MYE morsmelkerstatning hos baby 2 mnd...

Fantomet

<3 12.05.13 <3 Lillegutt <3
Har en baby på snart 3 mnd som har vært undervektig over lang tid (slitt med amming)... Nå har jeg begynt med MME, og hun legger nå på seg MYE! 700 gram på 10 dager..

Ligger over 1 liters grensen på MME. Kan det være at de spiser seg opp etter underernæring og at dette roer seg ned??
Ikveld har hun fått 300 ml på en time for å bli fornøyd..
 
Helsesøster mener jeg ikke skal gi henne mer enn 150 ml x 5, men da blir hun langt fra førnøyd... :/ Hun er forresten 4,9 kg og 2,5 mnd
 
Sånn var min også. Drakk vanvittige mengder med mme. Begynte å gi grøt da han var 3mnd. Har er akkurat som andre store barn nå (han er ikke bare rund, men lang også). Spiser godt fortsatt, men er også veldig aktiv :)
 
Er baby sulten så gi hu mat! Helsesøster her sa også at lillegutt ikke skulle få mer enn så og så mye. Hu fikk beskjed om å holde kjeft og babyen fikk så mye mat han ville ha. Begynte med smaksprøver av fastføde ved 4 mnd da melk ikke var nok. Noen babyer spiser mer enn andre, og sånn er det :) min drakk over en liter mme i døgnet
 
Enig med de andre her. Er baby sulten, så la henne få det hun trenger. Har ikke sansen for helsesøstre som skal diktere mengde sånn. Jeg tipper det roer seg litt etter en stund, men hvem vet. Noen babyer er storspisere.
 
La baby få til det et mett. Men flaslemat sakte. Det tar ofte litt for å kjenne metthetsfølelsen.
 
Da gir jeg til hun er fornøyd :) Vi kjører sakte flaskemating hver gang og 1’er tut :)
 
Har en baby på snart 3 mnd som har vært undervektig over lang tid (slitt med amming)... Nå har jeg begynt med MME, og hun legger nå på seg MYE! 700 gram på 10 dager..

Ligger over 1 liters grensen på MME. Kan det være at de spiser seg opp etter underernæring og at dette roer seg ned??
Ikveld har hun fått 300 ml på en time for å bli fornøyd..

Virker som hun tar igjen for det tapte, og siden du sier hun har vært undervektig så antar jeg at hun ikke har fulgt kurven sin. Jeg ville gitt babyen så mye MME hun vil ha. Eventuelt begynt med tynn velling snart.
 
Virker som hun tar igjen for det tapte, og siden du sier hun har vært undervektig så antar jeg at hun ikke har fulgt kurven sin. Jeg ville gitt babyen så mye MME hun vil ha. Eventuelt begynt med tynn velling snart.

Hun gikk ikke opp. Siste tiden hadde hun gått opp 20 gram på 10 dager,slik at kurven var helt flat. Føles som hun «henter seg inn», for i kveld var hun fornøyd med 160 ml (stoppet selv), og sovnet som en stein til natta
 
Vi hadde det sånn en periode. Fikk beskjed av lege at 1 liters grensen var utgått på dato, og at vi skulle gi henne så mye hun ville ha. Det regulerte seg etter en stund. [emoji4]

Har gitt henne så mye hun vil ha nå de siste dagene, og ikveld var hun storfornøyd med «bare» ml, der hun stoppet selv. Drakk jo over 300 ml i går kveld!
 
En av mine måtte få velling/grøt fra 2,5mdr, da den på mme spiste annenhver time døgnet rundt; ble jo ikke soving på noen av oss. Velling/grøt om kvelden gav en god natt, og dermed også dag, for oss alle.
 
Jeg tenker at i en periode for å ta igjen kurven sin så er vel dette bare fint :)

En periode er det ikke farlig å drikke mer enn en liter i døgnet. Det er over tid de fraråder dette etter hva jeg har skjønt.

Gi det noen uker og se hvordan det går.
 
Har en baby på snart 3 mnd som har vært undervektig over lang tid (slitt med amming)... Nå har jeg begynt med MME, og hun legger nå på seg MYE! 700 gram på 10 dager..

Ligger over 1 liters grensen på MME. Kan det være at de spiser seg opp etter underernæring og at dette roer seg ned??
Ikveld har hun fått 300 ml på en time for å bli fornøyd..
Det vil regulere seg selv. Frøkna vår var over 1 liter imellom. Men det er ikke farlig sa legen.
 
En av mine måtte få velling/grøt fra 2,5mdr, da den på mme spiste annenhver time døgnet rundt; ble jo ikke soving på noen av oss. Velling/grøt om kvelden gav en god natt, og dermed også dag, for oss alle.

Har fått beskjed om å vente til hun er 4 mnd hvertfall, siden hun er prematur :/
 
Har en baby på snart 3 mnd som har vært undervektig over lang tid (slitt med amming)... Nå har jeg begynt med MME, og hun legger nå på seg MYE! 700 gram på 10 dager..

Ligger over 1 liters grensen på MME. Kan det være at de spiser seg opp etter underernæring og at dette roer seg ned??
Ikveld har hun fått 300 ml på en time for å bli fornøyd..
Sånn var minste mi også. La på seg veldig lite mens jeg prøvde å amme. Vi trodde hun kom til å legge seg på en kurve under gjennomsnittet. Begynte så med mme, og ungen eksploderte[emoji6] Kurven skjøt i været, jeg tror vi hoppet rett fra str 62 til 74. Så stabiliserte det seg og hun fant kurven sin, som var en del over den hun la seg på først.
 
Mi gikk ned 300 gram i magen. Hu spiste uante mengder med mme. Ble grøt ca 3.5 mnd gammel. 15 mnd gammel hadde vi vikar hs og hu kalte da min datter overvektig og skyldte på meg. Vi begynte å gå 14 mnd gammel og gikk opp 100 gram fra 15 mnd til 2 år pga alt som raste av ved å gå. Babyer som har fått lite mat i magen eller som nyfødt kommer til å ville ta det igjen, dette sa barnelegen dagen etter min datter ble født, men det går seg til etterhvert.
 
Mi gikk ned 300 gram i magen. Hu spiste uante mengder med mme. Ble grøt ca 3.5 mnd gammel. 15 mnd gammel hadde vi vikar hs og hu kalte da min datter overvektig og skyldte på meg. Vi begynte å gå 14 mnd gammel og gikk opp 100 gram fra 15 mnd til 2 år pga alt som raste av ved å gå. Babyer som har fått lite mat i magen eller som nyfødt kommer til å ville ta det igjen, dette sa barnelegen dagen etter min datter ble født, men det går seg til etterhvert.

Har også inntrykk av at hun «henter seg inn»
 
Back
Topp