Viktig å vite kjønnet?

Nei, visste allerede at den i magen var kilen under armer og ben, elsket sang, var vilter og aktiv :) stemte godt på utsiden med alt :)
 
Nei, egentlig ikke. Mest for pappaen sin skyld. Men det var morro å få vite at jeg tippa riktig da det blir jente. Her stemte alle kjerringråd
 
Nei! Hadde ingen ting å si for innkjøp, innredning av barnerommet eller å bestemme navn. Jeg liker å kle ungen min i alle farger, og rommet er blitt jentete nok uansett etter fødsel. Og alle gaver vi har fått i ettertid har vært rosa plagg og haugevis av kjoler. Mange kjoler er ikke brukt, for det er utrolig upraktisk på en baby. Har ikke kjøpt et rosa plagg eller en kjole selv, og kan allikevel kle opp ungen i rosa fra topp til tå i en uke minst uten å vaske klær. Det er faktisk godt å ha litt andre farger enn rosa! På neste unge vil vi heller ikke vite. Det var utrolig spennende hele graviditeten og spesielt under fødselen. Jordmødrene syns det var spennende også, og jeg måtte presse på for at vi skulle få vite kjønnet. Var veldig fint å få vite det på fødestua! Anbefales!
 
Jeg ville ikke det i starten , men klarte ikke vente ....så var det veldig greit å få vite kjønn med tanke på navn...også kunne man trykt kjøpe rosa ....

Med neste så ville jeg ha overaskelse , men klarte jo ikke det da...og han bretta jo fram hele utstyret sitt.

Men nå har jeg lovet at med nr 3 så skal jeg ikke vite.

Jeg hadde typisk jente trekk med jenta og typisk gutt med gutt . Så derfor blir det ekstra morro å se med neste.
 
Det er ikke livsviktig for vår del, men når vi har muligheten til å få vite det så tidlig så vil vi selvsagt det[emoji5] Da kan man kjøpe inn litt mer av klær, tenke seg frem til navn og lage klart barnerom.
 
Tror det var viktigere for mannen. For meg var det viktigst å få vite at ungen var frisk. Men litt lettere å diskutere navn når vi visste da. Selv om vi ikke ble enige før vi hadde møtt henne.
 
Jeg liker å vite jeg da. Så om jm ikke hadde ville sett etter en gang, hadde jeg sikkert gått privat pga nysgjerrigheten [emoji849] Jeg liker ikke å handle nøytralt. Si hva en vil. Jeg liker å handle enten kjoler og dill eller skikkelig guttedill gjerne litt sixpence og den stilen. Nå ble det kjoler og dill begge ganger da [emoji39]
 
Ikke sånn på død og liv-viktig, men jeg synes det er lettere å knytte meg til den lille når vi omtaler han/hun med riktig pronomen, og etterhvert ved navn.
 
Jeg var alt for nysgjerrig til å ikke vite ^^
 
Ikke direkte for å vite et spesielt kjønn, men viktig for tilknytning syns jeg. Klarte slappe mer av og glede meg, spesielt når ting ble som det ble med fødsel.
 
Nei! Hadde ingen ting å si for innkjøp, innredning av barnerommet eller å bestemme navn. Jeg liker å kle ungen min i alle farger, og rommet er blitt jentete nok uansett etter fødsel. Og alle gaver vi har fått i ettertid har vært rosa plagg og haugevis av kjoler. Mange kjoler er ikke brukt, for det er utrolig upraktisk på en baby. Har ikke kjøpt et rosa plagg eller en kjole selv, og kan allikevel kle opp ungen i rosa fra topp til tå i en uke minst uten å vaske klær. Det er faktisk godt å ha litt andre farger enn rosa! På neste unge vil vi heller ikke vite. Det var utrolig spennende hele graviditeten og spesielt under fødselen. Jordmødrene syns det var spennende også, og jeg måtte presse på for at vi skulle få vite kjønnet. Var veldig fint å få vite det på fødestua! Anbefales!
Herlighet, jeg har aldri tenkt på det mtp rosa... Jeg kan jo ikke fordra å kle opp barna i "riktig" farge hele tiden, og elsker (nesten) alle farger selv. Kanskje vi må holde det hemmelig for familien når det en gang skjer:hilarious: Tror jeg hadde byttet det meste hvis vi bare fikk blått/rosa...

Vi er ikke gravide enda, men når vi blir det ønsker vi å vite kjønnet :) Jeg trenger ikke den overraskelsen rundt fødselen, er en person som blir lett overglad (om man kan kalle det det?). Typ, jeg får ikke sove kvelden før bursdagen min, julaften, nyttårsaften, osv. :rolleyes: Så tror det blir like greit å ha en mindre ting å tenke på...
 
Samme her :D det var ikke viktig i den forstand, men var altfor nysgjerrig :p

Ja farge på klær eller noe barnerom var totalt uviktig, men å vente i flere måneder? Fullstendig umulig ^^
 
Herlighet, jeg har aldri tenkt på det mtp rosa... Jeg kan jo ikke fordra å kle opp barna i "riktig" farge hele tiden, og elsker (nesten) alle farger selv. Kanskje vi må holde det hemmelig for familien når det en gang skjer:hilarious: Tror jeg hadde byttet det meste hvis vi bare fikk blått/rosa...

Vi er ikke gravide enda, men når vi blir det ønsker vi å vite kjønnet :) Jeg trenger ikke den overraskelsen rundt fødselen, er en person som blir lett overglad (om man kan kalle det det?). Typ, jeg får ikke sove kvelden før bursdagen min, julaften, nyttårsaften, osv. :rolleyes: Så tror det blir like greit å ha en mindre ting å tenke på...
Det var helt ekstremt. Rosa kjoler, rosa bodyer, rosa bukser, rosa sokker.. alt rosa! Føltes nesten som folk ikke visste det fantes andre farger! Så kjøp andre farger! Strikk i andre farger! Jeg strikka grønt, kjøpte alle farger og lot alt være så nøytralt som mulig. Det er deilig å kunne kle ungen i litt andre farger enn rosa! Spyr nesten av det rosahysteriet på jentebabyer! Sjekk bare ut babybutikken på Byporten i Oslo, der er butikken delt i to farger, rosa og blått! Hvor ble det av resten av fargene liksom?
 
Vi visste ikke kjønnet med begge to. Ville det skulle være en overraskelse :)
 
Back
Topp