Testetøsas bekjennelser (den samlede versjonen)

Lykkeliten_86

♥ Håper på en liten en ♥
Tilgangsansvarlig
VIP
Assistert-jentene
Himmelbarn
Maiblomstene 2016
Vel... Nå har jeg brukt opp EL-testene mine fra 7-10 dpo fordi jeg ble inspirert til å sjekke om det var en stigning på testene; det var det. I tillegg har jeg brukt opp g-strimlene mine uten å se noe som helst. Her er bilde av EL-testene fra 7-9 dpo (de tre øverst) og den under er den positive fra CD21 (eggløsningsdagen). EL-testen 10 dpo var enda litt sterkere enn 9 dpo, men den tok jeg ikke bilde av. Jeg har aldri brukt EL-tester dpo før, så jeg vet ikke om kroppen min pleier å stige sånn etter EL, men de gangene jeg har testet for tidlig for EL eller testet til jeg er sikker på at EL er over så pleier testene å være veldig svake, svakere enn den øverste (7 dpo) her.

ImageUploadedByBV Forum1384805508.016251.jpg


Så kjøpte jeg CB+ på lørdag, etter at jeg hadde brukt opp g-strimlene. Og i går synes jeg at jeg så noe. La ut bilde og fikk respons på at flere så noe, umulig å si fargen og jeg vet ikke om det kom før eller etter tidsfristen for jeg var for trøtt da jeg tok testen på morgenen. Så jeg sov videre og sjekket først senere på dagen. Det var da jeg så noe. 11 dpo.

ImageUploadedByBV Forum1384806343.764769.jpg



CB original.jpg

Så tok jeg en i dag, og da fulgte jeg med som en hauk. Det kom på nytt noe, og det kom innen tidsfristen. Det var på morgenurin oppbevart i kjøleskap før jeg dro på apotek og kjøpte enda en CB+. Jeg er 12 dpo i dag, og 12 dpo pleier tempen min å falle og så pleier tr å komme 13 dpo. Så da tempen var høy bestemte testetøsa at jeg måtte tisse på kopp og dra på apotek når det åpnet.

ImageUploadedByBV Forum1384806405.512133.jpg


ImageUploadedByBV Forum1384806385.114738.jpg


Så kom aldri testene jeg hadde bestilt med posten i dag!!!!! Første gang de ikke kommer to postdager etter bestilling. Utrolig frustrerende. Da jeg var på Kiwi på ettermiddagen da endte det med at testetøsa puttet en RFSU test på rullebåndet, siden den uansett hang ved kassen. Den fikk svakt svakt svakt rosa utslag innen tidsfristen. Men jeg har jo hørt at RFSU testene ikke er helt til å stole på.

ImageUploadedByBV Forum1384806427.175468.jpg


Så om tr og tempfall ikke kommer i morgen så håper jeg billigstrimlene kommer i posten, for nå er jeg ordentlig spent. :D

Dette var del fire av Testetøsas bekjennelser føler jeg.

Det er lov å si ifra at jeg er blitt gal og det er lov å si at man ikke ser noe som helst. *Fnis*.

Jeg ville bare dele hvor gal jeg faktisk har blitt denne runden. :D :confused:

Om noen andre får lyst til å bekjenne noe så er det bare å henge seg på forresten, jeg tar gjerne i mot bilder av annen galskap. Hihi..

EDIT:
Dette endte i min tredje kjemiske graviditet. Jeg vet at mange ikke vet hva kjemisk graviditet er, så derfor legger jeg til informasjon her;

Kjemiske graviditeter (ligger under gruppen spontanabort)
Tidlig abort regnes som før 12. uke, sen abort etter uke 12. Kjemisk graviditet regnes som abort før uke 5. Altså vil mensen enten komme til tiden, eller være litt forsinket. Mange oppdager det ikke, noen kaller det bare spontanabort, men termen er altså kjemisk graviditet. Det er en variant av tidlig spontanabort.

Det betyr at egget har klart å komme seg ned til livmor, det har festet seg såpass at man vil ha fått nok hcg til svakt utslag eller ordentlig utslag på test i et par dager før testene igjen blir svakere eller negative. Man vil gjerne ha magekramper, kan ha koagler i blodet. Gjerne blødning noen dager etter positiv/svak positiv test.

Hva jeg har funnet ut ved forumsøk: Noen leger anbefaler bare å vente med å teste til over IKM, for å slippe å oppdage et kjemisk svangerskap. Andre leger derimot teller med dette på samme måte som en SA, og vil derfor utrede og behandle på samme måte som ved habituell abort dersom man opplever flere.

Problemet er jo at det er så tidlig at en del av de befruktede eggene som går til grunne er nok fordi de ikke er levedyktig, slik at det ikke er noe man selv kan gjøre for å forhindre det. Dersom det skjer gjentatte ganger er det et spørsmål om det er noe galt med livmoren. Dersom livmorslinhinnen ikke klarer å ernære ett egg så dør det, og da vil man få en kjemisk graviditet. For å hjelpe på dette er det mange som får progsteron-behandling. Da må man først måle hormonene i gjennom en syklus ved blodprøver på spesifikke dager i syklusen. Gynekolog kan også måle tykkelsen på livmorslimhinnen én uke etter EL.


Sent from my iPad using BV Forum
 
Last edited:
Jeg krysser fingrene for deg, virkelig!
 
Hehe du er så utrulig morsom!! Skulle ønske jeg kjente deg IRL!! :D:D

Når det er sagt så kan jeg virkelig skumte noe på både de sort/hvite men også den nederste. Jeg trur at du er gravid jeg :) Krysser hvertfall alt jeg har for deg og gleder meg til i morgen og forhåpentligvis får se en strimmel med 2 streker på ♡


Taster på appen :)
SA juli 2013
SA(?) oktober 2013
 
Dette er jo lovende! Jeg må innrømme at jeg ikke ser så mye på g-testene på fargebildene, men jeg kan skimte noe på de som er i svart/hvitt. Jeg er veldig spent på hva testene sier i morgen!:smiley-bounce012
 
Jeg som aldri ser noe, kan skimte noe på den nederste testen.
 
Jeg syns det lover bra jeg! Ser noen svake
streker :) Blir utrolig spennende å følge med videre.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Du, den nederste din minner om den første jeg la ut bilde av og da sa du at det så positivt ut :D ;) Må jo ikke være strengere mot deg selv enn å innrømme at det er noe der, det som gjenstår nå er at spiren fester seg skikkelig godt. Krysser alt jeg har for at dette var din mnd, og ikke minst årets julegave :D Gleder meg til oppdateringer på denne tråden :)
 
Hehe! :laughing002 Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i slik testegalskap altså... :smiley-ashamed005 (eller kanskje jo...bittelitt :p)

Men den nederste testen din ser nå fryktelig lovende ut! Det er jo det jeg har sagt (rettere sagt skrevet) hele tida, du ER gravid! :D :D :D
 
Jeg syns jeg kan skimte noe på den siste, har studert alle nøye, men de øverste ser jeg ingenting! Men jeg følger spent med! Håper på tydelig strek i morgen!!! ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Synes to av de ser positive ut:)
Du er så søt :D Håper virkelig du får en spire i magen din nå som holder seg i 9 mnd, det fortjener du :D <3
Krysser fingrer og tær for deg :)
 
Hehe du er så utrulig morsom!! Skulle ønske jeg kjente deg IRL!! :D:D

Når det er sagt så kan jeg virkelig skumte noe på både de sort/hvite men også den nederste. Jeg trur at du er gravid jeg :) Krysser hvertfall alt jeg har for deg og gleder meg til i morgen og forhåpentligvis får se en strimmel med 2 streker på ♡


Taster på appen :)
SA juli 2013
SA(?) oktober 2013

Hehe.. Vet ikke om jeg er så morsom IRL, eller. Jeg kalles innimellom for revyartisten på jobben, så, jo, jeg liker jo å være litt morsom da, men testetøsa er jo egentlig mest flaut. HAHA.. Jeg åpner meg virkelig opp for dere her inne. :D :p Håper jeg får en strimmel i morgen, og håper jeg får dem i posten, ellers må jeg vel ta et alvorsord med postmannen?
 
Jeg krysser fingrene for deg, virkelig!

Takk! <3 Vi må vel, som alltid, bare vente og se? Tålmodighet tålmodighet tålmodighet. Jeg spurte på apoteket på lørdag, de hadde dessverre ikke det - så da ble det kun handlelisten til testetøsa. :p
 
Last edited:
Og 2014 (hun med det brukernavnet altså, ikke året og ikke meg selv eller testetøsa mi denne gangen) endret dagens bilde for å gjøre kontrastene større, så da ble siste testen slik;

imageuploadedbybv-forum1384806963-060803-jpg.40453
 
Dette er jo lovende! Jeg må innrømme at jeg ikke ser så mye på g-testene på fargebildene, men jeg kan skimte noe på de som er i svart/hvitt. Jeg er veldig spent på hva testene sier i morgen!:smiley-bounce012

Jeg holder på å bli tullete, og jeg tok bare bilder fordi jeg synes jeg så noe IRL, men jeg synes alltid strekene blir ett hakk svakere på bildene enn testene så de to CB+-bildene synes jeg det er så og si umulig å se noe på uten å redigere dem. Haha.. :p Håper virkelig jeg får sterkere utslag i løpet av de neste dagene. :)
 
Du er gravid!! Den streken kan umulig være falsk vel??! :D

har en liten augustspire <3

Håper strekene er ekte, men så er jeg også livredd for nok en kjemisk jeg da, så jeg vil ha sterkere streker! :D
 
Jeg som aldri ser noe, kan skimte noe på den nederste testen.

Oj så gøy! :) Takk for at du er med på å få meg til å føle meg ett hakk mindre gal. :p
 
Du, den nederste din minner om den første jeg la ut bilde av og da sa du at det så positivt ut :D ;) Må jo ikke være strengere mot deg selv enn å innrømme at det er noe der, det som gjenstår nå er at spiren fester seg skikkelig godt. Krysser alt jeg har for at dette var din mnd, og ikke minst årets julegave :D Gleder meg til oppdateringer på denne tråden :)

Hihi.. Nei, den nederste er nesten så jeg bedømmer den til å være positiv. Mangler bare litt til farge. Og så er jeg livredd for at det er nok en kjemisk, siden det er min historie, så da tør jeg ikke feire noe før jeg får ordentlig sterk strek - og helst GRAVID på CB digital'en som ligger i skuffen på vent.
 
Hehe! :laughing002 Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i slik testegalskap altså... :smiley-ashamed005 (eller kanskje jo...bittelitt :p)

Men den nederste testen din ser nå fryktelig lovende ut! Det er jo det jeg har sagt (rettere sagt skrevet) hele tida, du ER gravid! :D :D :D

Åh. Jeg håper så inderlig at du er synsk! :D ;) Det hadde vært så utrolig bra.

Og det er første pp med WY så da sverger jeg til WY i så fall. :p Skal ikke så mye til for å bli frelst når man er prøver?
 
Jeg syns det lover bra jeg! Ser noen svake
streker :) Blir utrolig spennende å følge med videre.


Sent from my iPhone using BV Forum

Nesten for spennende! Hvordan får man sove nå? :p
 
Back
Topp