Hvorfor ha sex hvis man ikke vil?

R

RoseBusk

Guest
Leser innimellom mammaer som skriver, særlig etter en fødsel, "Jeg har ikke så lyst på sex, men jeg gjør det fordi han fortjener det. Kanskje lysten kommer etterhvert" og noe i den duren.

Hvorfor ha sex om lysten ikke er der? Hvorfor fortjener mannen sex? Fortjener ikke du å "få slippe" å ha sex hvis du ikke har lyst?

Tenker det er på den hårfine grensen til passiv voldtekt nesten.

Kjør debatt
 
Jeg syns at sex er noe begge skal gjøre sammen når begge parter ønsker det. Ikke for den ene ønsker det eller mener fortjener det for en eller annen grunn. Sex syns jeg ikke skal være en form for belønning, det skal være for att to elsker hverandre og begge ønsker dette [emoji4][emoji4]
 
For meg er det litt sånn at sex avler sex. Jeg må ha sex for å ha lyst på det. Og da blir det jo sånn at jeg en gang i mellom har sex uten at jeg egentlig har sånn ekstremt lyst, men det starter en periode hvor jeg har mye lyst.

Det sagt, jeg har ikke sex hvis jeg VIRKELIG ikke har lyst.
Og dette vet mannen. Sier jeg nei, mener jeg nei og det går begge veier. Har vi en periode med lite sex, snakker vi om det og finner ut hvordan vi skal få fart på sexlivet igjen.
Det er ikke sånn at den ene av oss presser seg på den andre, men samtidig er det heller ikke sånn at begge er sprengkåte på hverandre samtidig hele tiden heller.
 
Jeg syns at sex er noe begge skal gjøre sammen når begge parter ønsker det. Ikke for den ene ønsker det eller mener fortjener det for en eller annen grunn. Sex syns jeg ikke skal være en form for belønning, det skal være for att to elsker hverandre og begge ønsker dette [emoji4][emoji4]
Nemlig! Amen! "Jeg føler jeg må ha sex med han nå for han har holdt ut så lenge uten sex etter fødselen". Snakk om å ha liten selvrespekt og lavt selvbildet da.
 
Nemlig! Amen! "Jeg føler jeg må ha sex med han nå for han har holdt ut så lenge uten sex etter fødselen". Snakk om å ha liten selvrespekt og lavt selvbildet da.
Syns ikke noe om mas om sex eller at mannen ikke godtar "nei" for et svar [emoji849] son e pleier å si "du har lov å si nei om du ikke ønsker å ha sex eller drikke alkohol" du har rett til å si nei. For mange kan mas om.sex tolkes som at man er tvunget og det er ikke riktig. Mente ikke at du blir tvunget, snakker om generelt [emoji6]

Han burde respektere at man ikke alltid har lyst på sex uanaett hva det skulle gjelde.

Kanskje flere menn burde prøve sånn eletrisk greie som skal forestille fødsel så sljønner dem kanskje mer hva vi kvinner må igjennom.

Har ikke selv barn men [emoji28] enda da [emoji56]
 
Har ikke sex om jeg virkelig ikke vil - samme hvor lyst mannen har på (han maser ikke da, og hadde full forståelse for at jeg brukte lang tid på å ville ha sex igjen etter fødsel). Men for meg avler sex mer sex, og jo mindre sex jeg har jo mindre vil jeg ha, så hender jeg overtaler meg selv. Men det er jo mitt valg for min egen del, ikke fordi jeg skylder mannen min noe.
 
Fordi kvinner på generell basis fungerer slik at de ikke nødvendigvis har sex fordi de er kåte, men de blir kåte av å ha sex.

Så om man ikke pusher seg litt, kan det ta veldig lang tid før man kommer dit.

Det sagt, så syns jeg det er stor forskjell på fravær av kåtskap og på å aktivt ikke ønske sex. På førstnevnte kan man la seg overtale, på sistnevnte ikke.
 
Last edited:
Fordi kvinner på generell basis fungerer slik at de ikke nødvendigvis har sex fordi de er måte, men de blir måte av å ha sex.

Så om man ikke pusher seg litt, kan det ta veldig lang tid før man kommer dit.

Det sagt, så syns jeg det er stor forskjell på fravær av kåtskap og på å aktivt ikke ønske sex. På førstnevnte kan man la seg overtale, på sistnevnte ikke.
Håper aldri jeg blir MÅTE. Liker best å bli kåt når jeg skal ha sex jeg..
 
Nemlig! Amen! "Jeg føler jeg må ha sex med han nå for han har holdt ut så lenge uten sex etter fødselen". Snakk om å ha liten selvrespekt og lavt selvbildet da.
Jeg synes faktisk ikke det er greit å skrive slik om andre! Jeg hadde sex med mannen etter blødning selv om jeg egentlig ikke hadde lyst, det handler jo litt om å gi og ta også da! Han må jo få litt han også etter så lenge uten. Så selv om lysten ikke var der, så fikk han jo det han trengte. Sex er jo tross alt en del av ekteskapet!
 
Leser innimellom mammaer som skriver, særlig etter en fødsel, "Jeg har ikke så lyst på sex, men jeg gjør det fordi han fortjener det. Kanskje lysten kommer etterhvert" og noe i den duren.

Hvorfor ha sex om lysten ikke er der? Hvorfor fortjener mannen sex? Fortjener ikke du å "få slippe" å ha sex hvis du ikke har lyst?

Tenker det er på den hårfine grensen til passiv voldtekt nesten.

Kjør debatt
Fordi av og til så trenger lysten en dytt. At lysten ikke dukker opp før under forspillet. Av og til kan det jo føles som et skikkelig tiltak å skulke ha sex. Men så får man varmet opp og da er det jo topp. Det gjøres for nærheten og intimiteten i forholdet.
Men om man ikke kommer på "gli" under forspillet så er det jo kanskje ikke noe særlig å fullføre.
 
Jeg synes faktisk ikke det er greit å skrive slik om andre! Jeg hadde sex med mannen etter blødning selv om jeg egentlig ikke hadde lyst, det handler jo litt om å gi og ta også da! Han må jo få litt han også etter så lenge uten. Så selv om lysten ikke var der, så fikk han jo det han trengte. Sex er jo tross alt en del av ekteskapet!
Å det viktigste er å gi han det han trenger?
 
Jeg synes faktisk ikke det er greit å skrive slik om andre! Jeg hadde sex med mannen etter blødning selv om jeg egentlig ikke hadde lyst, det handler jo litt om å gi og ta også da! Han må jo få litt han også etter så lenge uten. Så selv om lysten ikke var der, så fikk han jo det han trengte. Sex er jo tross alt en del av ekteskapet!

Hvorfor "må han få litt"? Jeg lurer helt oppriktig på det. Vi har ikke hatt sex siden guttungen på sju uker ble unnfanget. Han finner den gravide kroppen skikkelig usexy, og det kunne ikke falle han inn å ha sex med meg som gravid, selv om jeg er sprengkåt. Nå som jeg ikke er gravid lengre hinter han om sex, og får nei. Jeg er ikke klar, og kommer ikke til å bli klar på lenge. Jeg føler meg uvel i og med egen kropp, og orker ikke tanken på å gi etter, fordi han "fortjener det". Ekteskapet mitt handler om mye mer enn sex!
 
Helt uaktuelt å ha sex uten å ha lyst, hadde mannen presset meg så hadde han blitt sendt på dør
 
Hvorfor "må han få litt"? Jeg lurer helt oppriktig på det. Vi har ikke hatt sex siden guttungen på sju uker ble unnfanget. Han finner den gravide kroppen skikkelig usexy, og det kunne ikke falle han inn å ha sex med meg som gravid, selv om jeg er sprengkåt. Nå som jeg ikke er gravid lengre hinter han om sex, og får nei. Jeg er ikke klar, og kommer ikke til å bli klar på lenge. Jeg føler meg uvel i og med egen kropp, og orker ikke tanken på å gi etter, fordi han "fortjener det". Ekteskapet mitt handler om mye mer enn sex!
Klart ekteskapet handler om mer en sex. Men sex er faktisk en del av det! Og jeg liker ikke tanken på at mannen skal gå rundt å være kåt hele tiden heller, og ja, jeg synes faktisk at når man har lovet å være sammen resten av livet, så bør faktisk mannen få ordnet behovet sitt på ene eller andre måten.
 
Klart ekteskapet handler om mer en sex. Men sex er faktisk en del av det! Og jeg liker ikke tanken på at mannen skal gå rundt å være kåt hele tiden heller, og ja, jeg synes faktisk at når man har lovet å være sammen resten av livet, så bør faktisk mannen få ordnet behovet sitt på ene eller andre måten.
Han kan ikke dra pikk han da? Så enkelt er det jo faktisk!
 
Virkelig?? Dere tenker ikke noe fra mannens perspektiv her?
Jeg gikk uten i hele svangerskapet fordi han ikke ville, hvorfor skal jeg gi etter for han da? Jeg er ikke klar, jeg snur ryggen til speilet når jeg er på badet, fordi jeg ikke liker det jeg ser, og har begynt å låse døra slik at han ikke skal se meg naken. Jeg bryr meg faktisk svært lite om at han ikke får sex akkurat nå, det er en svært kort periode av livene våres, sett i det perspektivet at vi har lovet hverandre å holde sammen resten av livet.
 
Jeg synes faktisk ikke det er greit å skrive slik om andre! Jeg hadde sex med mannen etter blødning selv om jeg egentlig ikke hadde lyst, det handler jo litt om å gi og ta også da! Han må jo få litt han også etter så lenge uten. Så selv om lysten ikke var der, så fikk han jo det han trengte. Sex er jo tross alt en del av ekteskapet!

Nei, kjære deg, det MÅ han ikke. Du skylder ikke ham sex. Sex er ikke en del av ekteskapet, det KAN være en del av et forhold der alle involverte parter VIL ha sex.
 
Back
Topp