Hva er "litt" rester?

Lilth

Gift med forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Junilykke 2022
22juni kom bittelille babyen vår i uke 15.
Jeg blødde i 3uker før det gikk over til småblødninger og spotting.
20juni var jeg inne til GU og fikk beskjed om at det var "litt" rester, fikk med meg Cytotec hjem (2×2) og beskjed om at hvis dette ikke funket så måtte jeg bare vente..

På mandag kjentes det plutselig ut som vannet gikk igjen. Jeg skjønte jo at det var en blødning og løp inn å på do.
Der ble jeg sittende i 20 minutter og var så ør etterpå at jeg måtte spise og slappe av litt før jeg dro hjem fra jobb.
Da jeg våknet opp i går kom det en klump på størrelse med et lite egg, og selv om det var litt ubehagelig så var jeg egentlig mest letta..
Da jeg stod opp i dag hadde jeg blødd ut nattbindet og jeg kjente det presset i det jeg reiste meg. Det kom enda større klump i dag, nesten på størrelse med den lille babyen vår!

Jeg kjenner meg helt tom, det kjennes ut som om jeg har født igjen..
Er dette seriøst "litt" rester??
Har mest lyst til å legge meg inntil mannen og bli der resten av dagen, men må dra avgårde på jobb..
Det er så urettferdig at man må gå igjennom sånt i det hele tatt, hvorfor kan ikke prosessen etterpå bare være enkel??!
 
Jeg synes ikke det der høres ut som «litt» rester...
De har jo en definert grense for når utskraping er nødvendig og liksom..
 
Jeg synes ikke det der høres ut som «litt» rester...
De har jo en definert grense for når utskraping er nødvendig og liksom..
Det var det gynekologen sa..
Litt rester..
I går tenkte jeg at jaja, da var det ute og var lettet fordi jeg var "ferdig".

Nå sitter jeg og lurer på om det kan komme enda en sånn..
Jeg var jo glad for å slippe utskraping, men kjenner jeg blir litt skremt..
Om det skal være sånn så kunne de ihvertfall ha advart meg om hvor stort det kunne være..
Jeg vet ikke hva jeg gjør om jeg får en sånn på jobb.. Jeg brukte godt over en halvtime på å samle meg i dag tidlig, og jeg føler meg fortsatt skjelven..

Er godt jeg starta å ta jerntilskudd etter fødselen..
 
Kanskje greit å få en ny undersøkelse?
 
Jeg hadde det sånn etter min siste fødsel. Prematur gutt, men mistet dessverre tvillingen i ma i 2.trimester.
Fikk tabletter, men måtte ha utskraping likevel da det kom ut klumper på strl med plommer med jevne mellomrom.
 
Jeg begynte å silblø i dag kl 16.30.. typ, tvers igjennom tykt nattbind og det rant fra meg.. ringte sykehuset jeg tok GU hos, men gynekologen stod opptatt i en operasjon..
Fikk beskjed om å ringe legevakta, ringte de nærmest jobb, ble henta av ambulanse [emoji85][emoji14]

Uregelmessig hjerterytme, EKG, blodprosent, you name it.
Mamma henta meg og vi måtte dra videre til lokal sykehuset mitt (bor 7.5mil unna jobb).
Blør som en gris i bilen til mamma, det rant på oversiden av skrittet og nedover hoftekantene..
Kom frem, fikk vaske meg, får et blodtrykkfall så det synger etter.
Ned på golvet, opp i seng.

Blodprøver, hjertemåling osv.
Kommer inn til en super hyggelig gynekolog som titter godt på meg.

Har fått mensen med restene..
Ingen tegn til infeksjon, HCG nede til 1 og har kommet meg hjem nå [emoji173]
Blir hjemme fra jobb i morgen, for nå er jeg rett og slett utslitt..
Natta!
 
Jeg begynte å silblø i dag kl 16.30.. typ, tvers igjennom tykt nattbind og det rant fra meg.. ringte sykehuset jeg tok GU hos, men gynekologen stod opptatt i en operasjon..
Fikk beskjed om å ringe legevakta, ringte de nærmest jobb, ble henta av ambulanse [emoji85][emoji14]

Uregelmessig hjerterytme, EKG, blodprosent, you name it.
Mamma henta meg og vi måtte dra videre til lokal sykehuset mitt (bor 7.5mil unna jobb).
Blør som en gris i bilen til mamma, det rant på oversiden av skrittet og nedover hoftekantene..
Kom frem, fikk vaske meg, får et blodtrykkfall så det synger etter.
Ned på golvet, opp i seng.

Blodprøver, hjertemåling osv.
Kommer inn til en super hyggelig gynekolog som titter godt på meg.

Har fått mensen med restene..
Ingen tegn til infeksjon, HCG nede til 1 og har kommet meg hjem nå [emoji173]
Blir hjemme fra jobb i morgen, for nå er jeg rett og slett utslitt..
Natta!

Sender deg en stor god bedrings klem [emoji4] Håper det går bedre med deg nå....
 
Sender deg en stor god bedrings klem [emoji4] Håper det går bedre med deg nå....
Nå går det fint [emoji4]
Ble bare litt stressa i går da det bokstavelig talt fossa blod ut av meg [emoji43]
Virker som jeg har fått ut alle rester, for jeg har ikke hatt noen særlig blødning i natt [emoji119]
Jeg er bare veldig sliten, så det blir en dag hjemme for å hente meg inn, så er jeg nok tilbake til normalen i morgen [emoji106]
 
For en opplevelse!

Jammen bra du ble hørt, hadde mammaen din og at du fikk en ordentlig sjekk!
Ta vare på deg selv.
 
For en opplevelse!

Jammen bra du ble hørt, hadde mammaen din og at du fikk en ordentlig sjekk!
Ta vare på deg selv.
Jeg fikk litt hetta på onsdagen, det kan jeg godt si [emoji28]
Jeg måtte krangle litt med ho som svarte på legevakta, men med en gang ho forhørte seg med legen så ble ambulansen sendt [emoji13]

Veldig kjekt å ha mamma i nærheten, kollegaen min var helt super før ambulansen kom og.

Ble hjemme på torsdag og har tatt det piano [emoji173]
 
Bra det da. Håper dere kan ha ukomplisert vei videre nå!
 
Så trist å lese. Høres mer ut enn litt rester ifølge meg.
Håper det blir ukomplisert videre for dere.
En stor klem deres vei.
 
Så trist å lese. Høres mer ut enn litt rester ifølge meg.
Håper det blir ukomplisert videre for dere.
En stor klem deres vei.
Fikk beskjed av gynekologen jeg var hos forrige uke at jeg var helt på grensa for utskraping [emoji85]
Sånn sett er jeg glad for at det gikk som det gikk, har veldig lite lyst på utskraping [emoji21]
Var absolutt ikke sånn å få mensen første gangen vi mistet [emoji14]
 
Ooooog etter 18dager med blødninger blir det nå utskraping på tirsdag...
 
Back
Topp