Romfordeling hus

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Hva slags rom er viktig/ønskelig for deg å ha i et hus?
 
Last edited:
Hva tenker du som viktig?
Merker at kjøkkenet er et sted vi ofte er her. Kommer det besøk, så sitter vi ofte på kjøkkenet å drikker kaffe.

Stort kjøkken er viktig for meg.
Stue, bad, soverom og gang er selvfølgelig viktig :p
 
Hva tenker du som viktig?
Merker at kjøkkenet er et sted vi ofte er her. Kommer det besøk, så sitter vi ofte på kjøkkenet å drikker kaffe.

Stort kjøkken er viktig for meg.
Stue, bad, soverom og gang er selvfølgelig viktig :p
Redigerte litt. Mente egentlig hvilke rom som er viktig å ha :)
 
Stue og kjøkken, minst et bad og nok soverom til alle.
 
Vi flytter nå snart. Har fått vaskerom i kjelleren og jeg er SÅ lykkelig [emoji6] Jeg har gledet meg til å ikke ha vaskemaskin på badet og til å ha en bestemt plass å henge klær til tørk [emoji846]
Ellers syns jeg det er greit at barna har hver sitt rom, det var grunnen til at vi kjøpte nytt hus.
Og en stor gang med mye lagringsplass er gull når man har småbarn i hus [emoji846]
 
For meg er det viktig å ha vaskerom, kjøkken og stue adskilt, og en god bod. G et godt uterom :) Og langt til naboene :p

Gleder meg til den dagen jeg får eget hus..
 
Vi flytter nå snart. Har fått vaskerom i kjelleren og jeg er SÅ lykkelig [emoji6] Jeg har gledet meg til å ikke ha vaskemaskin på badet og til å ha en bestemt plass å henge klær til tørk [emoji846]
Ellers syns jeg det er greit at barna har hver sitt rom, det var grunnen til at vi kjøpte nytt hus.
Og en stor gang med mye lagringsplass er gull når man har småbarn i hus [emoji846]
Vaskerom gleder jeg meg til :D
Og eget "tørkerom". Nå har vi tørkestativ i stua, og da er det fullt [emoji14]
 
Noen andre typer rom du savner?

Ja, da svarte jeg ut fra hva som er det aller viktigste å ha [emoji28] vaskerom, ekstra stue/tv-stue, ekstra bad, gode boder, gjesterom. Stor gang. Gjerne garasje og en utebod også.
 
Vi er på utkikk etter hus og da er våre kriterier 4 soverom, gjerne kjeller- og/eller loftstue, stort kjøkken og stort bad :)
 
Last edited:
Stue, kjøkken med spiseplass, bad, gang, og soverom til alle.
 
Redigerte litt. Mente egentlig hvilke rom som er viktig å ha :)
Viktig å ha ....man blir litt bortskjemt også, men merker at det er jammen godt med eget vaskerom også... selvfølgelig er bad, kjøkken og eget soverom viktig . Ungene har egne rom, det er godt , men kanskje ikke viktig ....

:p
 
Viktig å ha ....man blir litt bortskjemt også, men merker at det er jammen godt med eget vaskerom også... selvfølgelig er bad, kjøkken og eget soverom viktig . Ungene har egne rom, det er godt , men kanskje ikke viktig ....

:p
Vi skal gå fra 80 til 400 kvm, og minst en hel etasje må pusses opp, så vet liksom ikke hva man skal putte inn [emoji14] haha
Men vaskerom og ekstra tv-stue blir ihvertfall deilig :D
 
Last edited:
Sånn bortsett fra stue, bad, kjøkken, nok soverom, og kanskje litt bodplass og en gang til ytterklær. Så er vaskerom veldig kjekt! I steden for å ha vaskemaskin og trommel på bad eller kjøkken. Egen vedbod er og kjekt, og garasje. Og merker at det er veldig deilig at mannen har sin egen mancave :p
 
Vi skal gå fra 80 til 400 kvm, og minst en hel etasje må pusses opp, så vet liksom ikke hva man skal putte inn [emoji14] haha
Men vaskerom og ekstra tv-stue blir ihvertfall deilig :D

Såpass.

Da ville jeg hatt et stort og romslig vaskerom. Med god plass til å tørke klær. Benk til å brette klær. Plass til å stå å stryke. Skap til alt av vaskeutstyr.

To boder. Med masse plass og godt hyllesystem. En til litt grovere ting feks skisko, oppbevaring av uteleker utenfor sesong o.l. Og en til litt finere ting, julepynt, bunadsting, arveklær osv.

Jeg er veldig fornøyd med å ha to stuer. Kunne godt tenkt meg en egen «sofakrok» på kjøkkenet også.

Treningsrom!!! Det hadde vært gull.

Stor gang med masse skapplass.
Og walk om closet til soverommene
 
Såpass.

Da ville jeg hatt et stort og romslig vaskerom. Med god plass til å tørke klær. Benk til å brette klær. Plass til å stå å stryke. Skap til alt av vaskeutstyr.

To boder. Med masse plass og godt hyllesystem. En til litt grovere ting feks skisko, oppbevaring av uteleker utenfor sesong o.l. Og en til litt finere ting, julepynt, bunadsting, arveklær osv.

Jeg er veldig fornøyd med å ha to stuer. Kunne godt tenkt meg en egen «sofakrok» på kjøkkenet også.

Treningsrom!!! Det hadde vært gull.

Stor gang med masse skapplass.
Og walk om closet til soverommene

Blir stor forskjell ja. Kjelleren har en leilighet som etterhvert kan leies ut da, men litt av det vi kommer til å bruke der er matboden, vedboden, en liten bod og stooort vaskerom med eget "tørkerom".
Så det trenger vi ikke gjøre noe med.
 
Syns det er viktig med stort kjøkken, romslig stue og to bad. Ekstra stue er jo fint om det er et familiehjem så barna etterhvert kan ha sin egen plass. Soverom og gjesterom kan man jo nesten ikke få for mange av heller. Førstegang jeg har vaskerom i huset vi bor i nå og det syns jeg er helt gull! :D
 
Hvis det er noe jeg savner, eller skulle ønsket at vi hadde, er det et eget TV-rom. Hadde vært supert å ha TV-en seperat fra stuen, og heller ha salong, spisestue og lesekrok der.

Hvis det er noe jeg elsker i huset vårt: Vaskerom. Har tørkestativ i taket der, så får utnyttet plassen veldig godt :)
 
Back
Topp