Hvor går grensa på lite liv i magen?

Scarlett

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberbarna 19
er i uke 40 nå og har i dag og i går kjent mye mindre liv enn vanlig... er dette farlig? jeg har vært på kontroll på føden for det samme i uke 29, men da var det ingenting galt. Derfor lurer jeg hvor grensa egentlig går? :) jeg kjenner små og svake dult av og til i løpet av dagen..
 
Synes du skal ha lav terskel for å ringe hvis noe føles galt!
 
selv om jeg kjenner tegn til liv? var til jordmor i går, og da var hjertelyden helt fin.. Føler jeg ikke blir tatt alvorlig på føden :/
 
Man skal vel ringe uansett hvis det er endring i bevegelsesmønster. Jeg ville absolutt ha ringt! Bedre å ringe hundre ganger for ofte enn en for lite. Det er uansett sykehuset som avgjør om du skal komme inn med bakgrunn i det du forteller.
 
4 spark med god styrke på 20 min sa jordmor på sykehuset. Men at man også skulle føle på barnets normale bevegelsesmønster.

Jeg ringte da jeg kjente mindre liv enn vanlig. Var litt engstelig for å bli dømt nord og ned. Ble tatt alvorlig da jeg ringte og tatt inn på en sjekk. Hun kom først med tips for å få i gang litt spark, men jeg hadde allerede gjort alle tipsene. Hvis du ringer tar de en avgjørelse sammen med deg på telefonen om du trenger en sjekk eller ei. Hvis du uttrykker bekymring så tar de deg nok inn uansett.
Lykke til ❤️
 
Man skal vel ringe uansett hvis det er endring i bevegelsesmønster. Jeg ville absolutt ha ringt! Bedre å ringe hundre ganger for ofte enn en for lite. Det er uansett sykehuset som avgjør om du skal komme inn med bakgrunn i det du forteller.
4 spark med god styrke på 20 min sa jordmor på sykehuset. Men at man også skulle føle på barnets normale bevegelsesmønster.

Jeg ringte da jeg kjente mindre liv enn vanlig. Var litt engstelig for å bli dømt nord og ned. Ble tatt alvorlig da jeg ringte og tatt inn på en sjekk. Hun kom først med tips for å få i gang litt spark, men jeg hadde allerede gjort alle tipsene. Hvis du ringer tar de en avgjørelse sammen med deg på telefonen om du trenger en sjekk eller ei. Hvis du uttrykker bekymring så tar de deg nok inn uansett.
Lykke til ❤️
4 spark med god styrke på 20 min sa jordmor på sykehuset. Men at man også skulle føle på barnets normale bevegelsesmønster.

Tusen takk for svar <3 jeg har ikke 4 spark med god styrke på 20 min.. har hatt en meget aktiv jente i magen lenge nå, men har dabbet av litt i går og i dag. kjenner svake dult innimellom.. mulig jeg ringer føden!! :) men jeg har en doppler, kan jeg merke noe på den? altså, i forhold til hjertelyd? :)
 
Hei!
Har du hørt om kjennliv.no ?
Ta en titt inn på siden, mye utrolig nyttig informasjon!
Av ekspertene selv :) Trist ikke flere vet om den!
 
Tusen takk for svar <3 jeg har ikke 4 spark med god styrke på 20 min.. har hatt en meget aktiv jente i magen lenge nå, men har dabbet av litt i går og i dag. kjenner svake dult innimellom.. mulig jeg ringer føden!! :) men jeg har en doppler, kan jeg merke noe på den? altså, i forhold til hjertelyd? :)
 
Hei!
Har du hørt om kjennliv.no ?
Ta en titt inn på siden, mye utrolig nyttig informasjon!
Av ekspertene selv :) Trist ikke flere vet om den!
aldri hørt om! skal inn å se :-D
 
Men ja, som de andre sier;
Ring føden. Nå! Ikke vent til imorgen.
Det går sikkert helt fint! Men, det er alltid best å være litt for sikker altså!
 
Men ja, som de andre sier;
Ring føden. Nå! Ikke vent til imorgen.
Det går sikkert helt fint! Men, det er alltid best å være litt for sikker altså!
Ja.. men er liksom så usikker, for jeg kjenner jo at hun er i magen liksom. hun beveger seg jo, men er så svakt..
 
ja nei, jeg ringer å hører jeg, hehe!
 
Ja.. men er liksom så usikker, for jeg kjenner jo at hun er i magen liksom. hun beveger seg jo, men er så svakt..

Da ringer du med en eneste gang! For hvis det er noe galt er det bedre å komme inn før hun slutter å sprake, mildt sagt...
Er ikke meningen å skremme, det går nok bra. Men du må sjekke det opp.
Ring NÅ, ikke imorgen!!

Ringer du?
 
Ring. Skal ringe ved endring i bevegelsesmønster. Spesielt så sent i sv.skapet
 
Tusen takk for svar <3 jeg har ikke 4 spark med god styrke på 20 min.. har hatt en meget aktiv jente i magen lenge nå, men har dabbet av litt i går og i dag. kjenner svake dult innimellom.. mulig jeg ringer føden!! :) men jeg har en doppler, kan jeg merke noe på den? altså, i forhold til hjertelyd? :)

De sier man ikke bør vente til dagen etterpå om man merker mindre liv. ❤️ Jeg kjente lite liv gjennom dagen og kvelden og ringte til lunsjtider dagen etter. Da fikk jeg litt kjeft, og beskjed om at jeg burde ringt mye tidligere. Jeg kjente også svake dult, men ikke i nærheten av hva han vanligvis presterer.
Står at man helst ikke skal benytte seg av doppler i sånne situasjoner, fordi man ikke klarer å tolke hjertelyden sånn helsepersonell klarer. Pulsen til barnet blir dog høyere når det beveger seg. Sist jeg var hos jordmor var pulsen hans på 175 i perioder før den sank til 145, så var den oppe på 180 osv. Da sa hun det var pga bevegelse.
 
jeg fikk beskjed om å vente litt å se.. med tanke på at jeg kjente svake dult osv. og fordi jeg har opplevd dette før! Men ble jeg veldig bekymret så skulle jeg bare komme inn på sjekk :)
 
Bedre med en sjekk for mye.
Jeg merket mindre liv enn vanlig, var 3-4 dager før termin. Var rett inn på føden med det samme. Alt var bra, men glad de tok det på alvor. Kunne komme tilbake samme dag dersom jeg ble bekymret igjen.
 
jeg fikk beskjed om å vente litt å se.. med tanke på at jeg kjente svake dult osv. og fordi jeg har opplevd dette før! Men ble jeg veldig bekymret så skulle jeg bare komme inn på sjekk :)

Hvordan går det med deg? :)
Synes egentlig det var dårlig at de ikke sa du skulle komme til sjekk, jeg. Som sagt: alt står nok kjempebra til inne i magen!
Men man skal ha kjempelav terskel for å ta inn gravide for sjekk ved endringer i bevegelsesmønsteret :) Vare for å være sikker liksom!
Men regner med at det går fint med dere :)
 
Back
Topp