Alle gode ting er tre?

Salte kjeks skal jeg ta med meg på jobb, ja

Ellers funker det med kaldt vann for meg. Også kommer og går det i bølger, så lunsj gikk fint

Ja salte kjeks funker som regel bra mot kvalmen :) Ja husker at iskaldt vann var gull verdt med den kvalmen :) Godt å høre at lunsjen gikk bra :)
 
Og nå ser jeg at dagboka offisielt er på plass på januar.

Den er lang. Og jeg anbefaler ingen å gå igang med prosjektet jeg startet på, lese hele. Jeg ga opp før jeg var halvveis.

Kort oppsummering for nye lesere.

Jeg er Sara, tidligere medlem med annen profil. Jeg er 35 år og mor til to. (det var med de to jeg hadde annet nick)
Jeg er gift med barnas far, og har siden november 2012, da jeg fikk første mens etter fødselen i februar 2011, prøvd på barn nummer tre. Vi lykkes såvidt i mai 2013, men mistet i sa 5+2, og har siden prøvd i snart to år til.

Jeg har gått hos gynekolog og fått hormonell behandling for el pga uregelmessige sykluser, og nå på femte forsøk med letrozol ble jeg gravid i pp 26.

Jeg venter altså mitt tredje barn sammen med min mann like over nyttår.
 
Ja salte kjeks funker som regel bra mot kvalmen :) Ja husker at iskaldt vann var gull verdt med den kvalmen :) Godt å høre at lunsjen gikk bra :)
Jeg skal jo liksom ikke la noen her vite det på noen uker...

Så fint at jeg klarer spise uten at noen ser at jeg er kvalm
 
Jeg skal jo liksom ikke la noen her vite det på noen uker...

Så fint at jeg klarer spise uten at noen ser at jeg er kvalm

Det finnes haugevis med kjerringråd for kvalmen. En god del funker ganske bra så lenge kvalmen ikke blir verre. ;)

Håper du kommer deg greit gjennom kvalmen. :)
 
Jepp, sånn som du har funker lite. Sammenlignet med det er jo ikke jeg kvalm.

Tidligere har nøkkelen vært å ikke bli for sulten, derfor småspise flere ganger i løpet av dagen.
 
Jepp, sånn som du har funker lite. Sammenlignet med det er jo ikke jeg kvalm.

Tidligere har nøkkelen vært å ikke bli for sulten, derfor småspise flere ganger i løpet av dagen.

Vel, da jeg var gravid i fjor så startet det med vanlig kvalme. Måtte småspise meg gjennom femte uke. Det var bare at etter omtrent 5+3-ish så hjalp det ikke lenger. Men jeg rakk å kjenne at småspising kan hjelpe (rakk til og med å bekymre meg for ekstrem vektøkning i svangerskapet). :p Så jeg er helt enig: Ha kjeks og annet klart til enhver tid, alltid noe spiselig i vesken og på nattbordet. Jeg digger at du er litt gravid-kvalm. Litt er greit nemlig. ;)
 
Litt er greit, ja

Sitte på jobb og kjennes jeg kvalm er ikke godt, men samtidig... jeg er jo GRAVID, så... da er det greit.

Mannen lurte i kveld på hvordan jeg har det.

Joda, periodevis kvalm, litt ømme pupper men ikke så ille som i helga. Også "noe" som murrer i bekkenet, ikke bekkenløsning altså, men... den bekkenmurringen som jeg har dpo, sånn ca. Jeg har det bra jeg. Jeg er gravid :)
 
Du er gravid! Hurrahurra :D Herlig å lese denne boken for tiden altså.
 
Best om du har lite symptomer egentlig, men det viktigste er uansett GRAVID! Endelig! ❤️ Hvordan tar mannen det da, holder han også pusten til neste onsdag? :)
 
Han er vagt avventende ja.

Jeg har gått mer over til å bare glede meg, rett og slett fordi at... vel, jeg vil nyte den tiden jeg er gravid, hele tiden, ikke holde tilbake i tilfelle. Sorgen blir like tung liekvel om det går galt igjen. Det har jeg forklart ham, og han er med på den, men han er nok noe med avventende enn han har vært ved tidligere tilfeller, ja. Han vil nok gjerne at jeg får tidlig UL av gyn, og ikke fortelle noe før etter det. Vi får se når jeg får den, ei med lik termin som meg snakka jo med sin gyn i dag, som hadde første ledige time i slutten av juni...
 
Han er vagt avventende ja.

Jeg har gått mer over til å bare glede meg, rett og slett fordi at... vel, jeg vil nyte den tiden jeg er gravid, hele tiden, ikke holde tilbake i tilfelle. Sorgen blir like tung liekvel om det går galt igjen. Det har jeg forklart ham, og han er med på den, men han er nok noe med avventende enn han har vært ved tidligere tilfeller, ja. Han vil nok gjerne at jeg får tidlig UL av gyn, og ikke fortelle noe før etter det. Vi får se når jeg får den, ei med lik termin som meg snakka jo med sin gyn i dag, som hadde første ledige time i slutten av juni...

Forhåpentligvis har din gyn ledig før det! Og eventuelt kan du jo be om å stå på avbestillingsliste også, at du gjerne vil bli oppringt om de får avbestillinger. :)

Så bra at du klarer det, det er mitt mål også. For sorgen blir jo stor uansett, så mye bedre å nyte det tenker jeg. ❤️ Enig med deg. Håper du uansett bare skal glede deg over Bonusen! Hele veien! Resten av livet ditt (ja, med unntak av de dagene hvor Bonusen irriterer deg veldig da, det kommer nok til å skje fra tid til annen med barn har jeg hørt ;).)
 
Ja, men selv da angrer jeg ikke på at jeg fikk dem, da.

Men noen dager er det ikke like rosenrødt, ja...
 
Gratulerer så masse med positiv test, det var virkelig koselig å se:)
Jeg hadde termin 6 januar i år, så jeg ble gravid på samme tid som deg i fjor:)
Hun ble født 15 Jan så koser meg med en baby på snart 3,5 mnd:)

Lykke til å håper du får ett flott svangerskap:)
 
Ja, men selv da angrer jeg ikke på at jeg fikk dem, da.

Men noen dager er det ikke like rosenrødt, ja...

Nei, jeg mente ikke at man angrer. Det tror jeg virkelig ikke. Jeg mente bare at det er lite sannsynlig at Bonusen kan gi deg bare gleder resten av ditt liv. :p Det er så rart å tenke på når man ser et lite spedbarn. At de etter hvert skal få dager hvor de er krasse og trasse og det som er, mens de i staeten ser ut som verdens mest uskyldige små skapninger. :)
 
Nei, jeg mente ikke at man angrer. Det tror jeg virkelig ikke. Jeg mente bare at det er lite sannsynlig at Bonusen kan gi deg bare gleder resten av ditt liv. :p Det er så rart å tenke på når man ser et lite spedbarn. At de etter hvert skal få dager hvor de er krasse og trasse og det som er, mens de i staeten ser ut som verdens mest uskyldige små skapninger. :)
Ja, de gir mye rart i løpet av et liv disse små, men mest av alt glede.

Nå er klokka over åtte, så jeg skal vel ringe gyn...
 
Det ble ikke før 17. som jeg hadde håpet, det ble 19. Men egentlig ikke noe ledig før uti juni, så godt fornøyd med å bli puttet innimellom. 7+1 da etter min beregning. Gleder meg. Da håper jeg min mann, som mest av alt er redd for at noe skal gå galt, vil senke skuldrene litt
 
Ja, de gir mye rart i løpet av et liv disse små, men mest av alt glede.

Nå er klokka over åtte, så jeg skal vel ringe gyn...

Absolutt mest av alt glede. Tenk det. Du skal få oppleve det en gang til. Jeg får tårer i øynene av å tenke på det. Jeg er så glad på dine vegne. ♡
 
Det ble ikke før 17. som jeg hadde håpet, det ble 19. Men egentlig ikke noe ledig før uti juni, så godt fornøyd med å bli puttet innimellom. 7+1 da etter min beregning. Gleder meg. Da håper jeg min mann, som mest av alt er redd for at noe skal gå galt, vil senke skuldrene litt

Hmmm... Da må dere bestemme hva dere gjør med biffen på nasjonaldagen. Det er ikke lenge til 19. mai heller, og mye bedre enn å vente ut i juni!!! Tre uker til i dag. Nå teller jeg ned til det og. :)
 
Tre uker ja.

Venter og ser hva mon bror finner på å servere,snakker med ham når det nærmer seg, under påskudd av "skal jeg ta med noe?" og så får vi bestemme oss.
 
Tre uker til UL, det er ikke lenge!
Og så bra at du klarer å nyte nå. Får jo ikke gjort noe til eller fra uansett, så er jo bare best å nyte!
plagene kommer tidsnok og overtar noe av det uansett, hehe.
 
Back
Topp