Min mor blander seg.

Shithap1

Blir kjent med forumet
Håper noen har vært i samme situasjon og kan hjelpe med hva jeg skal gjøre. Jeg har alltid vært glad i barn, jeg har lyst på 4 stk, og det er 6 mnd siden fødsel. Jeg er 26 år, har 3 barn på 6år, 4 år og 6 mnd. Det siste barnet er med min samboer som jeg har kjent i mange år. Vi har det utrolig fint sammen og har lyst på 1 siste barn begge to. Jeg har lyst til å prøve om ikke så lenge til, men jeg har en mor som er forferdelig masete om at jeg må vente fordi jeg ikke er ferdig med skole. For min del betyr ikke det like mye, fordi jeg tenker skolen løper ikke avsted. (Har 1 år igjen)
jeg har lyst til å gjøre det som betyr mest for meg, nemlig familie. Er det virkelig så galt om jeg velger og få mitt siste barn så «tett» på det andre ? Jeg føler hun bestemmer hva jeg skal gjøre når jeg egentlig vil noe annet..er det virkelig så egoistisk?føler ikke jeg bestemmer i mitt eget liv lenger..jeg har jo planer om å gjøre ferdig skole og jobbe så fort jeg kan..
Håper noen forstår meg.
 
Er ikke det en diskusjon man tar med mannen, og ikke moren sin? Kunne aldri falt meg inn å diskutere det med mamma. Jeg er voksen og det er mitt liv, jeg gjør det jeg selv har lyst til.

Hvis du og mannen din er enige så er det vel bare til å kjøre på? :)
 
Er ikke det en diskusjon man tar med mannen, og ikke moren sin? Kunne aldri falt meg inn å diskutere det med mamma. Jeg er voksen og det er mitt liv, jeg gjør det jeg selv har lyst til.

Hvis du og mannen din er enige så er det vel bare til å kjøre på? :)

Jo vi er jo enige. Men hun sa det selv rett etter siste barnet ble født. Jeg diskuterer ikke sånt med henne.
 
Det har da vitterlig ikke moren din eller noen andre noe med. Du og mannen din må gjøre det som føles rett for dere! :)
Kjør på om det er det dere vil!
 
Takk for svar dere, godt det ikke bare er meg som syntes det er rart at hun skal ha noe med det å gjøre :)
 
Mamma liker å gi meg «råd» hun også fordi hun mener godt men du vet jo selv hva som passer deg og ditt liv best. Velg alltid det som gjør seg lykkelig :)
 
Mamma liker å gi meg «råd» hun også fordi hun mener godt men du vet jo selv hva som passer deg og ditt liv best. Velg alltid det som gjør seg lykkelig :)

Ja det er vel bare godt ment. :) Men kan av og til bli litt for mye. Man burde jo få velge hva enn selv vil gjøre med livet, uten å føle seg overkjørt av hva foreldrene sier man burde gjøre. Kanskje ikke like lett for alle å skjønne hvordan det er med foreldre som blander seg i alt..
men vi har bestemt at vi kjører på med sistemann, så får de rundt oss heller holde seg unna om ikke de aksepterer våres valg. :)
 
Hennes mening er jo ikke loven, det er bare en mening. Det er du som gir henne makten om du følger rådene som lover.
Hun ser jo ting utenfra, og gir garantert råd utifra sine erfaringer og betraktninger, og hvordan hun ser dere, men det betyr jo ikke at hun bestemmer.
Jeg hadde garantert fullført skolen, særlig hvis det er snakk om videregående skole, men også om det er snakk om høgskole.
Du har jo god tid i forhold til alderen din. :)
 
Hennes mening er jo ikke loven, det er bare en mening. Det er du som gir henne makten om du følger rådene som lover.
Hun ser jo ting utenfra, og gir garantert råd utifra sine erfaringer og betraktninger, og hvordan hun ser dere, men det betyr jo ikke at hun bestemmer.
Jeg hadde garantert fullført skolen, særlig hvis det er snakk om videregående skole, men også om det er snakk om høgskole.
Du har jo god tid i forhold til alderen din. :)

Nei jeg ser jo den, men føles bare sånn av og til.
Ja jeg er klar over at jeg har mer tid på meg, men syntes det er like greit å «bli ferdig» nå [emoji4]
 
Hun mener det nok bare godt :) Foreldre slutter jo ikke å bekymre seg fordi om barna er blitt voksne. Men hva som er best for dere, må dere nesten finne ut av selv. Er uansett lurt å tenke godt gjennom det, både praktisk og økonomisk. Har dere stor nok bil, mange nok soverom og stor nok inntekt? (Retorisk spm, du trenger ikke å svare.)

Har et vennepar som litt uplanlagt endte opp som "storfamilie". De angrer nok ikke, men fra et rent økonomisk perspektiv så ble det fryktelig dyrt :p Måtte bl.a. bytte ut bilen og bygge på huset...
 
Hun mener det nok bare godt :) Foreldre slutter jo ikke å bekymre seg fordi om barna er blitt voksne. Men hva som er best for dere, må dere nesten finne ut av selv. Er uansett lurt å tenke godt gjennom det, både praktisk og økonomisk. Har dere stor nok bil, mange nok soverom og stor nok inntekt? (Retorisk spm, du trenger ikke å svare.)

Har et vennepar som litt uplanlagt endte opp som "storfamilie". De angrer nok ikke, men fra et rent økonomisk perspektiv så ble det fryktelig dyrt :p Måtte bl.a. bytte ut bilen og bygge på huset...

Hehe ja men det er helt sant [emoji4] vi har tenkt igjennom alt det og vi skal klare oss helt fint om det kommer 1 til [emoji5]
 
Tenker at her virker det som om moren din virkelig vil ditt beste og at du tenker deg nøye om.
Det å ikke ha fullført vgs setter deg langt tilbake mtp økonomisk trygghet og muligheter i framtiden. Flere barn er også lik mye travlere dager og mye mindre tid til å fullføre nettopp skole og utdannelse/lærlig etc tid.

Jeg syntes ikke hun har gjort noe negativt ved å anbefale deg å bli ferdig med skole, tvert imot. Det ville jeg også anbefalt ;)

Men som andre skriver over, så er det til sist ditt valg. Og du gjør det du føler er best. :)
 
Det er kun du som bestemmer over ditt liv, ikke moren din.
Hva du skal gjøre kan jeg ikke råde deg til, stol på magefølelsen din :)
 
Så lenge økonomien er grei nok til at du ikke bør være i jobb, så hvorfor ikke?

Fint å studere med små barn da, korte dager osv
 
Så lenge økonomien er grei nok til at du ikke bør være i jobb, så hvorfor ikke?

Fint å studere med små barn da, korte dager osv
Ikke om hun skal ta VGS. :) Da er det 8-14.30 mange dager med unntak av en eller to om jeg ikke husker feil.
 
Så lenge dine barn ikke er en byrde for henne så har hun ingenting hun skulle sakt. Hadde hun vert tvingte til å passe barna flere ganger i uka så kan eg forstå det. Men oppfattet litt at det ikke var sånn i dette tilfellet
 
Så lenge dine barn ikke er en byrde for henne så har hun ingenting hun skulle sakt. Hadde hun vert tvingte til å passe barna flere ganger i uka så kan eg forstå det. Men oppfattet litt at det ikke var sånn i dette tilfellet

Nei det er helt sikkert, ikke så ofte hun treffer barna. Så valget er tatt. Vi velger det vi syns passer best for oss [emoji4]
 
Back
Topp