Har du prøvd tøybleier/har du vurdert tøybleier til barnet ditt?

  • Trådstarter Moderator Camilla
  • Opprettet
Så det er kun dine meninger som teller? Folk oppfatter tøybleier forskjellig, det må du nesten bare respektere.



Seriøst?! Kanskje krg bare skulle la være å svare på tråden siden jeg ikke gidder styret det hadde medført for meg om vi hadde brukt tøy? Krg svarte på hovedinnlegget, beklager at jeg svarte feil.

Nei, selvsagt ikke bare mine, men som du må få lov å si det så må jeg på lik linje få lov til å påpeke at det likevel ikke er en universell sannhet at bleier må vaskes på 95 grader i egen maskin Når sannheten er at man kaster det meste av avføringen i do og vasker på 60 grader i samme maskin som andre klær vaskes.

At du derved ikke orker bruke det er greit Men det må være lov å påpeke at det selvsagt ikke er en reel sannhet eller objektiv oppfatning at de må kokes i egen maskin?

Folk oppfatter det ulikt ja Men nettopp derfor må du tåle at jeg sier at det ikke trenger være et helvete. For det er en oppfatning fra en bruker. De aller fleste som faktisk har brukt det har en helt annen oppfatning (og mange som aldri har prøvd har en annen oppfatning enn de som har prøvd)
 
Nei, selvsagt ikke bare mine, men som du må få lov å si det så må jeg på lik linje få lov til å påpeke at det likevel ikke er en universell sannhet at bleier må vaskes på 95 grader i egen maskin Når sannheten er at man kaster det meste av avføringen i do og vasker på 60 grader i samme maskin som andre klær vaskes.

At du derved ikke orker bruke det er greit Men det må være lov å påpeke at det selvsagt ikke er en reel sannhet eller objektiv oppfatning at de må kokes i egen maskin?

Folk oppfatter det ulikt ja Men nettopp derfor må du tåle at jeg sier at det ikke trenger være et helvete. For det er en oppfatning fra en bruker. De aller fleste som faktisk har brukt det har en helt annen oppfatning (og mange som aldri har prøvd har en annen oppfatning enn de som har prøvd)

Vel, min særhet sier at man ikke vasker bæsj og tiss sammen med andre klær. Jeg vasker håndklær og sengetøy på 95grader, sorry. Så jo, jeg må faktisk.

Hva andre bruker interesserer meg fint lite, jeg ville fortsatt aldri tatt på meg ekstra klesvask. Beklager, mulig jeg er den eneste i verden som tenker dette.
 
Jeg har heller aldri prøvd eller vurdert. Alt for lat til det
 
Nei, selvsagt ikke bare mine, men som du må få lov å si det så må jeg på lik linje få lov til å påpeke at det likevel ikke er en universell sannhet at bleier må vaskes på 95 grader i egen maskin Når sannheten er at man kaster det meste av avføringen i do og vasker på 60 grader i samme maskin som andre klær vaskes.

At du derved ikke orker bruke det er greit Men det må være lov å påpeke at det selvsagt ikke er en reel sannhet eller objektiv oppfatning at de må kokes i egen maskin?

Folk oppfatter det ulikt ja Men nettopp derfor må du tåle at jeg sier at det ikke trenger være et helvete. For det er en oppfatning fra en bruker. De aller fleste som faktisk har brukt det har en helt annen oppfatning (og mange som aldri har prøvd har en annen oppfatning enn de som har prøvd)
Er vel kanskje ikke meningen bak det du skriver hu reagerer på, men hvor spydig du er når du sier det. Det er helt greit å ha forskjellige meninger.
 
Nei, og nei :) har egentlig aldri tenkt tanken en gang, skittentøysdunkene fyller seg fort nok opp med en 2åring som skal gjøre, spise og fikse selv :p
 
Har ikke prøvd og frister ikke. Dvs tissebleier burde gå greit, men bæsjebleiene stifter jeg mer enn nok kjennskap til med papirbleier. Kjapt og greit å få ut og vekk. Med egen pose rundt lukter det heller ikke siden vi tømmer bleiesøpla daglig.

Mer boss blir det jo. Så har vurdert det pga det. Men tanken på å vaske på de greiene der gjør meg uvel. Har heldigvis hatt barn til nå som har tålt bleier godt.
 
Er vel kanskje ikke meningen bak det du skriver hu reagerer på, men hvor spydig du er når du sier det. Det er helt greit å ha forskjellige meninger.
Den spydigheten finnes ikke i min mening, men leses inn. Ofte grunnet manglende bruk av smil som jeg jobber med men nå har jeg en ny mobil og får det ikke til!
 
Ja. Liker at det er miljøvennlig og billigere og bedre for huden og lettere med bleieslutt osv. Men synes ikke de holdt like bra. Og stinket. Desverre
 
Bruker delvis, skulle ønske jeg startet fra fødsel av, for da hadde vi virkelig sluppet mye søppel. Mange fordeler med det. For meg er miljø og komforten de viktigste argumentene, jeg nekter å bruke plast i eget underliv, så prøver å redusere det hos minien og.

Liker tøy godt, og lille elsker finbleiene sine! Han har vært så insisterende ovenfor pappaen at pappaen har tatt på tøy selv om han egentlig ikke vil :p
 
Kona har bestilt en haug med tøybleier. Termin om 3 uker. Har innstilt oss på at det blir mye mer vasking enn før, men det er jo så søte og fargerike bleier, og så blir det mye mindre søppel! Så kan de brukes igjen på fremtidige storesøsken og kan kanskje til og med selges når vi er ferdig med å få barn, veldig bra for miljøet :)
 
Back
Topp