Har dere vaskehjelp?

Skulle gjerne hatt vaskehjelp, fastlegen min har faktisk anbefalt det [emoji14] Nå strekker ikke pengene helt til pga huskjøp, men vi kommer til å kjøpe robotstøvsuger, og håper at den vil lette det litt. Det nye huset er dobbelt så stort som det vi har, så gruer meg til husarbeidet.
 
Er oppvokst med vaskehjelp, samme dama har vasket der de siste 30 årene minst.
Vi har også hatt vaskehjelp de siste årene. Frigir tid til andre ting. Og nå med 2 små så er det absolutt gull
 
Hadde jeg hatt penger til det hadde jeg lett hatt vaskehjelp, kanskje middagshjelp også :p
 
Jeg vurderer virkelig vaskehjelp. På ingen måte pga at jeg er LAT, men for at tiden ikke strekker til. Jeg jobber, har 3 barn, gravid med nr 4, en mann som normalt jobber 12-14 timers dager. Ungene går på aktiviteter som jeg ønsker å fylle de opp på. Til daglig så er jo både støvsuger og vaskekost i bruk, for ikke snakk om klesvask!! Hadde vært fantastisk med en/ei som kunne tatt en mer grundig vask ca hver 14 dag. Man kan ikke kalles lat av den grunn.
 
Den dagen vi får fler barn og større hjem så kommer jeg nok til å benytte meg av det! Men enn så lenge så er det kun 1 barn og en leilighet på 70 kvm, som jeg klarer å ta selv:) Men vil nok ikke belage meg på å ikke vaske noe selv, men heller at vaskehjelpen tar støvsuging og vasking av gulv osv, så får jeg heller ta det som jeg er nøye på selv:)
 
Vet du, jeg kan ikke ha vaskehjelp. Jeg er altfor nøye, og tror ikke jeg kunne funnet noen som jeg ble fornøyd med. ☺️

Men er ikke enten eller da:) En vaskehjelp er STOR hjelp som bare kan støvsuge og vaske gulv for deg, og det er vel ikke så mye man kan gjøre feil på? Så kan heller du ta det som du er nøye på selv! Mye tid spart da hvert fall!
 
Men er ikke enten eller da:) En vaskehjelp er STOR hjelp som bare kan støvsuge og vaske gulv for deg, og det er vel ikke så mye man kan gjøre feil på? Så kan heller du ta det som du er nøye på selv! Mye tid spart da hvert fall!

Joda. Du vil ikke tro hvor mange som ikke kan vaske gulv... noen bruker alt for mye vann., som ødelegger gulvet. Noen støvsuger ikke godt nok først. Noen flytterikke på ting. Noen drar ikke med seg møkka, en bare flytter rundt på den (altså ingen målrettet retning op moppen). Gulvlister er det mange som ikke tenker på måtaes innimellom. Men man kan laere de opp da. Så sant de forstår norsk godt nok.

Vaskehjelpen gjør jo uansett ikke alt (med mindre man wr rik Hehe). Men det hjelper veldig mye å bare slippe noen ting.
 
Joda. Du vil ikke tro hvor mange som ikke kan vaske gulv... noen bruker alt for mye vann., som ødelegger gulvet. Noen støvsuger ikke godt nok først. Noen flytterikke på ting. Noen drar ikke med seg møkka, en bare flytter rundt på den (altså ingen målrettet retning op moppen). Gulvlister er det mange som ikke tenker på måtaes innimellom. Men man kan laere de opp da. Så sant de forstår norsk godt nok.

Vaskehjelpen gjør jo uansett ikke alt (med mindre man wr rik Hehe). Men det hjelper veldig mye å bare slippe noen ting.

Hehe. Ja, sant det. Men hvis man finner en som KAN vaske og støvsuge da:D
 
Hehe. Ja, sant det. Men hvis man finner en som KAN vaske og støvsuge da:D

Jepp.
Har vaskehjelp som vasker «hele huset». Men allikevel er det masse å gjøre. All ryddingen hele tiden. Vask av kjøkkenet flere ganger daglig. Sveive over gulvet på kjøkken og gang daglig. Klesvask. Skifte på senger og vaske vinduer gjør jeg selv. Så blir aldri arbeidsledig selv om hun vasker alt en gang i uka. Men nå er hun op ferie og merker GODT at jeg må ta det selv. Enda jeg har ferie og god tid!
 
Jepp.
Har vaskehjelp som vasker «hele huset». Men allikevel er det masse å gjøre. All ryddingen hele tiden. Vask av kjøkkenet flere ganger daglig. Sveive over gulvet på kjøkken og gang daglig. Klesvask. Skifte på senger og vaske vinduer gjør jeg selv. Så blir aldri arbeidsledig selv om hun vasker alt en gang i uka. Men nå er hun op ferie og merker GODT at jeg må ta det selv. Enda jeg har ferie og god tid!

Vasker du kjøkkengulvet hver dag?
 
Er det ikke vanlig å moppe gulvene på kjøkken hver dag? Det gjør da jeg :p

Whaaaat?! Hvorfor det? Jeg slenger over med støvsugeren om det er behov, men jeg ser ikke vitsen med å vaske kjøkkengulvet hver dag. Hva er forskjellen på det og stua? Eller badet?
 
Whaaaat?! Hvorfor det? Jeg slenger over med støvsugeren om det er behov, men jeg ser ikke vitsen med å vaske kjøkkengulvet hver dag. Hva er forskjellen på det og stua? Eller badet?

Jeg mopper bad, kjøkken og stue hver dag :p tar jo ikke mange minuttene å moppe. Jeg har en hund og en ettåring, så her blir det fort litt diverse på gulvene. Jeg liker å ha det reint :p
I stua så spiser vi (spisestue og stue i samme rom). Lillegutt spiser selv og da blir det litt søl.
Hunden er glad i å sleike på gulvet, spesielt om lillegutt har spist noe og det har kommet noe på gulvet.
Er ikke så glad i hundespytt over alt [emoji23]
 
Skal sies at jeg tar ikke hovedvask av gulvene hver dag. Men jeg har en veldig enkel mopp så det tar to minutter å moppe ett rom.
Har denne moppen
IMG_0058.JPG
 
Jeg mopper bad, kjøkken og stue hver dag :p tar jo ikke mange minuttene å moppe. Jeg har en hund og en ettåring, så her blir det fort litt diverse på gulvene. Jeg liker å ha det reint :p
I stua så spiser vi (spisestue og stue i samme rom). Lillegutt spiser selv og da blir det litt søl.
Hunden er glad i å sleike på gulvet, spesielt om lillegutt har spist noe og det har kommet noe på gulvet.
Er ikke så glad i hundespytt over alt [emoji23]

Wow, her tar det litt tid å vaske, jeg prioriterer søvn før det å vaske hver dag :) det blir ofte flwkkbehandling altså, der vi har spist osv, men jeg syns støvsugeren gjør en god jobb:)
 
Har ikke, men den dagen det blir ett eller flere barn og større hus er det mye mulig det blir vaskehjelp 1-2 ggr/mnd
 
Back
Topp