Få diagnosen adhd som voksen

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Er det noen her som har erfaring med at noen dere kjenner I nær familie eller vennekrets har fått diagnosen adhd I voksen alder? La dere merke til symptomene? Fikk dere noen aha-opplevelser?
Tar det lang tid å utrede en voksen?
 
Ofte får voksne diagnose etter at de har barn som har fått diagnose. Da kjenner en seg selv igjen og får utredning. Er vel lettere å forstå folk når di får en diagnose, da faller brikkene mer på plass.

En diagnose i voksen alder trenger ikke bety at en må begynne på medisiner, en kan klare seg bra med struktur i hverdagen.

Kjenner voksne som har fått diagnosen i voksen alder. De er ikke spes hyper, men mer innvendig tankekjør og kaos.
 
Mamma fikk diagnosen i 40årene. Slitt psykisk hele livet nesten og ADHD har spilt en stor rolle i det. Innvendig uro og tankekjør. Var en lege på dps som mente hun måtte utrede seg
 
Ofte får voksne diagnose etter at de har barn som har fått diagnose. Da kjenner en seg selv igjen og får utredning. Er vel lettere å forstå folk når di får en diagnose, da faller brikkene mer på plass.

En diagnose i voksen alder trenger ikke bety at en må begynne på medisiner, en kan klare seg bra med struktur i hverdagen.

Kjenner voksne som har fått diagnosen i voksen alder. De er ikke spes hyper, men mer innvendig tankekjør og kaos.

Signerer denne!
 
Pappa fikk diagnosen i voksen alder og onkel er under utredning nå :) Null overraskelser, så det er egentlig mest en formalitet :)
 
Blir ikke overrasket over at folk stadig må settes i båser og medisineres, sånn har det jo blitt. Jeg tror mange kunne ha jobbet og spist seg friskere om kunnskapen hadde vært der. Men det er bra de som trenger det får hjelp.
 
Er det noen her som har erfaring med at noen dere kjenner I nær familie eller vennekrets har fått diagnosen adhd I voksen alder? La dere merke til symptomene? Fikk dere noen aha-opplevelser?
Tar det lang tid å utrede en voksen?
Jeg fikk det, alle gikk og sa at jeg hadde ADHD. Ikke rart, med den uroen og energi nivået jeg har. Men det ligger mye mer enn bare uro og energi bak, lærevansker, sinne, hjernen jobber på høyspreng. Men det forklarer mye da:)

Men jeg nekter å gå på medisin. Jeg bruker alternativ behandling:)
 
Jeg fikk det, alle gikk og sa at jeg hadde ADHD. Ikke rart, med den uroen og energi nivået jeg har. Men det ligger mye mer enn bare uro og energi bak, lærevansker, sinne, hjernen jobber på høyspreng. Men det forklarer mye da:)

Men jeg nekter å gå på medisin. Jeg bruker alternativ behandling:)

Hva bruker du da? Jeg kjenner at jeg er skeptisk til disse medisinene! Det er ikke jeg selv som skal ta dem isåfall, men jeg blir jo nærmeste pårørende.
 
Hva bruker du da? Jeg kjenner at jeg er skeptisk til disse medisinene! Det er ikke jeg selv som skal ta dem isåfall, men jeg blir jo nærmeste pårørende.
Turer, aktiviteter. Jeg har spesielt god effekt av fjellturer. Jeg er selv skeptisk til medisiner, jeg har ikke tro på at det skal være så bra for oss. Studier viser at tar man ritalin før 21 så har det negativ effekt på utviklingen i hjernen.

Så finn noe man kan bruke energi på, som man føler man blir glad av. Man skal skjenne at kroppen er godt brukt, for da roer den indre uroen seg. Det finnes alternativ behandling for alt innen ADHD. Man søke profesjonell hjelp med det:)
 
Back
Topp