Vi som har PCOS og er aktive prøvere

Vi er gått over til prøverør og har hatt ett negativt forsøk. Nytt forsøk i september [emoji4]
 
Nesten tre år med prøving å tabletter å undersøkelser å styr!!! Ga opp i mars å i april blei vi gravid å er nå 10 uker på vei :) :)
 
Nylig fått vite jeg har PCOS [emoji85]
Velkommen i klubben hehe. Du skal se at dere får til! Nå kan du iallefall få hjelp som er rettet mot pcosen [emoji4]
Nesten tre år med prøving å tabletter å undersøkelser å styr!!! Ga opp i mars å i april blei vi gravid å er nå 10 uker på vei :) :)
Akkurat det samme skjedde meg og på jentungen. Prøvde hardt i tre år, gav opp og reiste på ferie, kom hjem gravid [emoji23]
 
Venter på mensen etter å ha fjernet polypper i livmoren. Utolmodig etter å komme i gang igjen med prøving. CD40 i dag, typisk at når jeg vil ha mensen så har den god tid. Nettopp fått Ovusense og er spent på å komme igang med å bruke den.
 
Å ja den der ja [emoji16] jeg brukte fertilityfriend og vanlig termometer sist jeg prøvde på barn. Genialt til å finne el med [emoji4]
 
Å ja den der ja [emoji16] jeg brukte fertilityfriend og vanlig termometer sist jeg prøvde på barn. Genialt til å finne el med [emoji4]

Har holdt på med temping og FF i snart 1 år nå uten at det har klaffet så nå satser jeg på at Ovusense gjør susen. Veldig mange PCOS'ere som har klart å bli gravid med den. Så kanskje det er løsningen for meg og :happy119
 
Har holdt på med temping og FF i snart 1 år nå uten at det har klaffet så nå satser jeg på at Ovusense gjør susen. Veldig mange PCOS'ere som har klart å bli gravid med den. Så kanskje det er løsningen for meg og :happy119

For oss blir løsningen IVF, men det er pga dårlig sædkvalitet i tillegg til PCOS [emoji30] Men den har vært fantastisk å bruke for å kartlegge EL og syklus.
 
Har holdt på med temping og FF i snart 1 år nå uten at det har klaffet så nå satser jeg på at Ovusense gjør susen. Veldig mange PCOS'ere som har klart å bli gravid med den. Så kanskje det er løsningen for meg og :happy119
Satse på det Da! Den høres jo unektelig bra ut! Og så slipper man å ha på vekkeklokke for å tempe. Det er jo bare pluss [emoji4]
 
Håper dere lykkes med IVF.

For vår del så er jeg for tung til å få offentlig hjelp. Prøver å gå ned i vekt, men det er ikke så lett.

Alder er også ett problem jeg er 38 år.

Mannen er omsider henvist for å få testet sædkvalitet.
 
Jeg har også PCOS. Som ungdom hadde jeg veldig sjeldent mensen, kanskje et par ganger i året, så det ante meg at jeg kunne ha PCOS. Men da vi begynte å prøve på førstemann i sept 13, gikk jeg rett inn i syklus, og det klaffet på pp2. Mistet imidlertid i uke 12, men tenkte ikke lenger at jeg kunne ha PCOS. Syklusene ble så mer og mer ustabile og lange, så i oktober 14 fikk jeg konstatert at det var PCOS jeg hadde. Både en lettelse og en skuffelse egentlig. På en måte greit å få et svar på hvorfor det ikke klaffet.

For å gjøre en lang historie kort: jeg prøvde tre kurer med pergo, syv kurer med Letrozol og "halvannet" prøverørsforsøk uten hell. Så satt den plutselig naturlig i en pausemåned hvor vi fikk prøve Prednisolon og blodfortynnende for første gang. Brukte også Crinone. Fasiten på de tre årene ble én SA, to år uten positiv g-test, og så fire kjemiske på rappen, før spira satt hele veien.

Nå har vi en sønn på 15 mnd som vi håper inderlig at vi kan gi et søsken. Er i pp 1 nå, men går foreløpig ikke på noen medisiner. Har legetime om en drøy uke, så håper å bli henvist til gyn slik at jeg i alle fall kan få Crinone, og kanskje også Letrozol, Prednisolon og blodfortynnende [emoji51]

Jeg har ikke fått lest hele denne tråden, men er det andre med PCOS som har prøvd Prednisolon og blodfortynnende her? Og er det flere som har andre problemer knyttet til tilstanden? Jeg HATER den ekstra hårveksten... Ikke at det er veldig mye, men nok til at det er plagsomt..
 
Last edited:
Jeg har også PCOS. Som ungdom hadde jeg veldig sjeldent mensen, kanskje et par ganger i året, så det ante meg at jeg kunne ha PCOS. Men da vi begynte å prøve på førstemann i sept 13, gikk jeg rett inn i syklus, og det klaffet på pp2. Mistet imidlertid i uke 12, men tenkte ikke lenger at jeg kunne ha PCOS. Syklusene ble så mer og mer ustabile og lange, så i oktober 14 fikk jeg konstatert at det var PCOS jeg hadde. Både en lettelse og en skuffelse egentlig. På en måte greit å få et svar på hvorfor det ikke klaffet.

For å gjøre en lang historie kort: jeg prøvde tre kurer med pergo, syv kurer med Letrozol og "halvannet" prøverørsforsøk uten hell. Så satt den plutselig i en pausemåned hvor vi fikk prøve Prednisolon og blodfortynnende for første gang. Brukte også Crinone. Fasiten på de tre årene ble én SA, to år uten positiv g-test, og så fire kjemiske på rappen, før spira satt hele veien.

Nå har vi en sønn på 15 mnd som vi håper inderlig at vi kan gi et søsken. Er i pp 1 nå, men går foreløpig ikke på noen medisiner. Har legetime om en drøy uke, så håper å bli henvist til gyn slik at jeg i alle fall kan få Crinone, og kanskje også Letrozol, Prednisolon og blodfortynnende [emoji51]

Jeg har ikke fått lest hele denne tråden, men er det andre med PCOS som har prøvd Prednisolon og blodfortynnende her? Og er det flere som har andre problemer knyttet til tilstanden? Jeg HATER den ekstra hårveksten... Ikke at det er veldig mye, men nok til at det er plagsomt..
Gratulerer med å ha fått en sønn etter å ha prøvd så mye forskjellig [emoji122][emoji7]
Har over 4,5år prøvd både pergo,femar og ivf-behandling(3-uttak og ett innsett) selv uten resultat. Syns det hørtes interessant ut med prednisolon og blodfortynnende som fungerte for deg. Hvilke doser tok du og hvor lenge? Startet du i samme syklus som du ble gravid ? Skal til fryseforsøk i august, men vil gjerne ha "din oppskrift" i bakhodet i tilfelle det ikke går[emoji4]
 
Hei enkefalos og lykke til med prøving på andremann [emoji4] jeg har ikke prøvd blodfortynnende og prednisolon. Går på metformin nå. Forsøksvis på både vektnedgang og at jeg ikke holder på graviditetene. Jeg er uheldig og har mye hårvekst så jeg vet akkurat hvordan du har det... [emoji21]
 
Gratulerer med å ha fått en sønn etter å ha prøvd så mye forskjellig [emoji122][emoji7]
Har over 4,5år prøvd både pergo,femar og ivf-behandling(3-uttak og ett innsett) selv uten resultat. Syns det hørtes interessant ut med prednisolon og blodfortynnende som fungerte for deg. Hvilke doser tok du og hvor lenge? Startet du i samme syklus som du ble gravid ? Skal til fryseforsøk i august, men vil gjerne ha "din oppskrift" i bakhodet i tilfelle det ikke går[emoji4]

Tusen takk! Jeg er fortsatt litt i sjokk over at vi fikk det til på egen hånd til slutt [emoji28] Selv om det fortsatt var med mange "hjelpemidler" da.

Så leit å høre at dere også strever med å bli gravide :( Det er fryktelig frustrerende etter hvert når man har prøvd alt mulig og det fortsatt ikke blir noe. Det er absolutt verdt et forsøk med blodfortynnende og Prednisolon, tenker jeg. Uten at jeg kan vite for sikkert, så er jeg ganske sikker på at det var med på å gjøre at det gikk hele veien til slutt her :)

Jeg gikk på 1 tablett 5 mg Prednisolon daglig fra rundt første blødningsdag i syklusen. Og så tok jeg én sprøyte Fragmin daglig fra positiv test. Prednisolon skulle jeg egentlig bare bruke til uke 7 iflg legen på FS, men pga en studie som viser at det er god suksessrate for damer med PCOS å bruke Prednisolon frem til uke 20, valgte jeg å bruke det så lenge jeg hadde tabletter. Mener det holdt til rundt uke 16. Husker ikke helt når jeg sluttet med Fragmin.. Kan det ha vært rundt uke 20? Det var i alle fall lenge jeg holdt på med de vepsestikk-sprøytene [emoji57]

Vi skulle jo ha FER på FS, men så var det i pausemåneden før det at det klaffer. I det private virker de å være litt mer liberale til å prøve andre ting. Jeg spurte selv etter blodfortynnende og Prednisolon, og selv om de mente de ikke hadde sett noen bedre resultater av å bruke det (i alle fall ikke Prednisolon som de før ga rutinemessig), fikk jeg lov å prøve det som en "siste utvei". Vi hadde jo ingenting å tape på å prøve :)

Lykke til!! [emoji173]️

(Sorry, det ble langt [emoji85][emoji28])
 
Hei enkefalos og lykke til med prøving på andremann [emoji4] jeg har ikke prøvd blodfortynnende og prednisolon. Går på metformin nå. Forsøksvis på både vektnedgang og at jeg ikke holder på graviditetene. Jeg er uheldig og har mye hårvekst så jeg vet akkurat hvordan du har det... [emoji21]

Tusen takk, Migica! [emoji173]️ Æsj, det er forferdelig trist når man mister og mister og mister :( Håper du har god effekt av Metformin! Jeg har ikke brukt det selv, men har vært inne på tanken. Jeg var med i PregMet-studien under svangerskapet da, men jeg vet jo ikke om det var Metformin jeg gikk på eller placebo. Merker du noen forskjell når du går på Metformin? Feks mtp hårvekst eller vekt? Hårveksten er noe skikkelig drit.. Bruker badeshorts og ikke badetruse fordi jeg bare ikke orker å deale med den skauen av en bikinilinje [emoji23][emoji23][emoji85]
 
Tusen takk, Migica! [emoji173]️ Æsj, det er forferdelig trist når man mister og mister og mister :( Håper du har god effekt av Metformin! Jeg har ikke brukt det selv, men har vært inne på tanken. Jeg var med i PregMet-studien under svangerskapet da, men jeg vet jo ikke om det var Metformin jeg gikk på eller placebo. Merker du noen forskjell når du går på Metformin? Feks mtp hårvekst eller vekt? Hårveksten er noe skikkelig drit.. Bruker badeshorts og ikke badetruse fordi jeg bare ikke orker å deale med den skauen av en bikinilinje [emoji23][emoji23][emoji85]
Jeg vet ikke enda om den har noe effekt da jeg startet opp i forrige uke og ikke tør øke ennå på grunn av bivirkningene. Gikk på dette før jeg fikk til vesla for snart ni år siden men vet ikke om det utgjorde forskjellen den gang da jeg prøvde alt mulig til slutt (kjærringråd og akupunktur). Jeg har også en del hår der.. og i ansiktet... så håper det har noe effekt for å si det slik. Fikk det av fastlegen heldigvis. Han kjenner meg godt og er grei hehe..håper det funker. Ja henviste til pregmet studien jeg også. For å få prøve. Samt forskning ift vektnedgang.
 
Back
Topp