Skravletråd?

Nei det er det jeg mener. De som har grunn til å få dra å måle,er en ting men vanlige folk kan vel ikke det når det måtte passe dem liksom?
Føler det er så mange som slenger ut «dra å mål hCG» uten å tenke seg om.. er jo ikke så lett liksom...
Noen får nok gjort det hos legen likevel. Tror det varierer. Men er som du sier ikke alle som bare kan dra å ta prøven. Jeg tok en prøve sist gang for å bekrefte at det var en sa. Hadde veldig lav hcg
 
Er det noen som vet hvorfor terskelen for å si «dra til legen å mål hCG» er såpass liten som den er? Tenker da spesielt i forum sammenheng. For sånn er det jo ikke i virkeligheten? Jeg får ikke time for å måle hCG liksom... da jeg ringte for jeg var bekymret ang sa (etter en kjemisk) så fikk jeg bare beskjed om å se det an,om jeg fikk smerter eller blødning måtte jeg ringe legevakten. Man kan jo ikke bare troppe opp å be dem måle hCG i hytt å pine liksom,bare fordi man er redd... alle er jo det.
Jeg fikk det av legen da jeg uroet meg pga spotting. Ikke fikk jeg sterkere digitale heller, de var bare 1-2 hele veien.
Det var da exu.

Tror grunnen til at du ser mye av det her inne på forum er fordi folk her inne faktisk aktivt prøver fremfor de "utenfor forum" som ikke er påvirket av det de leser her inne.
Og her inne ser mange av oss worst-case scenario fordi det er en del som ikke unner neste mann å oppleve det man selv har opplevd. Det er mulig at det spiller en del inn på svaret når det oftest er langtidsprøverne som svarer på de trådene, de andre, som alt har gått fint med, er jo i terminforum og lykkelig der uten å bry seg med prøverne. Det gjelder såklart ikke alle, men trolig en god del. Jeg for min del ber folk dra til legen og få målt fordi jeg merket hvor riktig magefølelsen var. Også er det den eneste måten å egentlig få roet ned folk, det hjelper jo lite å ta nye digitale, åpne dem og sammenligne streker, og ihvertfall ikke etter uke 6 hvor hcg uansett skal være langt over tisseprøve-nivå.

Mine tanker ihvertfall.
 
Jeg fikk det av legen da jeg uroet meg pga spotting. Ikke fikk jeg sterkere digitale heller, de var bare 1-2 hele veien.
Det var da exu.

Tror grunnen til at du ser mye av det her inne på forum er fordi folk her inne faktisk aktivt prøver fremfor de "utenfor forum" som ikke er påvirket av det de leser her inne.
Og her inne ser mange av oss worst-case scenario fordi det er en del som ikke unner neste mann å oppleve det man selv har opplevd. Det er mulig at det spiller en del inn på svaret når det oftest er langtidsprøverne som svarer på de trådene, de andre, som alt har gått fint med, er jo i terminforum og lykkelig der uten å bry seg med prøverne. Det gjelder såklart ikke alle, men trolig en god del. Jeg for min del ber folk dra til legen og få målt fordi jeg merket hvor riktig magefølelsen var. Også er det den eneste måten å egentlig få roet ned folk, det hjelper jo lite å ta nye digitale, åpne dem og sammenligne streker, og ihvertfall ikke etter uke 6 hvor hcg uansett skal være langt over tisseprøve-nivå.

Mine tanker ihvertfall.
Takk for tankene dine :) og dere andre sine også.. bare nysgjerrig :) og litt frustrert. Hadde ikke trodd jeg skulle slite sånn som jeg gjør med dette..
 
Syns dere det er litt vanskelig å snakke med samboer/kjæreste/mann om når dere bør ha sex i forhold til EL?
Er så redd for å mase,og gjøre han lei.. han sier han ikke blir lei og vil vite men jeg er så redd for å innføre pliktsex.. vi har bare prøvd siden januar ..
 
Syns dere det er litt vanskelig å snakke med samboer/kjæreste/mann om når dere bør ha sex i forhold til EL?
Er så redd for å mase,og gjøre han lei.. han sier han ikke blir lei og vil vite men jeg er så redd for å innføre pliktsex.. vi har bare prøvd siden januar ..
Nei, nevner det ikke engang. Gjør bare mitt for å få han i humør, så lett er det. :p
 
Syns dere det er litt vanskelig å snakke med samboer/kjæreste/mann om når dere bør ha sex i forhold til EL?
Er så redd for å mase,og gjøre han lei.. han sier han ikke blir lei og vil vite men jeg er så redd for å innføre pliktsex.. vi har bare prøvd siden januar ..
Vi har prøvd i snart 2 år, og vi har bare sex når vi har lyst (3-5 ganger i uka ca). Tenker ikke på når el er, for da blir det bare sex for å ha sex. Vil gjerne at sex skal være en fin ting, noe som er digg og morsomt. Vi har jo regelmessig sex uansett, men det er fordi vi har lyst, ikke fordi vi føler at vi må, fordi det potensielt kan bli en baby ut av det.
 
Syns dere det er litt vanskelig å snakke med samboer/kjæreste/mann om når dere bør ha sex i forhold til EL?
Er så redd for å mase,og gjøre han lei.. han sier han ikke blir lei og vil vite men jeg er så redd for å innføre pliktsex.. vi har bare prøvd siden januar ..

Vi har snakket lite om det foreløpig. Han vet at jeg er mer utålmodig nå etter MA, så vi prøver bare å ha sex hver uke uten at han tenker noe videre over om det er el uke eller ikke :)
 
Er det noen som vet hvorfor terskelen for å si «dra til legen å mål hCG» er såpass liten som den er? Tenker da spesielt i forum sammenheng. For sånn er det jo ikke i virkeligheten? Jeg får ikke time for å måle hCG liksom... da jeg ringte for jeg var bekymret ang sa (etter en kjemisk) så fikk jeg bare beskjed om å se det an,om jeg fikk smerter eller blødning måtte jeg ringe legevakten. Man kan jo ikke bare troppe opp å be dem måle hCG i hytt å pine liksom,bare fordi man er redd... alle er jo det.

Jeg tenker at det er veldig ulik praksis fra legekontor til legekontor... dersom man blør f.eks. så har jeg opplevd å få komme inn og måle uten spørsmål. Dersom man «bare» er urolig, så har de kanskje litt høyere terskel. Men jeg tror jo at de fleste (som ikke er inne på forum), slår seg til ro med det når man først er gravid. Jeg var i alle fall veldig rolig i de første svangerskapene mine, helt til jeg opplevde MA, og begynte å henge på forum [emoji85] nå tenker jeg at alt mulig galt kan skje, men det er nok for at jeg har lest for mange triste historier her inne [emoji848]
 
Syns dere det er litt vanskelig å snakke med samboer/kjæreste/mann om når dere bør ha sex i forhold til EL?
Er så redd for å mase,og gjøre han lei.. han sier han ikke blir lei og vil vite men jeg er så redd for å innføre pliktsex.. vi har bare prøvd siden januar ..
Jeg forteller ikke når EL er og når vi bør ha sex. Blir fort et stort press på mannen som må prestere, å da ikle klarer å komme.
Får han heller i humøret til å ha sex når jeg selv vet at det er på tide, da er også min sexlyst på topp.
 
Vi har prøvd i snart 2 år, og vi har bare sex når vi har lyst (3-5 ganger i uka ca). Tenker ikke på når el er, for da blir det bare sex for å ha sex. Vil gjerne at sex skal være en fin ting, noe som er digg og morsomt. Vi har jo regelmessig sex uansett, men det er fordi vi har lyst, ikke fordi vi føler at vi må, fordi det potensielt kan bli en baby ut av det.
3-5 ganger i uka er mye da !! Omg.
 
Syns dere det er litt vanskelig å snakke med samboer/kjæreste/mann om når dere bør ha sex i forhold til EL?
Er så redd for å mase,og gjøre han lei.. han sier han ikke blir lei og vil vite men jeg er så redd for å innføre pliktsex.. vi har bare prøvd siden januar ..
Vel.. egentlig ikke, min mann prøver seg til en hver tid, får han ikke napp kl 17 prøver han igjen kl 20 :wacky:
Eneste gangene han ikke prøver seg er når jeg har mens. vi har prøvd i 1,5 år og sexen har alltid stått på når jeg har lyst.
Vi snakket om det da vi begynte, han vil gjerne vite hva alle tester osv sier.. greit å ha det avklart.
 
Syns dere det er litt vanskelig å snakke med samboer/kjæreste/mann om når dere bør ha sex i forhold til EL?
Er så redd for å mase,og gjøre han lei.. han sier han ikke blir lei og vil vite men jeg er så redd for å innføre pliktsex.. vi har bare prøvd siden januar ..

Jeg synes det er litt vanskelig og masete kanskje, nå har ikke vi verdens mest aktive sexliv til vanlig, sikkert gjennomsnittlig, men det kan fort bli litt mye mas plutselig.
Min samboer sa når vi skulle begynne prøvingen at jeg ikke måtte mase og fokusere så mye, vel, vi er på første pp og han synes allerede jeg maser :p
 
Vi har prøvd i snart 2 år, og vi har bare sex når vi har lyst (3-5 ganger i uka ca). Tenker ikke på når el er, for da blir det bare sex for å ha sex. Vil gjerne at sex skal være en fin ting, noe som er digg og morsomt. Vi har jo regelmessig sex uansett, men det er fordi vi har lyst, ikke fordi vi føler at vi må, fordi det potensielt kan bli en baby ut av det.

Oi, 3-5 til vanlig?
Jeg hadde aldri klart så mye, husker vi holdt på slik i begynnelsen, da måtte vi stoppe opp til slutt, for begge var så sår at vi knapt klarte gå på do :p
 
Oi, 3-5 til vanlig?
Jeg hadde aldri klart så mye, husker vi holdt på slik i begynnelsen, da måtte vi stoppe opp til slutt, for begge var så sår at vi knapt klarte gå på do :p
Ja, stort sett :) Vi har jo noen perioder innimellom hvor det ikke er så mye, men vanligvis er det så ofte. Uff, det er ikke noe digg, har vært så sår noen ganger selv :hilarious:
 
Ja, stort sett :) Vi har jo noen perioder innimellom hvor det ikke er så mye, men vanligvis er det så ofte. Uff, det er ikke noe digg, har vært så sår noen ganger selv :hilarious:

Jøss, ikke verst, digg og ha det sånn da :happy:
Nei, det er ikke greit, men etter 11 år sammen så har sexen roet seg betraktelig kan du si :hilarious:
 
Hvordan får dere til å bruke «vanlige» emojis her inne? Mine forsvinner i teksten? Er det fordi dere skriver via appen? :)
 
Syns dere det er litt vanskelig å snakke med samboer/kjæreste/mann om når dere bør ha sex i forhold til EL?
Er så redd for å mase,og gjøre han lei.. han sier han ikke blir lei og vil vite men jeg er så redd for å innføre pliktsex.. vi har bare prøvd siden januar ..

Min syntes i begynnelsen at det ble «stress og mas og press», men jeg sa ganske greit fra om at JEG må da vite disse tingene, og så lenge han vil ha barn så hører denne innsikten med i leken. Nå snakker vi om det hele tiden, og jeg kan si «om fire dager er det go- time. Da må vi ha sex i 5 dager, så får du pause» og så ler vi litt. Det føltes som plikt i begynnelsen, men da bestemte vi oss for at baby-sex skulle være krydder-sex, og vi måtte anstrenge oss ekstra for at det skal være superstas og bra for begge. Nå gleder vi oss maks til EL begge to, fordi da er det ekstra alt på menyen liksom :)
Jeg skjønner ikke greia med å skulle «skåne» noen for at man er fruktbar, det strider mot alt jeg står for i grunn. Men så er jeg veldig streng på sånt, da.
 
Back
Topp