Trenger hjelp fra erfarne testere!

Mikrogram

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Septemberlykke 2021
Hei!

Tok en test litt tilfeldig i dag, for å utelukke graviditet. Jeg fødte for 4 mnd siden, har ikke fått tilbake mensen, har hatt svært sjelden samleie og kun hatt beskyttet sex (med kondom). Anser derfor sjansen for å være gravid som svært liten. Men så fikk jeg plutselig denne testen:

2530F9DD-F0B7-4308-BACB-E02DC7A50133.jpeg

28575A2E-E977-472E-B6A1-1CF31F4F09CF.jpeg


Har fått maaange skyggestreker da vi prøvde tidligere, og fått liknende streker som dette uten å være gravid før (men vanskelig å huske hvor tydelige strekene egentlig var...) Noen tanker??
 

Vedlegg

  • 4F726642-3F4B-4354-9C16-4FF987CDA3DC.jpeg
    4F726642-3F4B-4354-9C16-4FF987CDA3DC.jpeg
    439 KB · Visninger: 136
Bare for å ha sagt det: det er ikke sånn at jeg fisker etter at dere skal si at dere ser streken altså :p Har myst nok etter streker tidligere, så det er ingen tvil om denne.. Men er det mulig at jeg IKKE er gravid??
 
Hei!

Tok en test litt tilfeldig i dag, for å utelukke graviditet. Jeg fødte for 4 mnd siden, har ikke fått tilbake mensen, har hatt svært sjelden samleie og kun hatt beskyttet sex (med kondom). Anser derfor sjansen for å være gravid som svært liten. Men så fikk jeg plutselig denne testen:

Vis vedlegget 270524
Vis vedlegget 270526

Har fått maaange skyggestreker da vi prøvde tidligere, og fått liknende streker som dette uten å være gravid før (men vanskelig å huske hvor tydelige strekene egentlig var...) Noen tanker??
Jeg har dårlig streksyn, men denne ser rosa ut for meg
 
Ser en strek, den viser gravid i mine øyne.
Nøyaktig det samme skjeddde med meg. Fullammet, 3 mnd etter fødsel, OG begynt på P-piller. Etter å slitt med å bli gravid tidligere så tro det eller ei, ble gravid og fødte da med 12 mnd mellomrom [emoji85]
 
Men siden du tok en test så vil jeg tro du har hatt en følelse på det selv?
 
Ville nok tatt en digital på den der ja [emoji12]
 
Ta en digital! Jeg ser definitivt streken.
 
Jeg er kjempe dårlig på å se streker, og denne er rosa for meg.

Ta en digital kanskje?

Hva fikk deg til å teste nå? Noen symptomer?
 
Tok test fordi jeg pleier å gjøre det med jevne mellomrom før mensen kommer tilbake etter fødsel (tok 11 mnd sist gang). Har ingen symptomer utenom den streken Men spørs om det må bli en digital, ja! Har lest at det er mulig å få falsk positiv test pga uvi, men skal holde dere oppdatert!
 
Er man ikke veldig fruktbar i etterkant av fødsel? :) Ta en digital som de andre tipser om :p
 
Kan da avsløre at denne testen ga falskt positivt resultat! Heldigvis sjelden det skjer, men likevel! Lett å tro på spire i magen med så tydelige streker..
 
Kan da avsløre at denne testen ga falskt positivt resultat! Heldigvis sjelden det skjer, men likevel! Lett å tro på spire i magen med så tydelige streker..

Oi! Har du tatt digital eller vært hos legen siden du vet at den er falsk positiv? Hvilken test var det forresten?
 
Hcg kan være i kroppen lenge etter fødsel, så er ikke uvanlig med falsk positiv test etter fødsel [emoji28]
 
Hcg kan være i kroppen lenge etter fødsel, så er ikke uvanlig med falsk positiv test etter fødsel [emoji28]

Ifølge det jeg har lest skal det ikke være noe «ekstra» hcg igjen i kroppen når det har gått mer enn ni uker etter fødsel. Har fått negativ test på de andre testene jeg har tatt :)
 
Oi! Har du tatt digital eller vært hos legen siden du vet at den er falsk positiv? Hvilken test var det forresten?

Digital pluss flere andre billigtester bare for å være sikker ;) Vet ikke helt navnet på testene, men det er sånne stav-tester som man kjøper på billige-tester.no (kommer i grønn pakke).
 
Back
Topp