Sterilisering (kvinner)

Blitz

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Hei! Jeg lurer på om noen har erfaring av å sterilisere seg (gjelder kvinner)?

Hvordan gikk du fram? (Privat, henvisning av lege, sjukehus?).

Ventetid?

Pris?

Selve prosedyren? (Tidsmessig, hvor lenge var du på sjukehuset osv?)

Smerter i etterkant?

Sjukmeldt?

Osv.. vil vite alt :)

Jeg vurderer selv å gjøre dette, da vi er ferdig med barn. Mannen skal også sterilisere seg.
Er livredd for å bli gravid flere ganger, så vil være sikrest mulig [emoji28]


Så vil gjerne høre erfaringer!
 
Kan bare nevne litt fra da min mor gjorde det og det jeg husker.
Hun ble henvist av fastlegen. Husker ikke om hun betalte 5000 for det eller ikke. Lå på sykehuset ca to dager etterpå og var inne til noen kontroller osv senere. Hun var jo mørbanket og ødelagt, tror hun brukte 6uker før hun var i tålelig form etterpå.

Hun var fornøyd med å slippe grusomme menssmerter, men eggstokken hennes vred seg etter et par mnd(den ble ikke fjernet fordi de var redd for overgangsalder) som følge av operasjonen og da var det på an igjen; inn og ut av sykehus, trodde hun hadde alt mulig rart;tarmslyng, blindtarmen, brokk, betennelse i magehinnen, ble sjekket for ALT før de fant ut av det.
 
Kan bare nevne litt fra da min mor gjorde det og det jeg husker.
Hun ble henvist av fastlegen. Husker ikke om hun betalte 5000 for det eller ikke. Lå på sykehuset ca to dager etterpå og var inne til noen kontroller osv senere. Hun var jo mørbanket og ødelagt, tror hun brukte 6uker før hun var i tålelig form etterpå.

Hun var fornøyd med å slippe grusomme menssmerter, men eggstokken hennes vred seg etter et par mnd(den ble ikke fjernet fordi de var redd for overgangsalder) som følge av operasjonen og da var det på an igjen; inn og ut av sykehus, trodde hun hadde alt mulig rart;tarmslyng, blindtarmen, brokk, betennelse i magehinnen, ble sjekket for ALT før de fant ut av det.

Dersom mensen forsvant fjernet nok hun livmoren, ikke vanlig sterilisering.
Ved sterilisering fjerner de bare deler av egglederne, og man får mensen som normalt etterpå siden man fremdeles har livmoren.

Jeg gjorde det i forbindelse med keisersnittet med yngste, merket ingen forskjell etter dette keisersnittet enn det med frøkna..
 
Dersom mensen forsvant fjernet nok hun livmoren, ikke vanlig sterilisering.
Ved sterilisering fjerner de bare deler av egglederne, og man får mensen som normalt etterpå siden man fremdeles har livmoren.

Jeg gjorde det i forbindelse med keisersnittet med yngste, merket ingen forskjell etter dette keisersnittet enn det med frøkna..
Tenkte det samme. Etter beskrivelsen forstod jeg det sann ho hadde fjernet livmoren

Kan jeg spørre hvordan menstrasjonen din er etter at du steriliserte seg? Er det noe forskjell på fra før du gjorde det?
 
Dersom mensen forsvant fjernet nok hun livmoren, ikke vanlig sterilisering.
Ved sterilisering fjerner de bare deler av egglederne, og man får mensen som normalt etterpå siden man fremdeles har livmoren.

Jeg gjorde det i forbindelse med keisersnittet med yngste, merket ingen forskjell etter dette keisersnittet enn det med frøkna..
Jeg trodde fjerning av livmor ofte ble gjort ved sterilisering? Oh well :p
 
Jeg trodde fjerning av livmor ofte ble gjort ved sterilisering? Oh well :p
Den gjør ikke det.
Jeg spurte om det siden veldig mange kvinner i min familie har fått problemer med den når de har vært 35-45 år og har måttet fjerne den. Fikk til svar at det gjorde det kun dersom det var nødvendig, ikke ellers
 
Jeg trodde fjerning av livmor ofte ble gjort ved sterilisering? Oh well :p
Neida. Livmor fjerner man bare om det er andre medisinske årsaker til det. Den har jo ikke noe med fertiliteten å gjøre :) så lenge sædcellene ikke kan nå eggene er man infertil
 
Ingen som har sterilisert seg her inne, som vil dele erfaring?[emoji3][emoji85]
 
Back
Topp