Normal vektøkning i svangerskapet

LF<3

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Mailykke <3
VIP
Februarhjertene2017
Noen vil selvfølgelig legge på seg + - i forhold til denne skalaen, men tenkte å gi en liten pekepinn på hva som er "normalt" :)


Uke 5 - 2,3 kg
Uke 7 - 2,6 kg
Uke 10 - 3 kg
Uke 13 - 3,5 kg
Uke 15 - 4 kg
Uke 17 - 5,6 kg
Uke 20 - 6,2 kg
Uke 23 - 7,2 kg
Uke 25 - 8,2 kg
Uke 27 - 9,3 kg
Uke 30 - 10,3 kg
Uke 33 - 11,3 kg
Uke 35 - 12,2 kg
Uke 37 - 13 kg
Uke 40 - 14 kg
 
Første 12 ukene så gikk jeg faktisk OPP 5 kg, og det uten at jeg merket det på klærne ( bortsett fra et par Bh-strl opp ), og jeg spiste som normalt. Skjønner ikke helt hvor de gjorde av seg, men spørs om de ble godt fordelt. Etter det har vekten vært stabil. Andre som har opplevd det samme?
 
Syns målene på de første ukene var litt rare, er det vanlig å ha gått opp 2,5 kg i uke 5? Altså når embryoet bare er tre uker?? Hmm... Sist svangerskap tror jeg jeg la på meg 12 kg totalt, men ingenting før rundt uke 18-20 eller noe tror jeg. Nå har det gått fortere, men tror ikke jeg har lagt på meg mer enn 2-3 kg max, er 17 uker på mandag.


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Hadde sikkert 10 kg bare vann sist jeg som forsvant første uka.


Sent from my iPad using BV Forum
 
Åh, så fint å se hva som er "normalt"! Jeg har gått opp 3kg og er 17+4. Da ser det ut til å være ok:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Første 12 ukene så gikk jeg faktisk OPP 5 kg, og det uten at jeg merket det på klærne ( bortsett fra et par Bh-strl opp ), og jeg spiste som normalt. Skjønner ikke helt hvor de gjorde av seg, men spørs om de ble godt fordelt. Etter det har vekten vært stabil. Andre som har opplevd det samme?
Jeg gikk opp 3 kilo og skjønte heller ikke hvor de ble av
 
Jippi... Har to kilo å gå på, da kan jeg fråtse til helgen, tjihihi


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Med begge mine tidligere gikk jeg opp 35kg, jeg ble svær! Nå er jeg 16+0 imorgen og er fortsatt 1kg under startvekta. Syns det er rart, men godt å lese at andre før ikke begynte å legge på seg før i uke 18-20. Får vente å se :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Gått opp 2 kg :D Startsvekt 52,4 og i dag 23+1 er jeg 54,3 :D

♧ Sendt fra app'en ♧
 
Back
Topp