Hvor reiser man på ferie med en 1 åring?

M

Moderator Eve

Guest
Har dere noen gode hvor man reiser på ferie med en 1 åring?
 
Dit man vil. Ungen setter pris på om det ikke skjer for mye
 
Her har vi snart en på 1 år og en på 2 år. Holder oss for det meste hjemme. Tenkte først en hyttetur, men med en 2 åring som ikke liker bilturer på over 1/2 time droppet vi det. Ferie skal være hyggelig for alle.
Tar små turer på stranda, i parken, bæremeis i skogen, besøke besteforeldre ol. Begge ungene trives best om det ikke skjer for mye.
 
Hvor som helst ville jeg sagt ;) Så lenge man legger opp turen ift barnet!
Her har vi gjort det meste, med unntak av lange bilferier (ungene liker ikke å kjøre bil). De har riktignok kjørt ganske langt da, hytteturer og ned til Sørlandet (10t), men da prøver vi å legge opp til kjøring på kveldstid mens de sover :)
 
En reise som ikke tar så lang tid. Et sted som er litt rolig? Og ikke alt for varmt? Så lenge begivenhet til barnet styrer, så finnes mange forskjellige steder.
 
Kristiansand. Var der i fjor og reiser dit igjen om et par dager:) kjempe koselig
 
Hva har dere planer om å gjøre? [emoji5]
Blir dyreparken, aquarama, undersøke byen litt:) være litt turister. En tur på Sørlandssenteret. Skal være der en ukes tid. Blir deilig å komme seg litt bort. Nå
Er han 2 da. Men i fjor var det dyreparken og senteret. Var der vel i 3 dager da. Slappet av en del og:)
 
Blir dyreparken, aquarama, undersøke byen litt:) være litt turister. En tur på Sørlandssenteret. Skal være der en ukes tid. Blir deilig å komme seg litt bort. Nå
Er han 2 da. Men i fjor var det dyreparken og senteret. Var der vel i 3 dager da. Slappet av en del og:)
Så noen med 1-åringer (og kun det) i dyreparken.. jeg bare whaaat? De fleste småungene (0-1) var sure og misfornøyde. Nei, bedre andre steder
 
Så noen med 1-åringer (og kun det) i dyreparken.. jeg bare whaaat? De fleste småungene (0-1) var sure og misfornøyde. Nei, bedre andre steder
Sønnen min koste seg masse i fjor når han var et år. Skjønte vel kanskje ikke mye men syntes det var veldig gøy å se alle dyrene.

Du reagerte på at man tok med (kun) 1 åringer i dyreparken? Hvorfor? Det er vel litt hva man gjør det til selv? Og kanskje se ann ungen litt. Vi lot han løpe litt rundt, tok mange pauser og koste oss masse. Jeg kan ikke se problemet i det, annet enn at han sikkert ikke husker det nå.
 
Danmark og hytteturer var valgene våre første to årene med eldste
 
Blir dyreparken, aquarama, undersøke byen litt:) være litt turister. En tur på Sørlandssenteret. Skal være der en ukes tid. Blir deilig å komme seg litt bort. Nå
Er han 2 da. Men i fjor var det dyreparken og senteret. Var der vel i 3 dager da. Slappet av en del og:)

Om dette fine været vi har nå fortsetter må dere finne en fin plass å bade; mange fine strender rundt forbi [emoji5] Ravnedalen er fint å gå tur i, fiskebrygga, dagstur til Lillesand feks [emoji5]
 
Om dette fine været vi har nå fortsetter må dere finne en fin plass å bade; mange fine strender rundt forbi [emoji5] Ravnedalen er fint å gå tur i, fiskebrygga, dagstur til Lillesand feks [emoji5]
Ja du det skal vi. Vi skal bo ved bystranda. Er jo veldig fint der og. Tusen takk for tips❤️
 
Vi har vært i syden med vår ettåring. Helt supert det! Passa bare på at de hadde barnebasseng på hotellet, og ene hotellet hadde et varmt innendørs basseng. UV-drakt, solhatt og badering for baby funka helt supert! Og litt strandleker. Vi tok også turen til stranda et par ganger, og det var helt tydelig veldig morsomt! Vi passa bare på å være mye i skyggen i den verste varmen og sove inne på dagsøvnen. Null stress å reise hvor som helst med en ettåring! Vi har også vært på hytteturer og har flydd flere ganger med ettåringen nå.
Vi dro også i akvarium for å få en pause fra varmen i syden, det var helt supert! Dyr og fisker er så gøy å se på!
 
Så noen med 1-åringer (og kun det) i dyreparken.. jeg bare whaaat? De fleste småungene (0-1) var sure og misfornøyde. Nei, bedre andre steder
Vi var på tur med sønnen vår på ett år for en måneds tid siden. Han storkoste seg! Så fascinert av traktorbanen, sauene og piratene i Abra havn.
 
Back
Topp