*** IKM uke 47 ***

Lykkeliten_86

♥ Håper på en liten en ♥
Tilgangsansvarlig
VIP
Assistert-jentene
Himmelbarn
Maiblomstene 2016
Mandag 18. november


Tirsdag 19. november
Lykkeliten_86, pp 5
FruJohnsen
Sara


Onsdag 20. november
Kaoleena
Freyr
Lykkelin


Torsdag 21. november
JCathrin, pp 1
Tussilussi, pp 1


Fredag 22. november
derma, pp 12 (pp 2 etter MA)
lykkeligmamma1, pp 4
Mimink


Lørdag 23. november
MissEmily, pp 10
ønsker&håper
ABMS
lillemaur, pp 18
kaosdyre, pp 1
Frk.Lund


Søndag 24. november
*prikkeline*
Emma11




:love7 GRAVID :love7
Freyr
Tussilussi, pp 1
Lykkelin
ønsker&håper
lykkeligmamma1, pp 4
MissEmily, pp 10




:angryfire Tante rød :angryfire
Kaoleena
Sara
Lykkeliten_86, pp 5
derma, pp 12 (pp 2 etter MA)
FruJohnsen
Mimink
*prikkeline*
JCathrin, pp 1
ABMS
Frk.Lund
lillemaur, pp 18
Emma11




:confused004 Ikke oppdatert :confused004
kaosdyre, pp 1
 
Last edited:
Jeg har laget ny tråd siden FruUndercover ønsket det. Så da er det bare å si ifra om det er noen som vil være med. Jeg har ikke hatt EL enda, men regner med å ha det de neste dagene. :) Positiv EL-test i dag.
 
Håper på mange positive tester denne runden :) tvi, tvi, jenter!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Håper på mange positive tester denne runden :) tvi, tvi, jenter!


Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, helt enig. Nå må vi ha babyboom her inne. :) Jeg har flyttet over fra uke 46 for EL har blitt veldig forsinket denne syklusen.

Vi må få med flere folk også, det var veldig få på denne uken her. Og de fleste som skal hit har vel EL denne uken? Da er det jakten på gullegget nå!

Happy humping! ;)
 
Kan nok flyttes over til torsdag heller :) spørs hvor mye det blir ut av denne ppen da :p største barnet er syk, og minste våkner i hytt og pine!
 
Kan nok flyttes over til torsdag heller :) spørs hvor mye det blir ut av denne ppen da :p største barnet er syk, og minste våkner i hytt og pine!

Æsj da. Når har du/hadde du EL?
 
Er rimelig sikker på at jeg ikke har hatt, i morra kaaanskje :) kan faktisk se det på vekta :p pleier å gå opp 1 kg dagene før eggløsning, og ned igjen når den er over! Nå veier jeg 1 kg for mye så da har den nok ikke vært enda..hehe.

Aha. Jamen da får dere prøve å få til aksjeinnlegg i dag eller i morgen da? Innimellom alt sammen? Krysser fingrene for at du får det til! ;)
 
Jeg har begynt aa tenke... Jeg ammer lille jenta mi om morgenen naar hun vaakner saa hun sovner igjen, for at jeg ikke gidder aa staa opp kl 6 :p Men jeg vet jo at amming kan være et prevensjosmiddel, men det er vel kun om man fullammer? Ikke om jeg ammer 1/2 timer, eller ??:( Kjenner at naa skal vi droppe ammingen:rolleyes:
 
Det gjelder nok bare for de som fullammer, men også de kan bli gravide :)
Hadde ikke bekymret meg for det om jeg var deg. Vennina mi full ammet og ble gravid når datteren var rundt 7 månder :)
 
Det gjelder nok bare for de som fullammer, men også de kan bli gravide :)
Hadde ikke bekymret meg for det om jeg var deg. Vennina mi full ammet og ble gravid når datteren var rundt 7 månder :)

Det regnes ikke som fullamming etter introduksjon av annen mat, og forhåpentligvis hadde datteren hennes begynt å få annen mat når hun var 7 måneder gammel. Anbefales jo ikke å fullamme etter 6 måneder, da burde babyen få annen kost i tillegg for å dekke sine behov. :)

Men jeg er helt enig, fullamming (de første 6 månedene) er heller ingen garantert prevensjon, men den regnes å være veldig sikker opp mot 90 - 95 % sikker. Med en gang annen mat introduseres faller sikkerheten av fullamming dramatisk.

Og jeg er også enig i at 30 minutter amming per dag vil ha liten effekt som prevensjon for de fleste.
 
Jeg har begynt aa tenke... Jeg ammer lille jenta mi om morgenen naar hun vaakner saa hun sovner igjen, for at jeg ikke gidder aa staa opp kl 6 :p Men jeg vet jo at amming kan være et prevensjosmiddel, men det er vel kun om man fullammer? Ikke om jeg ammer 1/2 timer, eller ??:( Kjenner at naa skal vi droppe ammingen:rolleyes:

Hvis du lurer på om du har eggløsning kan du jo teste med EL-tester og eventuelt tempe? Dersom du har helt jevne sykluser, med tydelig tempøkning og positiv EL-test er det stor sannsynlighet for at ammingen ikke har noen effekt.
 
Negativ EL-test i dag, og tempøkning, samt at tappen har lukket seg. Så da tror jeg EL var i går kveld/natt jeg. 1 dpo i dag! Lov å håpe på det nå! Da ble EL "bare" 4 dager forsinket.
 
Dobbelt postet
 
Det regnes ikke som fullamming etter introduksjon av annen mat, og forhåpentligvis hadde datteren hennes begynt å få annen mat når hun var 7 måneder gammel. Anbefales jo ikke å fullamme etter 6 måneder, da burde babyen få annen kost i tillegg for å dekke sine behov. :)

Men jeg er helt enig, fullamming (de første 6 månedene) er heller ingen garantert prevensjon, men den regnes å være veldig sikker opp mot 90 - 95 % sikker. Med en gang annen mat introduseres faller sikkerheten av fullamming dramatisk.

Og jeg er også enig i at 30 minutter amming per dag vil ha liten effekt som prevensjon for de fleste.

Hun prøvde å gi annen mat, men datteren var veldig kresen. Hun full ammet sikkert ikke 100% om du skjønner hva jeg mener. Men husker bare hun sa at hun ikke fikk i henne grøt og greir, men husker ikke helt når hun endelig begynte å spise grøt. Men poenget var jo det med prevensjon som du nevnte :D
 
Hun prøvde å gi annen mat, men datteren var veldig kresen. Hun full ammet sikkert ikke 100% om du skjønner hva jeg mener. Men husker bare hun sa at hun ikke fikk i henne grøt og greir, men husker ikke helt når hun endelig begynte å spise grøt. Men poenget var jo det med prevensjon som du nevnte :D

Ja, jeg mente egentlig bare å presisere at man regner det som fullamming kun den perioden hvor det er eneste næring som går inn, og da vil det jo være en begrenset periode det fungerer som full prevensjon for de fleste. :)
 
Det regnes som prevensjon ved fullamming av baby som er maks 6 mnd, og det ammes minst to ganger på natta, og mor ikke har fått igjen mens. (De fleste som får mens mens de enda fullammer en så liten baby får ikke el før den mensen)
 
Jeg får utfra erfaring ikke el før jeg slutter å amme om natta (dvs, lenge, jeg ammer gjerne en gang så tidlig morgen at det er natt (4-5) til de er godt over året) og blir ikke gravid før jeg slutter helt.

Bevist to ganger, for min kropp.
 
Back
Topp