Har dere vaskehjelp?

M

Moderator Kristin

Guest
Eller annen form for hjelp i hjemmet? Aupair eller gartner eller noe i den duren?
Synes du det er verd pengene, eller kunne dere egentlig greid dere fint uten?
Og om du tørr å si det, hva koster det, og hva gjør dem for pengene?
 
Vi har to veldig hyggelige hjelpere :) Det eneste de krever er litt strøm til opplading. De klager aldri, jobber tidlig og seint.

Den ene støvsuger alle rommene våre flere ganger i uken. Under møbler og senger og kommer til overalt. Den andre klipper lydløst gresset vårt hver natt. Hele plenen er derfor nyklipt hele tiden.

Vi er veldig glad i begge de to hjelperne våre. De har navn, og treåringen sier hei til og vinker til «han» som bor ute og klipper gresset vårt, og sier god natt til han som bor inne og «spiser» støv og smuler. :)

Sånn ser de ut:
BD82EF8E-F523-453B-BE62-8BDEA6542BBA.jpeg 66EE8A17-FCF9-40C4-90E4-4BB9671B3DD9.jpeg
 
Jeg har vaskehjelp og betaler henne 150 kroner timen. Er stor fornøyd. Beste anvendte pengene jeg har brukt. Har ikke fast dag. Da lovverket for lønnsutbetalinger i eget hjem er 6000 skattefritt pr år. Og vist jeg vil ha henne mer en det må jeg jo betale høyere lønn slik at hun kan skatte. Men jeg betaler ikke mer for en tjeneste netto enn hva jeg selv får i netto fra min egen jobb...
 
Har ikke vaskehjelp. Det ser man, nå når jeg må ligge mye rolig :hilarious:
Sambo er flink da!
 
Er på utkikk etter en, tar gjerne i mot tips om lønn og alt mulig praktisk. :)
 
Vet du, jeg kan ikke ha vaskehjelp. Jeg er altfor nøye, og tror ikke jeg kunne funnet noen som jeg ble fornøyd med. ☺️
 
Jeg har hatt, og betalte 500 kr per gang for "lett husvask". Hadde ikke fast, men i snitt ca månedlig slik at det kom under grensen.
 
Vi har vaskehjelp hver fjortende dag. Vi er storfornøyd og kunne ikke tenkt oss et liv uten.

Vi betaler annen hver gang (sambo og jeg), og gir henne 500 Kr hver gang hun er her. Hun får fri når hun vil, da hopper vi bare over de ukene.
 
Jeg har ikke vaskehjelp, men skulle ønske jeg hadde det innimellom! :p
 
Vi har to veldig hyggelige hjelpere :) Det eneste de krever er litt strøm til opplading. De klager aldri, jobber tidlig og seint.

Den ene støvsuger alle rommene våre flere ganger i uken. Under møbler og senger og kommer til overalt. Den andre klipper lydløst gresset vårt hver natt. Hele plenen er derfor nyklipt hele tiden.

Vi er veldig glad i begge de to hjelperne våre. De har navn, og treåringen sier hei til og vinker til «han» som bor ute og klipper gresset vårt, og sier god natt til han som bor inne og «spiser» støv og smuler. :)

Sånn ser de ut:
Vis vedlegget 264560 Vis vedlegget 264561

Den ute burde ikke gå om natta, det er rett og slett livsfarlig for pinnsvin og de er en truet dyreart og man er pliktig til å hjelpe dem.

La den gå på dagtid når pinnsvin sover, i skjul der den ikke kommer til.
 
Den ute burde ikke gå om natta, det er rett og slett livsfarlig for pinnsvin og de er en truet dyreart og man er pliktig til å hjelpe dem.

La den gå på dagtid når pinnsvin sover, i skjul der den ikke kommer til.
Åja. Egentlig er det mer tidlig morgen enn natt.. fra 5-7 pleier den å gå (vi har stilt den inn på klokkeslett).

Jeg tror egentlig ikke vi har pinnsvin her faktisk.. har aldri sett dem hverken i hagen vår eller andre steder i hele området der vi bor. Hos svigers som bor to timers kjøring fra oss er det derimot mye pinnsvin. Så har kanskje med vegetasjon og klima å gjøre hvor de trives best?
 
Her blir økonomien bedre fra høsten, og det blir nok investert i vaskehjelp her ja. Jeg virkelig hater husarbeid. Tar heller slåtten med ljå hvis det hadde vært et alternativ liksom :p
 
Jeg har ei som har vært her noen ganger og støvsuget og vasket, savner henne nå! Jeg har kronisk sykdom og sliter med å få gjort dette selv, og mannen jobber døgnet rundt og har lite tid og energi til husarbeid. Skal jammen sende henne melding igjen tror jeg, lenge siden det har passet for henne nå[emoji4]
 
Back
Topp