♡ Drømmen vår - med litt hjelp ♡

Lykkeliten_86

♥ Håper på en liten en ♥
Tilgangsansvarlig
VIP
Assistert-jentene
Himmelbarn
Maiblomstene 2016
Hei hei,

Jeg har hatt dagbok på Før svangerskapet, men den er så lang og uoversiktlig at jeg må ha en ny til denne prosessen her.

Vi har prøvd siden juni 2013, på vårt første barn. Jeg har blitt gravid fem ganger, og det har resultert i fire kjemiske graviditeter og én MA 12+6 (8+4). Jeg har vært utredet for habituell abort (UL, blodprøve av meg (kromosomavvik, immunologiske faktorer) og blodprøve av mannen (kromosomavvik)). De fant ingenting bortsett fra heterozygot faktor V leiden mutasjon. Jeg har fått prøve progesteron fra etter EL (først Crinone 1 stk/dag og så Lutinus 3 stk/dag), men jeg har mistet allikevel. Jeg har også fått prøve Letrozol og prednisolon.

Jeg fikk fastlegen til å henvise meg til Ullevål pga sterke smerter, særlig ved menstruasjon og eggløsning, og jeg fikk laparoskopi hvor de fjernet en del endometriose. Nå har jeg vært på Ullevål på nytt og det ble ved UL funnet at jeg har adenomyose (endometriose i livmoren). Så da var beskjeden fra legen klar: "Du skal i gang med IVF raskest mulig." Først skal jeg til hysteroskopi så han får sett bedre på livmoren min. Mannen skal levere sædprøve. Og jeg har bestilt blodprøver hos fastlegen (hormonprøver syklusdag 3, rubella, HIV, hepatitt B og C.)

Jeg vet ikke enda om det blir IVF ved Riksen eller Ullevål. Foreløpig må vi bare ha tålmodighet og vente. :)

Nå håper vi veldig at dette skal hjelpe oss til å få et svangerskap med lykkelig slutt. ♥ ♥ ♥

Dagboken min på Før svangerskapet

Jeg har vært veldig aktiv på BV, men jeg har ikke vært her på assistert før. Jeg har sneket litt av og til etter at vi var godt forbi ett år som prøvere. Jeg kjenner også noen flotte IVF-mødre, og jeg vet at det er en tøff prosess, men at det ofte ender vellykket (prosessen, ikke hvert enkelt forsøk) og at de fleste synes det er verdt det da. Jeg gleder meg til å bli bedre kjent med dere andre her inne, og jeg håper vi alle får et godt utfall av denne prosessen her. ♡

imageuploadedbybv-forum1424200240-092237-jpg.104065



Testetråden min #1 IVF

Her er dagboken min på mai 2016. :)
 
Last edited:
Jeg har lagt oversikten over på skjult.
 
Last edited:
Følger deg her jeg og :) Denne må ikke bli lang nei!
 
Følger deg her! Håper denne ikke blir så lang!

Jeg er veldig glad for at du vil følge meg videre. Jeg håper at dette blir en mye kortere dagbok enn den forrige. Selv om jeg skravler en god del. :D :cool:
 
Masse lykke til!!
Det har ikke blitt funnet endrometriose hos meg, men jeg har antistoffsyndrom som vil som leiden øke fare for tyktblod og blodpropp. Jeg har mistet 8 ganger, se gjerne dagboka her hvis du vil vite mer om det. Jeg er nå i gang med siste icsi, og kan anbefale å prøve prednisolon, kortison tilskudd. Det er mange som har mistet flere ganger for å få en liten en ved å bruke prednisolon de første 12 ukene. Men det er på ingen måte en garanti. Bare et tisp på veien, vet med meg selv at jeg har prøvd å lete etter svar i 3 år pga at jeg mister.

Lykke til!!
 
Masse lykke til!!
Det har ikke blitt funnet endrometriose hos meg, men jeg har antistoffsyndrom som vil som leiden øke fare for tyktblod og blodpropp. Jeg har mistet 8 ganger, se gjerne dagboka her hvis du vil vite mer om det. Jeg er nå i gang med siste icsi, og kan anbefale å prøve prednisolon, kortison tilskudd. Det er mange som har mistet flere ganger for å få en liten en ved å bruke prednisolon de første 12 ukene. Men det er på ingen måte en garanti. Bare et tisp på veien, vet med meg selv at jeg har prøvd å lete etter svar i 3 år pga at jeg mister.

Lykke til!!

Takk for lykkeønskninger! :)

Jeg har sett deg på "Vi som har mistet", og synes det er fryktelig trist at du ikke har fått baby enda. :(

Jeg har gått på prednisolon de siste to månedene pga en studie fra Egypt som viste god effekt av prednisolon frem til uke 20 i svangerskapet, men dessverre så har jeg ikke fått sjekket effekten hos meg siden jeg ikke ble gravid i løpet av den perioden. Jeg hadde tenkt til å spørre om å få bruke prednisolon til uke 20 om jeg blir gravid ved IVF.

Det er nok endometriosen som er problemet mitt, da det kan gi hormonsignaler som både kan hemme modning av egg og vedlikehold av god livmorslimhinne, i tillegg til aktivisering av immunforsvaret på uheldige måter. Og når jeg i tillegg har adenomyose. Æsj. Dette er nok forklaringene på hvorfor jeg mister.

Jeg håper du lykkes med det forsøket du har startet med nå. ♥
 
Velkommen til oss. Skal bli spennende å følge med på reisen din :)
 
Velkommen til oss. Skal bli spennende å følge med på reisen din :)

Tusen takk for velkomsthilsen! :) Jeg håper vi får en fin solskinnshistorie til slutt. ♥ Tror jeg må snike litt mer på dagbøkene her inne, for det er utrolig spennende med IVF-eventyrene nå som vi er på vei dit selv og.

Håper du lykkes med ditt forsøk nå! ♡
 
Takk :)

Ja, det er veldig spennende med IVF-eventyrene, og man blir så engasjert i alle andres oppturer og nedturer.
 
Takk :)

Ja, det er veldig spennende med IVF-eventyrene, og man blir så engasjert i alle andres oppturer og nedturer.

Ja, absolutt. Jeg har mange jeg heier veldig på inne på Før svangerskapet også, men det er noe veldig spesielt med denne prosessen her som har så mye ventetid og hvor det er så mange lange prøverhistorier. Jeg er glad det heldigvis er mange IVF-solskinnshistorier til slutt. ♡
 
Jeg er glad det heldigvis er mange IVF-solskinnshistorier til slutt. ♡

Helt klart! Er de historiene man klamrer seg til :) Selv om jeg er fersk på IVF, er jeg en langtidsprøver. Satser på at det er IVF som skal til!
 
Helt klart! Er de historiene man klamrer seg til :) Selv om jeg er fersk på IVF, er jeg en langtidsprøver. Satser på at det er IVF som skal til!

Ja, de fleste er jo dessverre langtidsprøvere allerede. Og så all denne ventingen på toppen. Det skal heldigvis gå (delvis) i glemmeboken når babyen er her! :D

Håper du bare trenger første forsøk! :)
 
Så kjekt at du har dagbok her også, da blir det å snike litt her inne

Jeg håper skikkelig for deg! Da jeg var på før svangerskapet tenkte jeg faktisk at deg ville det gå greit med, siden du ble gravid. Hadde trua da, har fortsatt trua, selv om det er synd at du kom hit :(
 
Så kjekt at du har dagbok her også, da blir det å snike litt her inne

Jeg håper skikkelig for deg! Da jeg var på før svangerskapet tenkte jeg faktisk at deg ville det gå greit med, siden du ble gravid. Hadde trua da, har fortsatt trua, selv om det er synd at du kom hit :(

Jeg har også egentlig hatt troa helt frem til forrige uke. Tenkte at endo'en kunne behandles tilstrekkelig til at vi kunne ordne det selv. Nå skjønner jeg jo at alt bare blir verre i kroppen min for hver måned som går, og det er jo inni selve livmoren. Så nå har jeg fått et nytt stressmoment isteden (hjalp ikke at legen sa at IVF måtte skje raskest mulig). Så jeg forstår nå at kroppen min tuller så mye med både egg og livmor at dette er ikke noe vi skal satse på å få til hjemme lenger. Og det går egentlig helt greit nå, jeg har vel kanskje i underbevisstheten skjønt at det nærmer seg, selv om jeg ikke helt har turt å ta det inn over meg. Det er veldig mye rare tanker.

Veldig hyggelig at du kommer innom og heier. Nå håper jeg vi får nydelige babyer snart begge to! ❤️
 
Er det her du endte opp ja... Ikke helt den veien jeg hadde håpet det skulle gå for dere, men når ting er som de er, så er det i hvert fall bra at legene fant ut hva som er problemet og at prosessen nå er i gang. :)
Heier og håper for deg fortsatt, og håper og tror at denne dagboken blir kortere enn den på fs! ;)
♥ Klemme på ♥
 
Back
Topp