Vanskelige følelser etter MA

I dag sliter jeg med følelsene. Det går opp og ned. Ikke bare følelsene, men også tankene.
På en måte er jeg super ivrig på å skulle prøve igjen, vil bare være ferdig med å blø for å komme videre. Men så er jeg også litt redd for å bli gravid igjen, selv om det er mitt største ønske. Frykten for å gå gjennom dette en gang til… også kommer tanken på at jeg er redd det skal ta lang tid igjen, at vi går måned etter måned uten positiv test… Så i dag flyt tankene. I tillegg vil jeg ikke være stresset slik at jeg på en avslappet måte kan være klar for å bli gravid igjen. Så hode har fått kjørt seg i dag, for å si det sånn

Beklager, blitt litt borte her i dag pga familiedrama fra utsiden, de vet at jeg er dårlig og velger allikevel å sende en skikkelig syrlig og stygg melding om at jeg er den mest egoistiske datteren osv, fordi min mann og jeg har sagt vi ikke kan reise på ferie til dem i sommer pga helsen til vår datter, men at de er hjertelige velkomne til oss. De har herjet med meg i hele dag og er helt blottet for empati og å se seg selv. Jeg måtte til slutt fortelle om aborten og de blunket ikke engang, bare fortsatte å krangle og si hvor fæl jeg er. Ingen "beklager det var trist" eller noe. Så i dag har vært en vanskelig dag, måtte håndtere alt det i tillegg til min egen sorg og følelser rundt aborten. Blør fortsatt og har smerter og... Så jah, helt drenert nå følelsesmessig...

I dag sliter jeg med følelsene. Det går opp og ned. Ikke bare følelsene, men også tankene.
På en måte er jeg super ivrig på å skulle prøve igjen, vil bare være ferdig med å blø for å komme videre. Men så er jeg også litt redd for å bli gravid igjen, selv om det er mitt største ønske. Frykten for å gå gjennom dette en gang til… også kommer tanken på at jeg er redd det skal ta lang tid igjen, at vi går måned etter måned uten positiv test… Så i dag flyt tankene. I tillegg vil jeg ikke være stresset slik at jeg på en avslappet måte kan være klar for å bli gravid igjen. Så hode har fått kjørt seg i dag, for å si det sånn
Huff skjønner godt hva du mener, det er en skikkelig berg og dalbane dette... Beklager at du har det sånn og håper at du får følt på det du trenger å føle på og at det ikke er for tøft å stå i det ♥️

Det går litt bedre faktisk. Startet opp med trening og gåturer på lørdag. Det gjør godt for kropp og sjel. Tøft enda. Og verste spørsmålet jeg får er: hvordan går det med deg? For da gråter jeg.
Men prøver å se litt fremover.

Enn med deg? :Heartred
Ja det er faktisk det værste spørsmålet... Beklager ♥️ nå leste jeg jo under her hvordan dagen i dag er. Her har som sagt dagen vært skikkelig skikkelig vanskelig. Håper i morgen blir bedre :hug013

Ikke sant, her har du noen gode poeng..
jeg kjøpte meg favorittsalamien på butikken, å det gjorde meg overraskende trist..
sykehuset prøvde å få meg inn i dag, men pga helt fullt fikk jeg ikke time før 13.30 i morgen :( men jeg får hvertfall kommet inn, så får bare ta det.. gruer meg.. Det går ganske fint med meg nå, tror jeg er litt tom.. å i «fight» modus for der som kommer.. så får jeg sikkert en større rekasjon når det først er i gang..
Ja det er lissom de små tingene i hverdagen som tar en helt på sengen... Huff, så kjipt at du må vente! Men godt de tar deg inn denne gangen og at du ikke må vente på at kroppen starter selv. Det kommer helt sikkert mange reaksjoner når du er i gang ja... Håper det går fint og at partneren din er flink til å trøste. Her er vi hvis du trenger oss, bare for å ventilere eller lytte, råd eller støtte ♥️

Jeg var tilbake på jobb i dag, 8 dager etter aborten. Både hode og kropp var klar for det, så det var faktisk ganske greit. Merker at tankene vandrer av og til, og at jeg nok er mer ufokusert enn vanlig. Jeg klarer å prate med kollegaer om det som har skjedd uten å ha gråten i halsen, det hadde jeg ikke trodd for en uke siden.
Så godt å høre at det blir bedre og at du føler du er mer ovenpå igjen ♥️ jeg er ikke der at jeg kan snakke om det uten å gråte enda. Det gir håp!

Beklager, blitt litt borte her i dag pga familiedrama fra utsiden, de vet at jeg er dårlig og velger allikevel å sende en skikkelig syrlig og stygg melding om at jeg er den mest egoistiske datteren osv, fordi min mann og jeg har sagt vi ikke kan reise på ferie til dem i sommer pga helsen til vår datter, men at de er hjertelige velkomne til oss. De har herjet med meg i hele dag og er helt blottet for empati og å se seg selv. Jeg måtte til slutt fortelle om aborten og de blunket ikke engang, bare fortsatte å krangle og si hvor fæl jeg er. Ingen "beklager det var trist" eller noe. Så i dag har vært en vanskelig dag, måtte håndtere alt det i tillegg til min egen sorg og følelser rundt aborten. Blør fortsatt og har smerter og... Så jah, helt drenert nå følelsesmessig...
Shit! Det må være tøft :Heartred Du har da nok å stå nå… ta godt vare på deg selv:Heartred

Huff skjønner godt hva du mener, det er en skikkelig berg og dalbane dette... Beklager at du har det sånn og håper at du får følt på det du trenger å føle på og at det ikke er for tøft å stå i det ♥️
I dag er en litt tøff dag, for i dag skulle vi værr på tul… :Heartred

Shit! Det må være tøft :Heartred Du har da nok å stå nå… ta godt vare på deg selv:Heartred
Ikke sant... Var ikke akkurat det jeg trengte nå. I dag blør jeg masse igjen og har plutselig fått kjempevondt. Sikker på at det har med stresset å gjør for gynekologen sa jeg skulle ta det rolig og det har jeg jo da ikke fått gjort. Takk, prøver ♥️

Det høres forferdelig trasig og slitsomt ut. Håper du får det lettere og bedre fremover, og at du får litt avstand kanskje fra de som ikke vil deg godt?

Huff. Når kommer man egentlig over disse merkedagene som skulle vært? Jeg tenker også «i dag skulle jeg vært…» Og hva når termindagen kommer?:sad010
♥️ Godt spørsmål... Akkurat nå føles det som aldri... Og termindatoen ja, den er på min egen bursdag...:sad010

Det høres forferdelig trasig og slitsomt ut. Håper du får det lettere og bedre fremover, og at du får litt avstand kanskje fra de som ikke vil deg godt?
Takk ♥️ de holder på i dag også enda jeg har forsøkt å si ifra og sette grenser. Har flyttet til et annet land så mer avstand fra de kan jeg nesten ikke få :hilarious: men ja, vanskelig situasjon, for det enkleste hadde jo bare vært å kuttet de ut av livet, men da mister datteren min besteforeldre og annen familie. Ønsker ikke det heller... Men akkurat nå synes jeg de kunne respektert hva som står på

Aner ikke? Kan hende, tar jo litt tid før kroppen er tilbake etter graviditeten. Har du prøvd noen medisiner for det?
Har prøvd litt svisker. Mulig jeg kjøper meg laktulose. Minner meg litt om sånn det var etter fødseln av datra, ble forstoppa da også et par uker etterpå.

Har prøvd litt svisker. Mulig jeg kjøper meg laktulose. Minner meg litt om sånn det var etter fødseln av datra, ble forstoppa da også et par uker etterpå.
Sikkert lurt med litt "sterkere lut" da ja hehe, ikke noe godt å gå å være forstoppet... Slet med det mot slutten av graviditeten med datteren min jeg og, skikkelig plagsomt :p

Da er jeg innlagt på sykehuset.. fikk 4 tabletter vaginalt klokken 16, å nå nettopp fikk jeg 2 til. Bare sterke murringer så langt, men i gang hvertfall :Heartred
Fine folk her inne, de sier de ikke kommer til å sende meg hjem før alt er ute! Så MYE bedre opplevelse denne gang, enn forrige! :)
Ligger dog på føde/barsel, her hvor jeg fødte sønnen min for nøyaktig 2 år siden.. det bringer opp noen rare følelser å være her for dette.. :( men nå må jeg bare gjennom :Heartred

Back
Topp