Gravid med bestemt kjønn?

Vinterbarn16

Gift med forumet
Februarlykke 2016
It's gonna be May 2019
Først og fremst, ønsker ingen diskusjon om at det viktigste er at barnet er friskt osv. Det aller aller viktigste er selvfølgelig at barnet er friskt.

Men er det noen som har prøvd å få jente og fått det? Sex noen dager før el eller andre ting? Hvor mange dager før el. Eventuelt?

Har en gutt, og nå ønsker vi oss jente denne gangen, og skal snart begynne å prøve. Har kjøpt inn el. Tester for å få kartlagt syklusen ordentlig.
 
Har hørt om "gender swaying", altså diverse ting som skal hjelpe den ene eller den andre veien, men har ikke peiling på om det faktisk kan fungere. Lykke til iallfall. :)
 
Nei, men skulle vi hatt et barn til så hadde jeg kunnet tenkt meg å prøve på en gutt. Vi har to jenter fra før. Bare fordi det hadde vært gøy :D
De gangene jeg har blitt gravid har vi knapt hatt sex, og sannsynligvis ikke på eggløsningsdag, og jeg har kun gått gravid med jenter (har en englejente i tillegg).
 
Spennende, visste ikke at det fantes egne "taktikker". Dere får prøve å time etter det kinesiske kjønnskartet også :)
 
Har mye med gener å gjøre,men har lest at sannsynligheten for jente går opp om du har sex noen dager før eggløsning og ikke på selve eggløsningsdafen og etter. Gutter svømmer fortere,men jenter lever lengre sies det.
 
Jeg har hørt at flypiloter for eks (og folk som kjører mye/ er i ristende ting liksom) bare får jenter (dersom de var mye i disse elementene før unnfangelsen).
 
Jeg har ingen anelse om slike ting fungerer! Men det sies jo at jentesædceller lever lenger enn guttesædceller, så sex før eggløsning som du nevner kan jo være et tiltak for å få jenter :)
Kult om det går an å gjøre ting, da! :D
 
Jeg har 2 jenter og 2 gutter.

Jentene - sex før eggløsning.
Guttene - sex med eggløsningssmerter..

Mistet en gutt, med han var det og sex med eggløsningssmerter..
 
Nei man kan ikke bestemme kjønn sånn. Det eneste som bestemmer kjønn er hvilken sædcelle som kommer til egget.
 
Her stemte begge med det kinesiske fødselskartet. De begge ble til på samme måte til samme tid i syklusen så den fungerte ikke her siden vi har både gutt og jente.
 
Tja de sier jo at jentecellene lever lengre så unngå å ha sex akkurat rundt eggløsning, heller noen dager før. Ingen garanti alikevell
 
Nei man kan ikke bestemme kjønn sånn. Det eneste som bestemmer kjønn er hvilken sædcelle som kommer til egget.
Og det kan man til en viss grad påvirke. Ikke slik at man helt sikkert får det ene eller det andre kjønnet, men man kan øke sjansene i den ene eller den andre retningen. Jentesædceller et litt tyngre enn guttesædceller, og svømmer dermed saktere. De er også hakket mer motstandsdyktige - og lever dermed litt lengre. Har man da sex før eggløsning, slik at egget møtes av sædceller, er sjansene noe økt for at det blir ei jente. Har man sex etter eggløsning, er sjansen noe økt for at guttesædcellene vinner løpet.
 
Da jeg ventet jenta vår så hadde vi sex tre ganger den syklusen, aner ikke når EL var :p
Mens da vi ventet gutten vår så testet jeg etter EL, og vi hadde sex rett rundt da. Dette kan jo selvfølgelig være tilfeldig da :p
 
Jeg har hørt at flypiloter for eks (og folk som kjører mye/ er i ristende ting liksom) bare får jenter (dersom de var mye i disse elementene før unnfangelsen).
Pilotfrue er unntaket?
Spennende det der, da blir det kanskje gutter hos oss da
 
Tror dere noen menn lager flere celler av det ene kjønnet enn det andre :scratch? Foreldrene mine fikk 5 gutter før de fikk meg. Leste i et ukeblad om et lar i England med 8 jenter. I store søskenflokker av sammenklemte kan det virke som at mannen lager flere celler av det ene kjønnet.
 
Tror dere noen menn lager flere celler av det ene kjønnet enn det andre :scratch? Foreldrene mine fikk 5 gutter før de fikk meg. Leste i et ukeblad om et lar i England med 8 jenter. I store søskenflokker av sammenklemte kan det virke som at mannen lager flere celler av det ene kjønnet.
Helt klart. Så et par med fire jenter fra før har nok ikke 50% sjanse for en gutt neste gang.
 
Back
Topp