Barneoppdragelse

M

Moderator Kristin

Guest
Har du og pappan samme mening om barneoppdragelsen, eller har dere ting dere er veldig uenige i?
Hvordan løser dere dette? Krangler dere?
 
Stort sett enig.
Tar opp saken om det kommer en situasjon hvor vi er uenige :)
 
Jada vi er stortsett enige , men jeg er nok litt for dumsnill :p Gir nok lettere etter.
 
Vi er ikke så uenige, men han skjønner ikke så mye av hverken godt kosthold, grensesetting eller hvordan små barn tenker. Så det blir mer slik at jeg forteller og instruerer (nok ganger) så forstår han det etter hvert, eller jeg sier høyt at mamma og pappa sier at du kan ikke få is på en onsdag/før middag men du kan få is på lørdag/etter middag (spørs på situasjonen). Og han gir lettere etter enn jeg gjør.
Så jeg sier til ham etter leggetid ens om at slik og slik bør vi gjøre/ikke gjøre. Og han er som oftest enig i det :) Noen ganger er han uenig, og da klarer vi som oftest å inngå et kompromiss.
Som da vi var på kino forrige uke og han ville kjøpe smågodt og jeg sier at det vil jeg ikke at barnet spiser. Så da fikk barnet en eventyrsjokolade og yogurt og eplejuice, han kjøpte smågodt og barnet fikk smake 2-3 biter av pappa og var storfornøyd :)
 
Vi har vel to forskjellige måter og oppdra barn på, han og jeg er ikke like :)
Men vi er vel enige i grunnprinsippene, jeg er nok mer ettergivende enn han.
Jeg synes han for ofte sier nei uten grunn, han synes jeg sier ja til alt. [emoji38]
 
Ganske enige tror jeg.
 
Ikke enig om alt men det er infen fare, tenker det går fint for barn at man har litt forskjellige grenser
 
Eg er den strenge men rettferdige, men pappaen er ettergivende og tenker lite på kosthold og gode vaner. Men om han vil gjøre ting annerledes så er det opp til han. Legging for eksempel, eg synger å ligger ungen i sengen så går eg ut, han der i mot har laga seg en ufattelig dum vane med å ligge inne med ungen og synge å stryke på til den sovner. Men ungen vet hvem som kan gjøres hva med [emoji14]
 
Han er litt strengere enn meg, men vi er stort sett enige :)
 
Enig i det meste. Han er nok litt strengere enn meg, men det er nok fordi han er mye borte på jobb. Og jeg er den som står i de fleste kampene i hverdagen.
 
Enige.. eller, jeg har sagt hvordan jeg vil ha det. Han har bare med å følge det. Det er meg dem bor hos.
Jeg er nok hakket strengere enn han. Merker det godt første dagen de kommer hjem etter å ha vært sammen med han en stund..
 
Vi er stort sett enige :happy:
 
Vi har en felles forankringspunkt i hvilke verdier vi ønsker å legge vekt på i barneoppdragelsen, men ikke alltid enig om «veien dit». Vil ikke si at vi krangler om det, men «argumenterer» vår sak ovenfor hverandre og finner en løsning deretter.
 
Har du og pappan samme mening om barneoppdragelsen, eller har dere ting dere er veldig uenige i?
Hvordan løser dere dette? Krangler dere?
Jeg og barnefar til barnet i magen er enige om at oppdrager rollen og det å være en veileder i livet kommer først. Mens han jeg har barn med fra før er mer opptatt av å bli godt likt og å skjemme bort barna. Dette har skapt en del konflikter tidligere men nå vet datteren min veldig godt hva hun har å forholde seg til hos mor og hva hun har å forholde seg til hos far. Hun er veldig tilpasningsdyktig men ser at det fort kunne gjort ting veldig vanskelig....
 
Vi har naturligvis enkelte syn som er veldig forskjellig da vi er oppvokst med to helt forskjellige kulturer. Men vi er ganske enig om det meste.
Vi diskuterer enkelte ting og blir enige som regel.
 
I teorien stort dett.
I praksis, nei ikke veldig.
 
Vi er ganske enig, men han er litt strengere enn meg. Jeg gir beskjed om jeg synes det blir for strengt, også finner vi en løsning sammen.

Vi er flink på å være samstemt dersom eldste har fått noen form for "straff", som ikke lov å se tv o.l, slik at hun ikke kan lure en av oss :)
 
Back
Topp