Hva utstyr trenger man? Hjelp!

Fitnessmamma

Glad i forumet
Oktoberskatter 2014
Harregud så hønemor jeg har blitt da! Ikke 2mnd på vei en gang å jeg er urolig for at jeg ikke husker å kjøpa alt når den tid kommer!!!!

Kan dere som har barn fra før skrive det DERE vet er viktig å ha! :D
 
Hehe... Redebygging er viktig og det tar tid og penger!!! :) men Såååå koselig da! :)
Hmmm... Det man strengt tatt trenger i starten er ikke egentlig så veldig mye, men man bør ha bodyer og strømpebukser/bukser i str 50 (56-62 får man som regel masse av i barselgave)
Pysjamaser
Gulpeluter/vaskekluter
Bleier
Badebalje
Seng
Vogn

Husker ikke mer i farten, men du kommer nok til å kjøpe myyye mer enn dette!!! ;)
 
Brystpumpe hugser eg var gull verdt å ha dei første dagene etter eg kome heim frå sjukehuset. Fryktelig melkespreng, og då var det godt å få letta på trykket.

Store, kvite flanell gulpekluter.
Silulen sinksalve
 
Dyne til seng og vogn, sengesett, tisselaken :)
akrem, eller bapaten eller hva den nå heter, du får som regel små prøver i gratis baby bokser fra apotekten, rime osv :)
et godt teppe til babyen
vippestol
babygym
lekematte
bæresjal har jeg lest er genialt, det skal jeg ha til nestemann. Jeg hadde bæresele, men vil ha til å bruke hjemme :)
smokker
saltvann, baby olje, og sånn til å rense navlen med
Tygge sokker eller ute sko til babyen. dette blir jo ut på hørsten da :)
 
Det ligger masse kjekke lister på nettet om du googler. Det som er et must syntes jeg er:
Seng
Vogn
Sengetøy til vogn og seng
Dyne til vogn og seng
Et par tepper
Gulpekluter
Badebalje
Bleier
Badeolje uten parfyme og parabener
Klær: luer, sokker, strømpebukser, bukser, bodyer, kjøredress
Babycall
Vugge eller lekegrind
Lekematte
Sprinkelsengbeskytter
Bepathen salve
Sinksalve
Potetmel
Stellematte
Håndklær og kluter
Bilsete
Evt. ammepute

Er det jeg kommer på nå hvertfall:)
 
Det ligger masse kjekke lister på nettet om du googler. Det som er et must syntes jeg er:
Seng
Vogn
Sengetøy til vogn og seng
Dyne til vogn og seng
Et par tepper
Gulpekluter
Badebalje
Bleier
Badeolje uten parfyme og parabener
Klær: luer, sokker, strømpebukser, bukser, bodyer, kjøredress
Babycall
Vugge eller lekegrind
Lekematte
Sprinkelsengbeskytter
Bepathen salve
Sinksalve
Potetmel
Stellematte
Håndklær og kluter
Bilsete
Evt. ammepute

Er det jeg kommer på nå hvertfall:)

Og vognpose..

Ellers av det nevnt her har jeg aldri brukt seletøy i seng eller annet enn det som medfølger vognen
 
Regner med at ting kommer til å falle på plass en etter en:) Allerede så har jeg 16 bodyer, 4 bukser, 5 sokker, 2 pysj, 1 lue, 1 koseklut og en ammepute... å jeg har ikke vist at jeg var gravid i 1 uke engang!! hehe:) Vet også at vi får ERGObaby barnesele og startpakke med flasker og bryspumpe til jul av svigers...

Jeg er den første i min familie som får barn, så tenker det kan bli litt bortskjemming! I tillegg har jeg en tante som nettopp har fått ei lita tulle så kommer til å arve en del derifra.. spesielt hvis jeg (vi) får jente!!:) Er jo sååå morro å handle babyutstyr!!!!
 
Mye kan være lurt å vente med å kjøpe, se om du trenger det først. Mener da ting som man ikke MÅ ha men tror man kaaanskje trenger:p Jeg er glad jeg kjøpte stol som babyen kunne ligge i oppi badekar/balje. Avlastet ryggen min veldig. Så ikke behovet før etter fødsel.
 
Back
Topp