Hvor lenge sykemeldt etter senabort?

Sara_v

Elsker forumet
MayDay2021
Hei. Jeg lurer på hvor lenge dere var sykemeldt etter senabort.... og hvor langt dere var på vei. Jeg hadde en senabort i uke 23, med komplikasjoner/blødninger som førte til operasjon i etterkant. Jeg ble sykemeldt i 2+2 uker etter utskriving fra sykehuset, så ca. 4 uker og 3 dager totalt.

Jeg skulle hatt ferie i de siste sykemeldingsukene, men utsetter ferien til jeg er litt mer på plass fysisk og psykisk.
 
Uke 24, sykemeldt i 3 uker. I ettertid så jeg at jeg burde vært sykemeldt lengre, men pusha meg selv litt hardt en periode. Ble straffa for det ved å bruke lengre tid på å komme meg.
 
Har vært 22 uker på vei,sykemeldt i 2 uker + ei uke ferie men anbefaling fra sykehuset var sykemelding 6uker. Vet ikke hva er beste,det blir tøft uansett hvor lenge du er sykemeldt. Jeg føler litt bedre nå etter 5,5 månader :( Klem til deg!
 
Vi hadde senabort i uke 20, og jeg gikk over til 60% sykemelding etter 5 uker. Det fungerte veldig dårlig for meg, og jeg reagerte nesten sterkere da enn omkring fødsel og begravelse, nærmest panikk. Ble 100% sykemeldt i 2 uker, og i gang med 2 nye uker nå. Tenker å prøve på ny med 60% etter denne, men vi får se. Har ikke tatt ut noe ferie hittil i år, og tror de blir gode utover høsten.

Det er tydligvis veldig forskjellig fra person til person, men det har gått mye hardere inn på meg enn jeg hadde trodd.
 
Hei. Jeg lurer på hvor lenge dere var sykemeldt etter senabort.... og hvor langt dere var på vei. Jeg hadde en senabort i uke 23, med komplikasjoner/blødninger som førte til operasjon i etterkant. Jeg ble sykemeldt i 2+2 uker etter utskriving fra sykehuset, så ca. 4 uker og 3 dager totalt.

Jeg skulle hatt ferie i de siste sykemeldingsukene, men utsetter ferien til jeg er litt mer på plass fysisk og psykisk.
Senabort i uke 19, 100% sykemeldt i 5uker, 50% i 3uker.
Senabort i uke 15, sykemeldt 100% i 3 uker, så ferie i 3uker før jeg skal på jobb igjen.

Første gangen burde jeg hatt en deltid sykemelding lenger. Jeg var helt ødelagt de første ukene jeg var på jobb.
Den eneste som kan bestemme hva som er riktig for deg er nettopp deg.
Kjenn på deg selv og ta nok vare på deg selv til å be om mer sykemelding hvis det ikke føles bra å være tilbake på jobb [emoji173]
 
Nå, etter to uker kjenner jeg at jeg tenkte mye mindre på alt som skjedde... selv om jeg vet at jeg trenger litt mer tid. derfor er det godt å ha to uker til. I tillegg til de tre ukene ferie jeg skulle tatt nå som jeg tar igjen til høsten....

Men gruer meg så innmari til all medlidenheten, spørsmålene, all praten etc. på jobb. Jobber på et kontor med ca. 20 ansatte, og de er informert om hva som er skjedd av sjefen min (etter eget ønske), men jeg tror de har fått en veldig "light-versjon"...

Gruer meg også veldig til henting og levering i bhg... alle foreldrene som så magen min før alt skjedde (den var faktisk rimelig stor før aborten....), og lurer på hva som er skjedd... enten de spør eller ikke.
 
Min lille gutt kom i uke 23 og døde 45 min etter fødsel. Jeg fikk foreldrepermisjon i 6 uker. Etter foreldrepermisjon ble jeg 80% sykmeldt i 1,5 mnd, deretter 50% i 1,5 mnd til.
 
Senabort i uke 13, var bare sm i 1 uke, men etter eget ønske. Følte at jobben hjalp meg til å få tankene over på noe annet, i allefall for noen timer i døgnet, og det var veldig godt. Sørget nok når jeg kom hjem og spessielt på kveldene.. Man må bare kjenne etter hva som er rett for seg selv.
 
Jeg har vært sykemeldt siden 2 november til 23 desember No .mistet hun i uke 20 den 8 november
 
Mistet i uke 21. Jeg var først sykemeldt en måned i 100% og så tok jeg ut 2 uker med ferie. Ble gravid en drøy måned etter jeg mistet, nå er jeg hjemme og mottar svangerskapspenger i steden for sykepenger.
 
Back
Topp