Fare for sa % (stjelt fra juli, hysjhysj )

K

Koffert

Guest
25 – 30 % risiko fra unnfangelse
15 % sjanse fra ca. uke 3.
8 % sjanse fra uke 6.
5 % sjanse fra uke 8
2 % sjanse fra uke 9
mindre enn 1 % sjanse fra 12 uke.

Risikoen for spontanabort er;
200 % større om kvinnen trener mer enn 7 timer i uken.
81 % større om barnets far røyker mer enn 20 sigaretter om dagen.
73 % større om man ikke bor sammen med en fast partner.
72 % større om kvinnen har en BMI lavere enn 18,5.
66 % større om faren til barnet ikke er faren til kvinnens første barn.
60 % større om barnets far er over 40 år.
70 % mindre om man opplever morgenkvalme.
50 % mindre ved daglig inntak av frukt og grønnsaker.
40 % mindre om barnets far er under 25 år.
20 % mindre ved daglig inntak av sjokolade.

Risikofaktorer;
to eller flere foster,
ubehandlet diabetes,
Polycystisk ovariesyndrom,
høyt blodtrykk,
alvorlige tilfeller av lavt stoffskifte,
røde hunder,
chlamydia,
mor røyker,
far røyker,
mor er over 35 år
 
Haha, så rart!
Kan ikke skjønne at man har høyere risiko for SA om man har en annen far på barnet man går gravid med enn barnet man har fra før :p
Eller om man er enslig! :eek:
 
Mmmm...
Sjokolade
 
Jeg kasta nedpå en liten stratos i dag. Føler jeg har gjort en god gjerning :p
 
Tar disse faktaene med en liten klype salt, men ser at det er gode prognoser for min del ja :p
 
Da kan jeg spise sjokolade med god samvittighet hehe :D
 
Sniker fra juli.. sjokolade (og sikkert annet godteri) i svangerskapet øker sjansene for at barnet vil slite med overvekt/fedme forklarte min lege meg. Jeg ble i grunn frarådet og spise det når jeg var gravid..

-Appen
 
Ja, vi burde kanskje være flinkere til å påpeke at det er lurt å spise sunt. :) :p

Jeg har forsøkt å kutte ned på sukker etter sommeren jeg, og føler at jeg er "godt i gang" med det allerede heldigvis. :)
 
Etter at jeg fikk vite at jeg er gravid har jeg bare hatt lyst på sunn mat! Super glad for det! Blir litt godis inni mellom, men det er ikke noe jeg går å tenker på... sunn mat dukker stadig opp!:):)
 
Æ å blir sunn når æ blir gravid :) Men alt me måte, så æ kainn gjerne spis litt sjokolade i hælgen å :)
 
Gode nyheter for alle som ser hjertebank i uke 7-8!

Det er bare 3 % sjangs for spontanabort for de over 30 år da og under 2 % sjangs for spontanabort for de under 30. Altså veldig gode utsikter :smiley-bounce013 Dette er fra kilden nhi.no (Norsk Helseinformatikk).

Var på 5minutters UL i dag bare for å måle hjertelyd, den lå på 170 slag/min. Embryoet hadde vokst sykt mye siden sist lørdag, helt utrolig hvor fort det utvikler seg så tidlig, fascinerende!
 
Gode nyheter for alle som ser hjertebank i uke 7-8!

Det er bare 3 % sjangs for spontanabort for de over 30 år da og under 2 % sjangs for spontanabort for de under 30. Altså veldig gode utsikter :smiley-bounce013 Dette er fra kilden nhi.no (Norsk Helseinformatikk).

Var på 5minutters UL i dag bare for å måle hjertelyd, den lå på 170 slag/min. Embryoet hadde vokst sykt mye siden sist lørdag, helt utrolig hvor fort det utvikler seg så tidlig, fascinerende!

Wii, jeg var da jeg var akkurat 7 uker :) godt å høre!

Har også lyst å se spiren igjen :D
 
Dette er noe jeg sliter med å akseptere altså. At jeg selv ikke rår over om det blir baby eller ikke. Skulle så gjerne ha fått det hugget i sten liksom, slik at jeg kunne begynne å planlegge og tilrettelegge allerede nå. Men det er jo livets harde virkelighet; vi kan ikke kontrollere alt og det finnes ingen garantier. *sukk*

Godt å lese statistikker i det minste :p
 
Back
Topp