Testetøsas bekjennelser - Lykkelitens testetråd i pp 6

Lykkeliten_86

♥ Håper på en liten en ♥
Tilgangsansvarlig
VIP
Assistert-jentene
Himmelbarn
Maiblomstene 2016
Hei hei!

Jeg har nå fått meg et alterego; Testetøsa. Hun tar over styringen sånn 8 dpo og frem til tr. Lykkeliten-delen av meg er fornuftig, rolig, kunnskapsrik og avventende. Testetøsa myser på en hver test og har en avhengighet av å dyppe flest mulig tester i urin i løpet av hver dag. Helst 10 tester om dagen (det har hun heldigvis aldri fått lov til av Lykkeliten, men 2-3 tester har det vel blitt).

Så litt kort om meg nå, før teste-galskapen her. Jeg har prøvd i snart 1/2 år på vår første, dette er pp 6. Jeg har hatt 3 kjemiske graviditeter, kanskje fire, i løpet av mine første 5 pp'er (les informasjon om kjemiske graviditeter rett under). Derfor har jeg nå fått prøve Crinone denne syklusen her, det er progesteron som jeg har fått på resept av fastlegen min. Det skal brukes etter eggløsning, jeg begynte med det da jeg var 5 dpo denne syklusen her. Derfor håper jeg virkelig at dersom vi har klart å befrukt et egg enda en gang så klarer Crinone og hjelpe livmoren med å holde på egget nå. Jeg er derfor veldig veldig spent. I tillegg har både fastlegen og gynekologen (jeg har gått til en privat gynekolog også denne syklusen) bedt om at dersom jeg får en svak positiv test så skal jeg gå rett inn og ta blodprøver. Da skal jeg måle hcg og så vente to dager og ta ny blodprøve. Gynekologen vil nemlig ha det bevist at jeg har kjemiske graviditeter, fastlegen stoler på hjemmetestene og er ikke like opptatt av at jeg får tatt blodprøve, så hun ga meg jo medisin, men synes det kan være greit med blodprøve uansett.

Så nå håper jeg tempen holder seg høy, og at testene blir overbevisende positive etter hvert.

Jeg tok første g-test i går, 8 dpo, på ettermiddag/kveld. Den kom det en ultrasvak strek på etter tidsfristen. Så svak at det var helt umulig å si farge. Helt umulig å se på bilde (også etter redigering).

Jeg tok ny g-test nå i ettermiddag, 9 dpo. Det kom ny strek, sterkere enn i går, men fremdeles ultrasvak. Denne streken kom innen tidsfristen. Jeg synes den ser rosa ut i virkeligheten. Veldig vanskelig å se streken på bilde, men her er bilder (med og uten filter):

imageuploadedbybv-forum1386519354-338672-jpg.42926


imageuploadedbybv-forum1386519396-660059-jpg.42927


Det er lov å si ifra at jeg er blitt gal og det er lov å si at man ikke ser noe som helst. *Fnis*.

Jeg ville bare dele hvor gal jeg faktisk har blitt denne runden også! :p Og dessuten så har jeg jo faktisk fått beskjed om å ta blodprøver med EN GANG jeg kan se noen strek på testene. Så om utviklingen fortsetter så vil det bety at jeg må ta en blodprøve i morgen og på onsdag.

Om noen andre får lyst til å bekjenne noe så er det bare å henge seg på forresten, jeg tar gjerne i mot bilder av annen galskap. Hihi..

Jeg kommer til å oppdatere om tester, temp, blodprøver i denne tråden i uken som kommer. IKM er på torsdag (13 dpo). Forrige syklus gikk jeg 1 dag over før tr kom, da hadde jeg svake positive tester 11-13 dpo. Det var min tredje kjemiske.

Jeg krysser fingrene for en svak positiv test i morgen (sterkere enn i dag), jeg regner ikke dagens som positiv siden den er så svak. Så håper jeg virkelig Crinone gjør at jeg for første gang kan få sterke positive tester og beholde spiren. <3

EDIT:

Testetøsas bekjennelser, testene i pp 6:

8 dpo, ettermiddag: ultrasvak strek, umulig å ta bilde av (hadde holdt meg i 4 timer)
9 dpo, ettermiddag: svaksvak strek, tok bilde av og la ut (hadde holdt meg i 4 timer)
9 dpo, kveld: ultrasvak strek, umulig å ta bilde av (hadde vel holdt meg i bare 2-3 timer og drukket hele tiden)
10 dpo, morgen: svak strek på 2 tester, men jeg ødela den første testen. Mannen klarer å se streken. La ut bilde av den ikke-ødelagte testen.
10 dpo: Blodprøve, måle hcg: 6,1. Skal ta ny blodprøve etter 2 dager for å måle endring i hcg.
10 dpo, formiddag: svaksvak strek, tok bilde av den og la ut (hadde holdt meg i 4 timer)
10 dpo, kveldsurin, svaksvak strek, men sterkere enn den fra formiddagen! (Hadde holdt meg i 4 timer)
11 dpo, morgenurin, svaksvak strek, men sterkere enn den fra i går kveld. Nå vil jeg gjerne ha sterkere strek snart.
11 dpo, formiddagsurin, svak strek, men sterkere enn i dag morges og den kom til syne etter kun 1 minutt. Derfor bestemte testetøsa at jeg skulle dyppe CB digital i samme urin.
12 dpo, morgen, svak strek, men sterkere enn i går og den var synlig omtrent med en gang.
12 dpo: Blodprøve, måle hcg: 53. Og sammenlikne endring med blodprøve fra 10 dpo. Det var omtrent 9 ganger så høyt som 48 timer tidligere.
13 dpo, morgen, svak strek, men antydning til kanskje litt sterkere enn dagen før. Synlig omtrent med en gang.
14 dpo, morgen, medium strek. Syntlig omtrent med en gang.

Bilder:
10 dpo, morgenurin-testen:
imageuploadedbybv-forum1386571313-044517-jpg.42977


10 dpo, formiddagsurin-testen (siden jeg ikke var fornøyd med bilde av morgenurin testen), svakere strek enn på morgenurin, bilde med og uten filter:

imageuploadedbybv-forum1386583780-959968-jpg.43002


imageuploadedbybv-forum1386583743-510515-jpg.43001


10 dpo, kveldsurin, testetøsa tar over:

imageuploadedbybv-forum1386621237-965100-jpg.43067


11 dpo, morgenurin
imageuploadedbybv-forum1386647357-441510-jpg.43084


11 dpo, formiddagsurin:
imageuploadedbybv-forum1386673239-965348-jpg.43117


imageuploadedbybv-forum1386673359-440876-jpg.43118


12 dpo, morgenurin:
bilde-3-jpg.43197


Alle billigstrimlene hvor jeg har sett "noe" hittil samlet:
pp-6-alle-testene-jpg.43195


Testene fra morgenurin 13 og 14 dpo:
upload_2013-12-13_7-39-42-png.43417


Alle testene med hcg-resultat, frem til 14 dpo:
upload_2013-12-13_13-26-59-png.43438


Alle testene samlet til 19 dpo:
testetøsa ferdig pp 6.jpg


19 dpo, formiddag:
bilde 2 med hjerte.jpg


Lille spire - klor deg fast! :love7

Her er oversikt over viktige datoer (hentet herfra: http://www.klikk.no/foreldre/bligravid/article553179.ece#) for spireliten, utifra at jeg vet at EL var 29. november (EL-test, temperatur-graf og UL hos gynekolog har bekreftet tidspunkt for EL).

upload_2013-12-11_9-0-25.png


Problemet er at denne nettsiden over for terminkalkulator bare viser 40 uker og 2 dager, mens jeg forstår at ny standard er 40 uker og 3 dager. Dermed skal termin være en dag senere enn denne kalkulatoren viser som standard. Så, først la jeg inn mensen 15. november for å få riktig befruktningsdato - og da blir også de viktigste datoene for hva som skjer med fosteret riktig tenker jeg - for det er jo avhengig av hvor gammel spiren er, dessuten blir det riktig antall fullgåtte uker og dager. Dette kopierte jeg og la over i paint for å lage denne figuren. Så la jeg inn ny termin med mensen 16. november for å få riktig termindato. Da klippet jeg ut termindatoen øverst "Din antatte termin" og termindatoen nederst og limte disse oppå figuren fra mensen 15. november. Deretter personligfiserte jeg denne siden jeg hadde super-rask EL denne syklusen og lagde en terminfigur til med mensen 20. november KUN for å klippe ut første dag i siste menstruasjon og lime den oppå figuren. Så nå stemmer termin med 40+3, befruktningsdatoen er EL-datoen, antall fullgåtte uker er riktig og første dag i siste menstruasjon. *Fnis*. Så dette er min helt personlige figur. :p



Informasjon om kjemisk graviditet:

Kjemiske graviditeter (ligger under gruppen spontanabort)
Tidlig abort regnes som før 12. uke, sen abort etter uke 12. Kjemisk graviditet regnes som abort før uke 5. Altså vil mensen enten komme til tiden, eller være litt forsinket. Mange oppdager det ikke, noen kaller det bare spontanabort, men termen er altså kjemisk graviditet. Det er en variant av tidlig spontanabort.

Det betyr at egget har klart å komme seg ned til livmor, det har festet seg såpass at man vil ha fått nok hcg til svakt utslag eller ordentlig utslag på test i et par dager før testene igjen blir svakere eller negative. Man vil gjerne ha magekramper, kan ha koagler i blodet. Gjerne blødning noen dager etter positiv/svak positiv test.

Hva jeg har funnet ut ved forumsøk: Noen leger anbefaler bare å vente med å teste til over IKM, for å slippe å oppdage et kjemisk svangerskap. Andre leger derimot teller med dette på samme måte som en SA, og vil derfor utrede og behandle på samme måte som ved habituell abort dersom man opplever flere.

Problemet er jo at det er så tidlig at en del av de befruktede eggene som går til grunne er nok fordi de ikke er levedyktig, slik at det ikke er noe man selv kan gjøre for å forhindre det. Dersom det skjer gjentatte ganger er det et spørsmål om det er noe galt med livmoren. Dersom livmorslinhinnen ikke klarer å ernære ett egg så dør det, og da vil man få en kjemisk graviditet. For å hjelpe på dette er det mange som får progsteron-behandling. Da må man først måle hormonene i gjennom en syklus ved blodprøver på spesifikke dager i syklusen. Gynekolog kan også måle tykkelsen på livmorslimhinnen én uke etter EL.

Legen min har ikke gjort noen undersøkelser på meg, men synes det kan være verdt med ett forsøk med Crinone for å kanskje rekke bhg-fristen. Så jeg har ikke målt og sjekket at jeg mangler progesteron, men alt så normalt ut på innvendig UL hos gynekologen.



Jeg måtte til slutt forske litt på hvorfor billigstrimlene er svake så lenge, og lagde derfor denne tråden: http://forum.babyverden.no/index.php?threads/1673091/
 
Last edited:
Og så er det viktig for meg å påpeke:

Alle som tester tidlig når de er gravide vil få svak positiv test. Det betyr ikke at man har en kjemisk graviditet. Kjemisk graviditet betyr bare at man begynner å blø og at spiren dør før man er 5 uker på vei. Derfor er det mange ikke rekker å få mer enn en svak positiv test. Fordi hcg stiger langsomt i starten.

Så om du får en svak positiv test; HIPP HURRA! Du er mest sannsynlig gravid, og det går som oftest bra heldigvis! :)

Positiv test: Riktig farge, innen tidsfristen

Negativ test: ingen strek innen tidsfristen

Ugyldig resultat: strek som dukker opp etter tidsfristen, feil farge på streken (vanligvis grå, kalles skyggestrek), at hele testområdet er farget/blurry eller at streken har feil tykkelse. Streken skal ha samme fasong som kontrollstreken.

Lykke til alle andre prøvere! <3
 
Du burde skrevet blogg, @Lykkeliten :D

Haha.. Bloggen til galskapens testetøs?

Det blir forresten en kjedelig blogg da. Masse innlegg 4-5-6 dager hver syklus, og så helt stille en lang stund. Testetøsa lever bare noen dager av gangen vanligvis (forhåpentligvis går det riktig vei til slutt denne gangen da..)

Og på en blogg hadde jeg vel kanskje blitt litt galere. For her inne finnes alle dere som kan minne meg på at jeg skal bevare hun fornuftige Lykkeliten innimellom også. F.eks. når strekene mine er så og si usynlige. :p
 
Veldig bra skrevet! Skjønner deg så utrolig godt, jeg er selv blitt ei testetøs nå uten at vi egentlig har gått inn for å bli gravide. Men jeg kjenner igjen symptomene fra sist og er sikker i min sak, har nå testet hver dag i over en uke selv (flaut);) i dag fikk jeg disse to
ImageUploadedByBV Forum1386523832.976118.jpg
ImageUploadedByBV Forum1386523846.325837.jpg
føler meg ganske så koko, all fornuft sier at jeg bare skal vente noen dager for så å teste igjen, men monsteret inni meg tror liksom at jeg skal få knallpositivt neste gang! Tenker jo nesten ikke på noe annet:( så godt å lese at jeg ikke er alene om dette;) håper alt går veien for deg nå, det fortjener du:) ps: ser en svak svak strek på din;)
 
Jeg ser kanskje ikke fult en strek men nederst der streken skal være ser jeg antydningen :) :) Håper du får en tydligere strek i morgen. Regner med du tester på morgenurin da? Blir hvertfall noen spennende dager :D


Taster på appen :)
SA 7 juli 2013
SA 26 oktober 2013
 
Jeg ser kanskje ikke fult en strek men nederst der streken skal være ser jeg antydningen :) :) Håper du får en tydligere strek i morgen. Regner med du tester på morgenurin da? Blir hvertfall noen spennende dager :D


Taster på appen :)
SA 7 juli 2013
SA 26 oktober 2013

Ja, i morgen må jeg teste på morgenurin, for om jeg får en svak strek innen tidfristen så skal jeg ta blodprøve hos legen med en gang. Og ny om to dager. Så jeg skal ikke vente på sterk strek (for det har jeg jo aldri fått før). Så da må det bli morgenurin i morgen. :D

Jeg synes også den er sterkest på den ene siden, men i virkeligheten så ser jeg en hel strek.
 
Veldig bra skrevet! Skjønner deg så utrolig godt, jeg er selv blitt ei testetøs nå uten at vi egentlig har gått inn for å bli gravide. Men jeg kjenner igjen symptomene fra sist og er sikker i min sak, har nå testet hver dag i over en uke selv (flaut);) i dag fikk jeg disse toVis vedlegget 42938 Vis vedlegget 42939føler meg ganske så koko, all fornuft sier at jeg bare skal vente noen dager for så å teste igjen, men monsteret inni meg tror liksom at jeg skal få knallpositivt neste gang! Tenker jo nesten ikke på noe annet:( så godt å lese at jeg ikke er alene om dette;) håper alt går veien for deg nå, det fortjener du:) ps: ser en svak svak strek på din;)

Hihi.. Jeg tester fra 8 dpo hver syklus. Klarer aldri å holde meg til 10 dpo, selv om det egentlig har vært målet flere ganger. :p Men nå er jo avtalen med legen at jeg skal inn og ta blodprøve med en gang jeg får svak positiv test, så da føler jeg meg ikke like gal som de andre syklusene hvor jeg ikke har hatt noen "god grunn". :p

Jeg ser noe på begge testene dine, men best på den øverste. :) Hvor mange dpo er du i dag? Og var det på morgenurin? Kom streken innen eller etter tidsfristen, og klarer du å se hvilken farge strekene har i virkeligheten? På bildene dine klarer jeg ikke se om streken har farge eller er grå. Krysser fingrene for deg!
 
Eller VENT LITT!!!
Beklager Lykkeliten, men jeg "tok" bildet ditt. Lagret det på tlf min og redigerte litt. Og jeg ser STREK!!!
Se her
1386524415917.jpg

1386524430379.jpg


(Lover slette bildet ditt når jeg har prøvd litt til med redigering)


Taster på appen :)
SA 7 juli 2013
SA 26 oktober 2013
 
Eller VENT LITT!!!
Beklager Lykkeliten, men jeg "tok" bildet ditt. Lagret det på tlf min og redigerte litt. Og jeg ser STREK!!!
Se her

(Lover slette bildet ditt når jeg har prøvd litt til med redigering)


Taster på appen :)
SA 7 juli 2013
SA 26 oktober 2013

Ikke noe problem, kos deg med redigering du. :p Jeg liker at jeg trekker dere med i galskapen... laughing7 Ikke noe problem med bilde heller, det er ikke så "personlig" for meg altså.
 
Krysser fingrene for at testetøsa har rett! ;)

Har selv nesten ikke testet i det hele tatt gjennom de første 5 pp'ene. Men tror kanskje jeg svir av noen denne runden siden det blir rett rundt jul. Skal bruke el-tester denne runden også, så da er jo sjansen litt større for at jeg treffer :)
 
Hihi.. Jeg tester fra 8 dpo hver syklus. Klarer aldri å holde meg til 10 dpo, selv om det egentlig har vært målet flere ganger. :p Men nå er jo avtalen med legen at jeg skal inn og ta blodprøve med en gang jeg får svak positiv test, så da føler jeg meg ikke like gal som de andre syklusene hvor jeg ikke har hatt noen "god grunn". :p

Jeg ser noe på begge testene dine, men best på den øverste. :) Hvor mange dpo er du i dag? Og var det på morgenurin? Kom streken innen eller etter tidsfristen, og klarer du å se hvilken farge strekene har i virkeligheten? På bildene dine klarer jeg ikke se om streken har farge eller er grå. Krysser fingrene for deg!

Strekene kom innen tiden og begge var/er rosa (kan være monsteret som snakker:p)

veit jo ikke helt hvor mange dpo, men normalt skulle jeg vel hatt tr på besøk for en ukes tid siden, første dag i siste mens var 1.november:) sist testet jeg tidlig og fikk neg. Og deretter når jeg var 6 uker og da var den positiv:) var ikke planlagt sist heller, så håper på samme historie denne gangen:) Hehe
 
Veldig bra skrevet! Skjønner deg så utrolig godt, jeg er selv blitt ei testetøs nå uten at vi egentlig har gått inn for å bli gravide. Men jeg kjenner igjen symptomene fra sist og er sikker i min sak, har nå testet hver dag i over en uke selv (flaut);) i dag fikk jeg disse toVis vedlegget 42938 Vis vedlegget 42939føler meg ganske så koko, all fornuft sier at jeg bare skal vente noen dager for så å teste igjen, men monsteret inni meg tror liksom at jeg skal få knallpositivt neste gang! Tenker jo nesten ikke på noe annet:( så godt å lese at jeg ikke er alene om dette;) håper alt går veien for deg nå, det fortjener du:) ps: ser en svak svak strek på din;)

Jeg ser rosa strek på begge bildene, er positive de :D Gratulerer så mye :D
 
Krysser fingrene for at testetøsa har rett! ;)

Har selv nesten ikke testet i det hele tatt gjennom de første 5 pp'ene. Men tror kanskje jeg svir av noen denne runden siden det blir rett rundt jul. Skal bruke el-tester denne runden også, så da er jo sjansen litt større for at jeg treffer :)

Jeg har testet masse. :p Og det er fordi jeg har testet så mye at jeg har fått Crinone nå. Så hvis det klaffer med Crinone kommer jeg til å teste tidlig hver gang vi prøver, i tilfelle jeg alltid trenger litt hjelp. :)

Håper det klaffer for deg med EL-tester nå. :)

*Taster på app på mobilen*
 
Strekene kom innen tiden og begge var/er rosa (kan være monsteret som snakker:p)

veit jo ikke helt hvor mange dpo, men normalt skulle jeg vel hatt tr på besøk for en ukes tid siden, første dag i siste mens var 1.november:) sist testet jeg tidlig og fikk neg. Og deretter når jeg var 6 uker og da var den positiv:) var ikke planlagt sist heller, så håper på samme historie denne gangen:) Hehe

Så spennende. Du må oppdatere videre da! :)

*Taster på app på mobilen*
 
Dette er spennende!! Ser streker ;) Du er mer enn velkommen på augustforumet :D Hilsen "tussilussi" ;)

Så gøy at du ser strekene. :)

Hadde vært helt perfekt å flytte fra FS nå, selv om det er litt trist også. Jeg vil gjerne til august! :) :D

*Taster på app på mobilen*
 
Back
Topp