver gang du går på do, ingen elektronikk etter kl 22.00 osv) og så skal man gjøre f.eks. 6 av dem for å få bonus. Hver oppgave gir 25 poeng. Bare fantasien setter grenser. Jeg var med for første gang sist runde, og da hadde vi også med husarbeid i utfordringen :)
 
  • Liker
Reactions: EJ
OK så det kan endres altså. Har vært med på slankekrigen før i ett annet forum og da var det fast. Hun som var leder hadde hentet konseptet herfra så da antok jeg at det var fast her også, men at lagene kunne legge til diverse øvelser etc ;)

Det kan endres ja, men det er jo en grunn til at ting har blitt fulgt - og det er jo fordi det har funket godt, så å beholde grunnformen hadde nok vært greit tenker jeg ;) Hvis du går bakover i gruppa så kan du sjekke ut forrige krigs utfordringer for å få et lite bilde av hvordan de ulike lagene har valgt å løse det ;)
Uansett tror jeg det er vitkig å huske at man er her for å gå ned i vekt - ikke kun for å score supert på utfordringene. Premien utgjør sjeldent noe særlig på resultatet - så det aller viktigste er å satse på en god vektnedgang ;) Også bruker man utfordringene som motivasjon hvis det funker for en selv ;) (jeg vant sist runde men måtte velge bort mange av utfordringene da de ikke passet inn i måten jeg velger å gå ned i vekt på f.eks. ;) )
 
Det er ofte at trening og godis er med, og det synes jeg er helt greit at det er fast. I tillegg kan mosjon være fast. Det er jo fordi vi beveger oss alt for lite og spiser for my sukker. Men det er ikke et krav. Men siden det ikke er noen grense på hvor mye man kan ta med så liker jeg å ta med trening og godis, og så ha med ekstra. F.eks. plukk og mix. Der man har en liste med f.eks. 10 ting man kan gjøre (15 000 skritt, knebøy hver gang du går på do, ingen elektronikk etter kl 22.00 osv) og så skal man gjøre f.eks. 6 av dem for å få bonus. Hver oppgave gir 25 poeng. Bare fantasien setter grenser. Jeg var med for første gang sist runde, og da hadde vi også med husarbeid i utfordringen :)
Hehe så morro med husarbeid i utfordringen egentlig :D der jeg var med hadde vi mye fokus på frukt/grønt, samt ulike styrkeøvelser som man kunne gjøre hjemme foran tvn. Men ingen tenkte i de baner som husarbeid :p
Enig at snop, trening/mosjon bør være fast, ellers er det veldig lett å sprekke på snopet, hvertfall er det det for meg :D blir spennende framover :)
 
Hehe så morro med husarbeid i utfordringen egentlig :D der jeg var med hadde vi mye fokus på frukt/grønt, samt ulike styrkeøvelser som man kunne gjøre hjemme foran tvn. Men ingen tenkte i de baner som husarbeid :p
Enig at snop, trening/mosjon bør være fast, ellers er det veldig lett å sprekke på snopet, hvertfall er det det for meg :D blir spennende framover :)

Samme her. Det var en lettelse at krigen startet igjen :D
 
Samme her. Det var en lettelse at krigen startet igjen :D
Det har vært overraskende lett å holde seg unna snop disse to dagene. Men jeg har Pepsi Max å trøste meg med :D
Hvordan syns du det har gått?
 
Back
Topp