Hva gjør du for å snu humøret?

Tigermor

Gift med forumet
August 2018
Si at du av en eller annen grunn har en dritdårlig dag. Type skikkelig dårlig, du føler deg grinete, lei og potte sur.

Hva gjør du?
Hvordan snur du dagen til noe bra?
Evner du å snu humøret, og i tilfelle hvordan?
 
For meg hjelper det så å si alltid å trene! Helst tungt intervalltrening eller annen form for kondisjons-trening. Meeeen nå som høygravid så utgår det for å si det sånn. Sliter selv om dagen med å snu humøret.

Ofte har jeg funnet ut at jeg er i ekstra dårlig humør om jeg trenger mer søvn. Så tips nr. 1, prøv å legg deg litt nedpå om du er litt trøtt.

En annen ting som kan hjelpe er å komme seg ut av huset. Enten å avtale en lunsj ute med ei venninne, eller bare gå en lengre tur ute mens du prater med noen på telefonen.

Har jeg en skikkelig dårlig dag så kan det hjelpe med litt sjokolade også :p

Kanskje se en god chick flick på tv :)
 
Sover.
Hvis jeg har muligheten da. For det er som regel mangel på energi som er årsaken. Kan jeg ikke det blir det sjokolade og kanskje Ibux.
 
Å hente barnet i barnehagen. Å bli møtt med smil og kos og vite at vi skal hjem og leke og tulle, da blir jeg i godt humør. Det er noe med det barnslige og måten barn ser på ting ,som får meg til å glemme voksenproblemene litt der og da. Og når jeg ser på det etterpå, så virker det ikke så gale likevel.

Sånn ellers er kaffe og sjokolade fint :p
 
Å hente barnet i barnehagen. Å bli møtt med smil og kos og vite at vi skal hjem og leke og tulle, da blir jeg i godt humør. Det er noe med det barnslige og måten barn ser på ting ,som får meg til å glemme voksenproblemene litt der og da. Og når jeg ser på det etterpå, så virker det ikke så gale likevel.

Sånn ellers er kaffe og sjokolade fint :p
Samme her. Hadde en dårlig dag tidlig denne uken med mye smerter. Hentet ungene . Begge kom løpende mot meg og guttungen «jippi mamm kom» Da glemmer jeg smertene mer.
 
Ikke funnet noe som funker enda. Hadde jeg kunnet hadde jeg slengt meg i bilen og reist min vei for en stund. Ellers må jeg bare vente til det forhåpentligvis går over.
 
Prøver å ikke fokusere på det som tynger meg, og tenker at det egentlig ikke er såå ille.
Husker på alt jeg har å være takknemlig for,
stort hus, skjønne barn, snill mann, og så videre.
Også tenker jeg på at å være nedfor ikke endrer situasjonen,
eneste det fører til er at jeg er nedfor. Og det gjør det jo ikke noe bedre liksom :p
 
Prøver å ikke fokusere på det som tynger meg, og tenker at det egentlig ikke er såå ille.
Husker på alt jeg har å være takknemlig for,
stort hus, skjønne barn, snill mann, og så videre.
Også tenker jeg på at å være nedfor ikke endrer situasjonen,
eneste det fører til er at jeg er nedfor. Og det gjør det jo ikke noe bedre liksom :p

Prøver det, jeg og. Men fy så vanskelig det er! Må prøve å være litt mer som deg [emoji846]
 
Prøver det, jeg og. Men fy så vanskelig det er! Må prøve å være litt mer som deg [emoji846]

Det fungerer ikke mot alt da :)
Jeg var vanskeligere å snu før, men etter å ha lest en del bøker og slikt ble det lettere :)
 
Jeg går og legger meg på kvelden, etter å ha vært sur hele dagen [emoji14] Sjelden jeg klarer å snu det hvis jeg har en skikkelig ræva dag :)
 
Er det først en skikkelig møkkadag så må det som oftest en ny dag til :rolleyes: ikke noe god på å snu humøret når det først har surna :wacky:
Sjeldent jeg blir sur og grinete da heldigvis!
 
Gå en tur med musikk på øret. Ta en sjokoladebit. Ta en dusj. Gå ut i hagen og se på noen planter eller insekt:p
 
Somregel mangler jeg da søvn, men det er ikke alltid så lett å gjøre noe med.

Mer akutt kan jeg også mangle mat, lavt blodsukker gjør meg meget lite tålmodig og lett sur
 
Sliter med pms, så det er lite som funker da. Noen ganger kan en gåtur hjelpe på litt.
 
Er vel aldri sur og slikt uten grunn, men kan være nedfor og lei meg, da har jeg egentlig mest lyst til å bare sove, men prøver å enten få trent eller finne på noe kjekt med ungene, liker å besøke familie og venner om jeg er nedfor:)
 
Jeg vil egentlig si at jeg aldri har slike dager. Jeg kan så klart bli skikkelig grinete pga enkelthendelser, men sjelden det påvirker hele dagen min. I følge kollegaer og venner har jeg en irrrierende evne til å se det positive i alt, og løsninger for det meste som oppstår :p det er vel min måte å unngå å bli sur :)
 
Si at du av en eller annen grunn har en dritdårlig dag. Type skikkelig dårlig, du føler deg grinete, lei og potte sur.

Hva gjør du?
Hvordan snur du dagen til noe bra?
Evner du å snu humøret, og i tilfelle hvordan?
Gå på fjelltur, trening eller annen aktivitet
 
Back
Topp