Gravid med bestemt kjønn?

Fun fact: Leste et sted en gang at kvinner som har to sønner, har større sannsynlighet for å få barn nr 3 enn de som har to jenter. Dette fordi kvinner veldig ofte (bevisst eller ubevisst?) ønsker seg en datter og er mer trolig til å gå for et tredje barn om de mangler dette kjønnet...
 
Fun fact: Leste et sted en gang at kvinner som har to sønner, har større sannsynlighet for å få barn nr 3 enn de som har to jenter. Dette fordi kvinner veldig ofte (bevisst eller ubevisst?) ønsker seg en datter og er mer trolig til å gå for et tredje barn om de mangler dette kjønnet...

Så interessant! Jeg tror så absolutt på det, men visste ikke at det var fakta [emoji28]
 
Så gøy! Gir meg et lite håp da [emoji4] Men kjenner jeg er veldig innstilt på å bli guttemamma, så får sikkert helt sjokk om vi faktisk får en jente [emoji23]
Jeg fikk sjokk denne gangen da, da vi gikk vite at vi ventet gutt :p svangerskapet var helt likt som med jenta, så vi var forberedt på å få vite jente :D
 
Nei, gitt... Det eneste som påvirker er MANNEN din sin sæd. Den bestemmer kjønnet. Alt annet er tilfeldigheter og kan ikke kontrolleres.
Og bare for å ha sagt det; flere barn av samme kjønn er utelukkende en fordel. På alle måter.
Aldri skjønt de som mener at en av hver er så flott, unger er unger, men to av samme kjønn er flott for de har ofte mer til felles
 
Nei, gitt... Det eneste som påvirker er MANNEN din sin sæd. Den bestemmer kjønnet. Alt annet er tilfeldigheter og kan ikke kontrolleres.
Og bare for å ha sagt det; flere barn av samme kjønn er utelukkende en fordel. På alle måter.
Aldri skjønt de som mener at en av hver er så flott, unger er unger, men to av samme kjønn er flott for de har ofte mer til felles

Altså, det blir jo selvsagt bra uansett hva det blir. Det er vel nevnt i første post her :) Men jeg vil si at jeg har mye mer til felles med min bror enn min søster, vi har stort sett kranglet hele oppveksten. Men det er jo forskjellig fra familie til familie. Tenker det er åpenbart at det til syvende og sist er likegyldig med kjønn, men for meg er det i alle fall noe av spenningen med prøving [emoji4]
 
Altså, det blir jo selvsagt bra uansett hva det blir. Det er vel nevnt i første post her :) Men jeg vil si at jeg har mye mer til felles med min bror enn min søster, vi har stort sett kranglet hele oppveksten. Men det er jo forskjellig fra familie til familie. Tenker det er åpenbart at det til syvende og sist er likegyldig med kjønn, men for meg er det i alle fall noe av spenningen med prøving [emoji4]
Det handler også mye om personligheten til ungene. Men generelt sett har søstre og brødre mer til felles enn tvers over. Særlig hvis du legger til litt aldersforskjell også.

Men selvsagt er det bra uansett hva man får :) Man får jo ikke unger for at ungene skal ha søsken, man får dem fordi man ønsker seg barn. Og det får man
 
Med førstemann var det ikke noe spesielt kjønn som var viktig. Førstemann var en gutt. Førstemann ble til via ivf.
På nr 2 ønsket vi oss veldig en jente og det ble det. Men vi prøvde ikke noe spesielt for få det til. På nr 2 ble til på vanlig måten.
 
Så rart[emoji3] Vi hadde sex på eggløsningsdagen og venter gutt. Visste ikke det hadde noe sammenheng. Sikkert bare tull men gøy å se at det stemmer med flere
 
Hahah det er ikke noe dere kan bestemme[emoji23] det kommer an på gener! Uansett er det større sjanse for å få samme kjønn som man allerede har fått tidligere, men man kan ha flaks[emoji16]
 
Hahah det er ikke noe dere kan bestemme[emoji23] det kommer an på gener! Uansett er det større sjanse for å få samme kjønn som man allerede har fått tidligere, men man kan ha flaks[emoji16]

Da har ikke du lest helt på dette skjønner jeg :)
 
Teorien er jo «enkel». Sex bør unngås rundt EL hvis dere ønsker jente (iallfall dagen før og selve EL-dagen).
Samtidig er det jo større sjanse for å bli gravid med regelmessig samleie rundt EL, så kanskje vil jo en slik tilnæring samtidig minke sjansen litt for graviditet den aktuelle mnd? Vet ikke altså, men jeg tenker det?

Spennende å se hvordan det slår ut for dere da! Jeg skal på oul 1 august og hadde sex hver dag rundt EL - kan si ifra om utfallet jeg også - burde jo være gutt da [emoji23]
 
Back
Topp