Barnebursdag hjemme eller borte?

Lykkeliten

Glad i forumet
Feirer dere bursdagen til barna ( med venner/ barn ) hjemme eller leiger dere plass?
Synes det høres så greit ut å dra en plass å komme hjem uten rot. Itilegg blir jo her like mange foreldre.
Vi har egentlig god plass så står ikke på plassen.

Nyskjerrig på hva andre gjør.
 
Vi hadde det hjemme. Første bursdagen vi har feira bursdag med bhg. Vi var ute, 9 barn og 9 voksne kom + oss. Vi har større uteplass en vi har inne, så hadde blitt trangt inne. Men guttungen synes det er veldig stas å ha det hjemme.
Det gikk veldig greit. Ble en del rot i forhold til leker, ellers ingenting.
 
Har feiret hjemme og leid barnehage og ute i Skogen. Har ikke spesielt stort hus, men greit nok plass med foreldre. Det er jo bare i begynnelsen da, når de blir eldre så kommer jo ungene alene. Når de var små holdt det med et par timer og de lekte som regel bare på rommet med lekene. De synes det er kjempestas å se hverandres rom og ikke minst vise fram sitt rom :) Når de ble eldre så går det an å snakke til de, forventer at de ikke roter og herjer. De gjør jo det noen av de, så man må regne med å snakke til dem. Hadde litt aktiviteter planlagt så det ikke gikk helt over styr. Lediggang er roten til alt ondt osv ;)
 
Vi har stort sett hatt det hjemme, men har også brukt barnehagen jeg jobber i. Vi har gymsal der, så det har vært veldig greit når en stor gjeng med gutter har vært samlet.
 
Har hatt hjemme to ganger og utebursdag én gang. Denne gangen skal vi ha bowlingbursdag da jeg ikke orker bursdag hjemme med to nyfødte tvillinger.
 
Man må nok se an barnegruppen også, selv om man ikke forventer roting og herjing så betyr ikke det at det da ikke skjer
 
Vi har hatt det hjemme, men ungene er små enda. :) men kaos ja. Hadde 17 barn sist hjemme og en del av foreldrene også
 
Man må nok se an barnegruppen også, selv om man ikke forventer roting og herjing så betyr ikke det at det da ikke skjer

Kommer litt an på hvordan man selv takler en vilter barnegruppe også. Jeg synes ikke det er noe stress, mens andre blir svett av bare tanken. Andre foreldre har sagt at de er helt sjokkert over oppførselen til enkelte når bursdagen er over og at det er uaktuelt å ha det hjemme, mens jeg er vant til at unger «henger i taklampa» og takler fint å få de ned på jorda igjen. Men skjønner at mange ikke orker. For det innebærer å følge god med med for å avverge og roe ned. Enkelte må snakkes til ganske mange ganger.

Det jeg mente med at jeg forventer at de ikke roter og herjer er ikke at jeg ikke tror det skjer. Men at jeg stiller krav til de og lar de ikke få lov å oppføre seg uakseptabelt. Altså jeg tåler litt rot, men at de herper ting og sloss osv. Har gått fint å prate med de og har aldri hatt problemer med å ha det under kontroll. Verken hjemme eller i gymsalen, der mange har bursdagsferiringene.
 
Hatt det hjemme i alle år. Har ganske stor stue med god plass. Men har som regel litt organisert lek og mye frilek. Er været bra, går vi også i hagen. Men med to vinterbarn, er været dessverre ofte iskaldt og regn [emoji849] Så mest inne da med lek
 
Vi har stort sett hatt det hjemme, og det har gått veldig greitt. De deler seg ofte inn i små grupper selv og leker fint. Eldste har de senere årene utsatt feiringen en måned eller to fordi hun vil ha utebursdag med div leker og spill. Den jentegjengen oppførte seg helt eksemplarisk i år, merket godt at de er store og selvstendige; Dette er også en veldig inkluderende klasse.
 
Kommer litt an på hvordan man selv takler en vilter barnegruppe også. Jeg synes ikke det er noe stress, mens andre blir svett av bare tanken. Andre foreldre har sagt at de er helt sjokkert over oppførselen til enkelte når bursdagen er over og at det er uaktuelt å ha det hjemme, mens jeg er vant til at unger «henger i taklampa» og takler fint å få de ned på jorda igjen. Men skjønner at mange ikke orker. For det innebærer å følge god med med for å avverge og roe ned. Enkelte må snakkes til ganske mange ganger.

Det jeg mente med at jeg forventer at de ikke roter og herjer er ikke at jeg ikke tror det skjer. Men at jeg stiller krav til de og lar de ikke få lov å oppføre seg uakseptabelt. Altså jeg tåler litt rot, men at de herper ting og sloss osv. Har gått fint å prate med de og har aldri hatt problemer med å ha det under kontroll. Verken hjemme eller i gymsalen, der mange har bursdagsferiringene.
Vel det finnes altså klasser som er spinnville og det ikke hjelper å prate osv .
Å det er ikke fordi man ikke stiller krav eller snakker til de, vet om foreldre som har sendt hjem gjester fordi de ikke hører, river med gardiner osv og det er ikke bare e gang og i ett hjem.
 
Vi har barnebursdager hjemme. Jeg jobber i barnehage, blant annet i den ungene går i, så vi kjenner hverandre godt og de hører på meg. Som regel. :p Syns det har gått fint hittil.

At ungene er oppgira må en bare forvente, men om de skal få lov til å komme igjen så bør de kunne ta beskjeder også.
 
Vel det finnes altså klasser som er spinnville og det ikke hjelper å prate osv .
Å det er ikke fordi man ikke stiller krav eller snakker til de, vet om foreldre som har sendt hjem gjester fordi de ikke hører, river med gardiner osv og det er ikke bare e gang og i ett hjem.

Ja denne gjengen er sånn...
 
Vi leier barnehagen :) Helt genialt med industrikjøkken, sitteplass til alle ungene og plass å leke på ute :)
 
Kommer litt an på hvordan man selv takler en vilter barnegruppe også. Jeg synes ikke det er noe stress, mens andre blir svett av bare tanken. Andre foreldre har sagt at de er helt sjokkert over oppførselen til enkelte når bursdagen er over og at det er uaktuelt å ha det hjemme, mens jeg er vant til at unger «henger i taklampa» og takler fint å få de ned på jorda igjen. Men skjønner at mange ikke orker. For det innebærer å følge god med med for å avverge og roe ned. Enkelte må snakkes til ganske mange ganger.

Det jeg mente med at jeg forventer at de ikke roter og herjer er ikke at jeg ikke tror det skjer. Men at jeg stiller krav til de og lar de ikke få lov å oppføre seg uakseptabelt. Altså jeg tåler litt rot, men at de herper ting og sloss osv. Har gått fint å prate med de og har aldri hatt problemer med å ha det under kontroll. Verken hjemme eller i gymsalen, der mange har bursdagsferiringene.

Jeg kan låne deg når vi skal ha bursdag neste gang. For denne barnegruppen har faktisk ødelagt verdier for mange tusen.
Og vi har bestandig fått hjelp av en som er beredskapshjem for barn som har det ekstra vanskelig, som er enormt flink med barn. Til og med henne har ikke fått de ned på jorda igjen, så jeg ønsker gjerne å lære hvordan man får alle barn ned på jorda igjen uansett traume, diagnoser og oppdragelse. For jeg er fristet til å aldri ha barnebursdag med klassen igjen [emoji85]
 
Har hatt feiringene hjemme stort sett, og hatt på lekeland én gang. Likte ikke å ha det på lekeland, veldig upersonlig og mye støy for oss foreldre...

Må nok ha i lekeland én gang til dessverre, da lillesøster vet at storesøster fikk det.

Er forøvrig åpen for å prøve ut andre slags feiringer (bowling, Mcern, gårdsbursdag, osv), 7årslaget i år var helt utmattende tross de kun var 11 jenter... enkelte har kronisk utestemme og jeg er gravid, dårlig kombo [emoji23]
 
Ser jo at flesteparten har det hjemme :wideyed: men man hører mest om de som har det på lekeland o.l:)

Synes jo det er veldig dyrt på lekeland selv om det ofte koster å ha det hjemme å.. å da står jo du igjen med masse rot og ofte lettere kaos =) men mer personlig er vell kanskje prisen verd det. kanskje greit å vente til barna begynner å spørre om det selv ihvertfall.. :p
 
Jeg kan låne deg når vi skal ha bursdag neste gang. For denne barnegruppen har faktisk ødelagt verdier for mange tusen.
Og vi har bestandig fått hjelp av en som er beredskapshjem for barn som har det ekstra vanskelig, som er enormt flink med barn. Til og med henne har ikke fått de ned på jorda igjen, så jeg ønsker gjerne å lære hvordan man får alle barn ned på jorda igjen uansett traume, diagnoser og oppdragelse. For jeg er fristet til å aldri ha barnebursdag med klassen igjen [emoji85]

Jada, har blitt brukt til det mange ganger før jeg. Hvor bor du?

Mener du seriøst at det er «vanlig» og «godtatt» at barn oppfører seg sånn? Altså er det sånn det skal være, at barn ikke kan oppføre seg? At man skal godta at «sånn er det bare»? Tenker du alle klasseromsundervisninger og slikt går slik for seg, siden du tenker det ikke går an å gjøre noe med?

Da tenker jeg bare de som ikke har oppdragelse. Barn med spesielle behov bør ha med seg en forelder som tar ansvaret. Synes det sier seg selv, hvis ikke får man gi beskjed til foreldrene om at de må være med å ta ansvaret for sine.
 
Ser jo at flesteparten har det hjemme :wideyed: men man hører mest om de som har det på lekeland o.l:)

Synes jo det er veldig dyrt på lekeland selv om det ofte koster å ha det hjemme å.. å da står jo du igjen med masse rot og ofte lettere kaos =) men mer personlig er vell kanskje prisen verd det. kanskje greit å vente til barna begynner å spørre om det selv ihvertfall.. :p
Vi hat hatt på lekeland en gang
 
Back
Topp