OPPSKRIFTER

K

Koffert

Guest
Her kan vi dele oppskrifter på mat, bakverk, desserter, You name it. (Stemmer for veldig mange oppskrifter på kaker, boller og desserter :p )
 
Haha, har akkurat baka ei gulrotkake jeg ;)
 
Tjaaajo, den blir jo alltid bakt litt på en deis den da :) men blir alltid like god!!


GULROTKAKE

4egg
3dl hvetemel
3dl sukker
2ts kanel
2ts natron
1ts salt
1ts vaniljesukker
1,5 dl olje
4-5 hele gulrøtter raspet

Blander bare hele mølja i en bolle, og steker det i ca 50-60 minutter på 190 grader midt i ovnen ;)
 
Smørekremen bruker jeg oppskrift på, så den kan jeg dele i morgen :) skal nemlig ikke lage den før i morgen ;)
 
Har akkurat laga parlova kake fra toro, fungerer fint det :) nå skal ho pyntes med, jordbær, blåbær og bringebær :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Magnolia cupcakes - google det. Magiske muffinser, de smaker himmel i muffinsform - er helt utrolig! Munnen min smelter hver gang jeg tenker på de, husker venninen min lagde de en gang på ungdomsskolen - etter det har jeg ikke klart å slutte og tenke på de. Mmmm!!!! Tror jeg må lage de ikveld
 
Enkel sjokoladekake:
125 g smør-smeltes
220 g brunt sukker
100 g sukker
3 egg
300 g hvete mel
35 g kakao
1 ts natron
160 g rømme
1,25 dl vann
2 ts vaniljesukker

Forvarm ovnen til 180 grader.
Bland alle ingrediensene i en bolle rør rundt til alt er godt blandet. Hell røren i en liten smurt langpanne. Stekes i 30-35 min midt i ovnen.

Ps: Hvis du synes det er for lite kakao/sjokolade smak på røren, ha da bare oppi mer kakao:)

Topping:
100 g sjokolade
60 g smør
80 g melis
60 g rømme
1 ts sterk kaffe
Ha alt i en kjele, varm forsiktig opp mens du rører godt sammen. Settes kjølig i ca 20 min.
Smørers så på kaken.

Denne kaken er en sikker vinner hjemme hos meg;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp