For på innsiden av lue og hals

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Jeg strikker lue og hals, men jeg synes at garnet er litt kløete. Lurte på om jeg skulle fore det slik at det ikke blir ekkelt å bruke. Hvordan går jeg frem?
Eller anbefaler dere å ikke gjøre det?
 
Du kan lage mønster som passer til det du har strikket og sy på med symaskin :)
Det er ikke vanskeligere!
Men må selvfølgelig passe overens med det du har strikket :)
 
Du kan lage mønster som passer til det du har strikket og sy på med symaskin :)
Det er ikke vanskeligere!
Men må selvfølgelig passe overens med det du har strikket :)

Det er ensfarget, med mønster av vrangmasker. Bør vel gå med ensfarget i omtrent samme farge da?
 
Det er ensfarget, med mønster av vrangmasker. Bør vel gå med ensfarget i omtrent samme farge da?

Jeg mente nok mønster, som i mønsterkonstruksjon :p at delene du klipper ut og syr sammen har samme form som lua du strikket! :)
Men selvfølgelig kjekt om det passer sammen utseendemessig også :)
 
Jeg mente nok mønster, som i mønsterkonstruksjon :p at delene du klipper ut og syr sammen har samme form som lua du strikket! :)
Men selvfølgelig kjekt om det passer sammen utseendemessig også :)

Aha ^^
Jeg kan ingenting om sånt jeg ^^
Kan jeg bare lage en slags lue av f.eks. fleese, vrenge lua som er strikket og legge fleecelua oppå og så sy?
Eventuelt spørre om mamma kan gjøre det for meg ^^
 
Aha ^^
Jeg kan ingenting om sånt jeg ^^
Kan jeg bare lage en slags lue av f.eks. fleese, vrenge lua som er strikket og legge fleecelua oppå og så sy?
Eventuelt spørre om mamma kan gjøre det for meg ^^

Skjønner!
Du kan sy en lue som har samme form som lua du strikket :)
Jeg ville anbefalt å vrangsy luene sammen, i den nederste kanten som man stikker hodet inn i :p
og sy igjen hullet inni lua på foret, slik at man ikke får synlige sømmer på luen utenifra :)
 
Skjønner!
Du kan sy en lue som har samme form som lua du strikket :)
Jeg ville anbefalt å vrangsy luene sammen, i den nederste kanten som man stikker hodet inn i :p
og sy igjen hullet inni lua på foret, slik at man ikke får synlige sømmer på luen utenifra :)

Ok. Tusen takk :)
 
Back
Topp