Dere som har ammet babyene hele kvelden

aninewe

Gift med forumet
Assistert-jentene
Junilykke2018
MayDay2021
...hvor lenge varte det?

Snuppa på 2 uker spiser gjerne fra 18-19 til 23 i nesten ett strekk. Hun er urolig og drar i puppen. Til gjengjeld sover hun ca 6 timer i strekk om natten.

Hvor gamle var babyene når de sluttet med det? :)
 
Litt usikker på akkurat når det ble mer effektiv spising på kveld til legging og ikke i flere timer i strekk sånn som du opplever nå. Husker i hvert fall at et sted mellom to og tre måneder, så ville hun i seng (eller sovnet for kvelden) mellom sju og åtte. Før det sovnet hun etter noen timer spising litt over ti. Det du opplever nå er helt vanlig, det kalles kveldsuro. Det er slitsomt når det står på. Og 6 timer i strekk bør du være godt fornøyd med. Etter hvert vil det nok bli lengre økter på natt også. Husk at dette er en kort periode, og det går over. Pass på å rigge deg litt til med vannflaske, litt å spise på og gjerne noe underholdning dersom du ønsker det. Nyt babytida, den går fort over. [emoji178]
 
Rundt 4mnd gammel fikk vi bukt med kveldsuroen.

Nærhet, bæring og kolikkgrepet hjalp endel, men vær først når han begynte å bli lagt for natta rundt 7 at vi slapp uroa helt.
 
Var mellom 2 og 3 mnd her og, gradvis overgang til mer effektive måltider og soving imellom, også når han ble 3 mnd ville han ikke lengre roe seg på stua, så testet vi å legge ham i senga, det fungerte gull :)

Vi delammet til 2 mnd da, så hvordan det hadde vært om vi hadde fullammet hele veien vet jeg ikke da :) Sannsynligvis ganske likt tror jeg, men vi hadde noen heftige økeperioder etter at vi kuttet flaska :)
 
...hvor lenge varte det?

Snuppa på 2 uker spiser gjerne fra 18-19 til 23 i nesten ett strekk. Hun er urolig og drar i puppen. Til gjengjeld sover hun ca 6 timer i strekk om natten.

Hvor gamle var babyene når de sluttet med det? :)
Høres helt likt ut som oss, bare at her var det ikke mer enn 20 min-1 time mellom ammingene frem til ca 3 mnd. Da begynte vi leggingen kl.20/21 ca. Men jeg satt og ammet og busset ifra 16-23 de første mnd... Men det går over!:happy:
 
Høres kjent ut. Nå er det en stund siden jeg hadde så små, men mener å huske på at det avtok gradvis sånn rundt 3 mnders alder :) Det ble bedre ihvertfall!
 
...hvor lenge varte det?

Snuppa på 2 uker spiser gjerne fra 18-19 til 23 i nesten ett strekk. Hun er urolig og drar i puppen. Til gjengjeld sover hun ca 6 timer i strekk om natten.

Hvor gamle var babyene når de sluttet med det? :)
Tror hun var 3-4 mnd.. Jeg begynte tidlig å la henne smake på grøt i håp om å få slippe litt.. I mellomtiden er det bare å rigge deg til med vannflaske, mobil/fjernkontroll og vente på at det går over :)
 
Helt vanlig. Samme hadde jeg minstejenta vår også. Stoppet plutselig opp men husker ikke når. Les på amme hjelpen sine sider: kvelds uro.
 
Vi holdt på i ca 3-5 timer hver kveld, men det ga seg etter hvert heldigvis :)
 
Gikk litt gradvis, men helt ferdig med kveldsmaratonene var vi vel ikke før 3 mnd. Men det ble gradvis mindre intenst. Min sov også godt om natta, så nåko for nåko [emoji57]
 
Her ga det seg vel rundt 3mnd vil jeg tro, nå er det kjapp spising og lite soving på natt :dead:
 
Tror nok lille var nærmere fem måneder om ikke litt eldre før han roet ned på kveldsspisingen. Seks timer i strekk sov han ikke før han var nærmere året.
 
Tror det var de første 3 mnd hvertfall. Med begge.
 
3 mnd -/+ mener jeg, men utrolig hvor fort man glemmer! Begynte på kl 17 med å skulle ha pupp hele tida og varte jo nesten til jeg la meg selv. Sovnet kanskje sånn 21, og våknet igjen på 23 - 01 - 03 - 05 - 07 for å skulle ha pupp på nytt. Begynte å sover over da han var mellom 2,5. 3mnd :)
 
Back
Topp